Šį sekmadienį Lietuvoje tradiciškai bus švenčiama Motinos diena. 80 proc. apklaustų vyresnių kaip 15 metų gyventojų nurodė sveikinsią mamas šios dienos proga, rodo „Kantar“ tyrimas. Artėjant šventei, tik 16 proc. gyventojų nežinojo, ką dovanos. Didžioji dalis rinksis dovanoti gėlių ir saldumynų.
Daugiausia apklaustųjų sveikindami savo mamas rinksis dovanas, kuriomis perteikia savo globėjiškumą, ramybę ir saikingą optimizmą. Labai retai norima dovana mamai pabrėžti prabangą, demonstruoti gebėjimą išrinkti stilingą, unikalią dovaną, kuri įkvepia ar leidžia pasijusti nepakartojama.
„Tokį pasirinkimą gali lemti tai, kaip savo mamas suvokia dovanotojai. Daugiausia Lietuvos gyventojų (apie 30 proc.) mato savo mamas kaip paguodžiančias, raminančias ir santūrias, stiprias ir galinčias savarankiškai pakelti didelę naštą gyvenime. Šioms mamoms greičiausiai bus dovanojama knygų, maisto papildų ar vitaminų, kambarinių augalų, buitinės technikos ar aprangos aksesuarų“, – sakė Skaistė Varnienė, duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovės „Kantar“ rinkos tyrimų vadovė Lietuvoje.
Pasak jos, mūsų kasdienius sprendimus lemia individualios emocijos ir intuicija, kurias mes racionalizuojame kaskart apsispręsdami kaip elgsimės.
„Dovanų rinkimas – ne išimtis. Siekdami tiksliau suvokti vartotojo ketinimus ir pasirinkimus, „Kantar“ naudoja patentuotą Needscope metodologiją, pagrįstą psichologinėmis teorijomis, leidžiančią suvokti skirtingus vartotojų poreikių segmentus. Taip galime tiksliai apibrėžti ir išmatuoti skirtingas emocijas, lemiančias konkrečius pasirinkimus. Kaip matome iš pavyzdžių, vieno poreikių segmento žmogus renkasi visiškai kitaip negu kito“, – sakė S. Varnienė.
Nedidelė dalis (dešimtadalis ir mažiau) Lietuvos gyventojų mato savo mamas kaip atsipalaidavusias, nesuvaržytas, sėkmingas, drąsias ir nesustabdomas. Tokiam segmentui priskiriamai mamai planuojama dovanoti dovanų čekius (suteikiančius laisvę rinktis), bilietus į renginius (koncertus, spektaklius, maisto degustacijas), kvietimus į SPA, išvykas į kurortus, „svajonių telefonus“ ar kvepalų.
Dauguma dovanos gėles ir skanėstų
Gėles dovanos didžioji dauguma, sveikinančių mamas, nepriklausomai nuo tipažo ar to, kokias savybes priskiria mamoms – net 59 proc. apklaustųjų. Taip pat universali ir populiari dovana yra saldumynai. Vidutinė dovanos mamai vertė planuojama apie 35 EUR.
„Daugiausia planuoja išleisti į individualumą linkusios globėjiškos, santūrios asmenybės, kurios kitų poreikius iškelia aukščiau savųjų. Tuo tarpu spontantiški linksmuoliai ekstravertai dovanos ne tik materialią dovaną, bet ir savo išmonę, laiką ir pačių sugalvotą pramogą-staigmeną, kuria pasidžiaugs kartu su mama. Įdomus tyrimo atradimas, jog asmenybės, kurios daug dėmesio skiria sau ir kasdienybėje linkusios rinktis brangius, žinomus prekės ženklus – Motinos dienos proga planuoja išleisti mažiausiai pinigų“, – dovanotojų archetipus analizavo „Kantar“ ekspertė.
Sveikinti planuojama ir anapilin iškeliavusias mamas – aplankant kapus, padedant gėlių ar uždegant žvakių, užsakant pamaldas.
Motinos diena tarpukariu, 1929 m., pradėta švęsti mokytojos, Lietuvių katalikių moterų draugijos vadovės Magdalenos Draugelytės-Galdikienės iniciatyva. Sovietmečiu Motinos diena oficialiai buvo švenčiama tik kartu su Tarptautine moters diena, kovo 8-ąją. Nuo 1990 m. Motinos diena Lietuvoje vėl oficialiai švenčiama gegužės pirmą sekmadienį. Skirtingu metu ji švenčiama daugelyje pasaulio šalių.
Tyrimą Motinos dienos proga pagal „Needscope“ metodologiją atliko įžvalgų, duomenų ir konsultacijų bendrovė „Kantar“. Buvo apklausta 550 vyresnių kaip 15 metų gyventojų iš visos Lietuvos. Tyrimas atliktas š.m. balandžio mėnesį.
Apie „Kantar“
„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30 tūkst. tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.
„Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.