Šią vasarą visi norintys galės prisiminti istorines keliones Nemunu. Birželio pradžioje „Raketos“ jau laukia pirmasis reisas į Nidą. Šį ketvirtadienį atsinaujinusi istorinė „Raketa“ vel sugrįš į Nemuną. Tad šią vasarą visi norintys galės prisiminti istorines keliones Nemunu. Birželio pradžioje „Raketos“ jau laukia pirmasis reisas į Nidą.
Jau gegužės 23 d., po daugiau nei 8 metų pertraukos, Vidaus vandens kelių direkcijos žiemos uoste Nemuno vandenį palies greitaeigis keleivinis kateris, daugeliui žinomas tiesiog „Raketos“ vardu. Po daugiau nei 2 mėnesius trukusio remonto darbų, renovuota ir atnaujinta „Raketa“ čia bus nuleista į vandenį. VĮ „Vidaus vandens kelių direkcijos“ žiemos uoste ji pora savaičių dar bus tikrinama, baiginėjami paskutiniai darbai, o birželio pradžioje bus pradėti reguliarūs maršutai Kaunas-Nida-Kaunas.
„Šį istorinį laivą su nostalgija prisimena daugelis lietuvių. Atgaivinti „Raketų“ tipo laivų reisus pastaraisiais metais buvo bandoma jau ne kartą. Tačiau vis kažko pritrūkdavo – tai pinigų, tai politinės valios, tai savivaldybių palaikymo, tai optimistiškesnio verslininkų požiūrio.
Šiemet Vidaus vandens kelių direkcijai atgaivinus krovininę laivybą, o keleivinius laivus įsigijus naujiems savininkams, svajonė vėl matyti atgijusį Nemuną, atrodo, pradeda pildytis. Netrukus į reguliarius reisus išplauks ir mūsų keleivinis laivas „Vilkija“, tad, galima sakyti, Kaunas pamažu atsisuka į savo istorine šaknis ir vėl jaučiame, kad esame paupio miestu“, – sako VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Toks greitaeigis keleivinis kateris – puiki susisiekimo priemonė ne tik ieškantiems įdomesnių keliavimo būdų, norintiems pasigrožėti gamta, bet ir greitesnė bei pigesnė alternatyva autotransportui. Laivu iš Kauno Nidą galima pasiekti žymiai greičiau, nereikia mokėti jokių įvažiavimo ar kelto mokesčių, o kartu gabenamo dviračio ar paspirtuko pilnai užteks vietinėms kelionėms. Be to, taip keliaujant išvengiama ne tik kamščių prie keltų, bet ir jau dabar nemenku išbandymu tampančio rekonstruojamo Kauno aplinkelio.
Naujieji „Ratetos“ savininkai įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas. Tokio tipo laivų greitis siekia apie 60-70 kilometrų per valandą, tad kelionė iki Nidos turėtų užtrukti apie 3,5-4 valandas. Toks greitis pasiekiamas dėl ypatingos konstrukcijos – specialių menčių.
Keleivių Kaune laivas lauks uoste prie „Combo“, o Nidoje – senajame uoste
Į vandenį nuleidžiamas laivas pagamintas 1963 metais. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujintas laivo korpusas, pakeisti svarbūs mazgai. Jame yra 58 sėdimos vietos, taip pat vietos dviračiams. Lietuvoje yra tik keli upeiviai galintys valdyti tokio tipo laivus.
Okupacijos laikais Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu Kaunas-pajūris. Vasarą keliautojų laukdavo net 3 reisai per dieną.
Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 m. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 metų „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.
VĮ „Vidaus vandens kelių direkcijos“ inf. ir nuotraukos