Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Finansai
  • Kriminalai
  • Gyvenimas
  • Sportas
  • Video
  • Apklausos
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Finansai
    • Kriminalai
    • Gyvenimas
    • Sportas
    • Video
    • Apklausos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

KAUNO RAJONO MUZIEJUJE – TREČIOJI PARODA SKIRTA LITVAKŲ DAILEI PRISTATYTI

  • 2024-06-29
  • kaunieciams.lt
  • Istorija, Kultūra, Lietuva

Kauno rajono muziejus tęsia žymiausių litvakų (iš LDK kilusių žydų) dailininkų, priskiriamų įtakingiausiai pasaulyje XX a. modernistinės dailės Paryžiaus mokyklai (L’École de Paris), parodų ciklą. 2024 m. liepos 5 d., penktadienį, 18 val. Raudondvario pilyje įsikūrusiame Kauno rajono muziejuje atidaroma jau trečioji šio ciklo paroda „Nuo L’École de Vilnius iki L’École de Paris – XX a. litvakų gyvenimo portretai“, kurioje Lietuvos visuomenei pristatomi Chaïmo Soutine‘o, Théo Tobiasse‘o ir Emmanuelio Mané-Katzo tapybos darbai, atkeliavę iš turtingos garsaus meno kolekcionieriaus Shmuelio Tatzo asmeninės kolekcijos (Niujorkas). Kai kurios parodoje eksponuojamos vertybės niekada nebuvo iškeliavę iš „Salon Tatz“ erdvės Manhetene.

Nuo Vilniaus piešimo mokyklos iki Paryžiaus

Žydų pasaulyje LDK kultūrinės erdvės teritorija visada buvo vadinama Lite (jidiš kalba) arba Lita (hebrajų kalba), o čia gyvenę žydai – Lietuvos žydais arba litvakais. Prieš Antrąjį pasaulinį karą Vilnius buvo gyvybingas žydų gyvenimo centras ir netgi buvo vadinamas Šiaurės Jeruzale: čia veikė šimtai žydų visuomeninių, religinių, kultūrinių ir mokslinių organizacijų. Turtingą miesto žydų gyvenimo audinį sudarė religiniai tekstai, literatūra jidiš kalba, poezija, liudijimai apie pogromus, autobiografijos ir XVIII a. vidurio fotografijos. Ne ką mažiau Vilnius svarbus ir dailės istorijai bei litvakų kultūros paveldui, nes čia veikusi Vilniaus piešimo mokykla buvo nemažos dalies litvakų kūrybinio kelio, kuris vėliau vedė į Paryžių, pradžia.

Knygoje „Litvakų dailė L’École de Paris aplinkoje“ akademikas A. Andrijauskas rašo: „Vilnius, kaip visuotinai pripažintas Rytų ir Centrinės Europos bei Vakarinės Rusijos imperijos žydų kultūros centras, traukė daugybę žydų kilmės menininkų iš buvusių LDK teritorijų – Baltarusijos, Ukrainos ir kitų kraštų. Bene svarbiausias žydų kilmės menininkų traukos centras buvo garsioji Vilniaus piešimo mokykla, kuri turėjo tvirtą stipriausios dailės institucijos reputaciją. Jos kultūrinis statusas žydų bendruomenėje buvo toks aukštas, kad emigravę į Vakarus jos auklėtiniai savo prisiminimuose vadina ją „Vilniaus dailės akademija“.

Akademikas pabrėžia, kad litvakų indėlis į moderniosios dailės istoriją labai reikšmingas, nes Litos kultūrinėje erdvėje minėtu laikotarpiu iškilo daug talentingų litvakų dailininkų, kurie gavo puikų profesinį išsilavinimą prestižinėse dailės akademijose ir dalis jų, dirbdami pedagoginį darbą, ruošė ar kitais būdais veikė naują litvakų dailininkų bangą, vėliau įsiliejusią į l’ecole de Paris. Tarp litvakų l’ecole de Paris daugiausia buvo išeivių iš įvairių Vilniaus dailės mokyklų, dažniausiai – garsiosios Vilniaus piešimo mokyklos. Tame tarpe ir parodoje Kauno rajono muziejuje pristatomi Ch. Soutine’as, E. Mane-Katzas.

Siekiant praplėsti ir pagilinti litvakų kūrybos pažinimą Lietuvoje, Kauno rajono muziejus, bendradarbiaudamas su iš Kauno kilusiu žymiu Niujorko gydytoju kineziterapeutu, meno kūrinių kolekcionieriumi Shmueliu Tatzu nusprendė 2024 m. organizuoti trijų parodų ciklą skirtą litvakų dailei pristatyti. Vasario mėnesį Raudondvario pilyje  buvo pristatyta Jacques‘o Chapiro tapybos darbų paroda, balandžio mėnesį parodoje „Jacques Lipchitz ir kiti dailininkai litvakai“ visuomenei pristatytos Jacques’o Lipchitzo, Ossipo Zadkine’o, Neemijos Arbit Blato, Chanos Orloff, Naoumo Lvovic Aronsono, Leono Indelbaumo, Boriso Loret-Lorski’o, Williamo Zoracho skulptūros, taip pat grafikos darbai: J. Lipchitzo Prometėjo mito tema sukurtas 11 litografijų ciklas, 1971 m. sukurtas 3 darbų spalvotos litografijos ciklas „Gyvenimo medis“, Beno Shahno, Samuelio Rosino lino raižiniai, Lasaro Segallo ksilografijos. Trečioje Kauno rajono muziejuje organizuojamoje litvakų dailės tradicijai skirtoje parodoje, greta Emmanuelio Mané-Katzo, litvakų tapybos genijaus Chaïm Soutine’o drobių, lankytojų dėmesiui Lietuvoje pirmą kartą plačiai pristatoma aistringo jo sekėjo, vieno iškiliausių litvakų dailininkų Theo Tobiasse‘o darbai.

Chaimas Soutine’as (Chaïm Soutine)

Ch. Soutine’as (1893–1943) gimė vakarų Rusijos lietuviškoje dalyje (dabar Baltarusija). Visa Ch. Soutine’o vaikystė praėjo Smilovičių štetle, Vilniaus gubernijoje, kur buvo laikomasi ortodoksinių tradicijų. Menininko pasąmonėje ypač įstrigo košerinio maisto gaminimas. Matant mėsininkus Ch. Soutine’ą kaskart užplūsdavo didelė kraujo baimė, nepaaiškinamas išgąstis. Jis priešinosi griežtai aplinkai ir tradicijoms, sinagogoje nenorėjo lenktis, tyčia pakeldavo galvą.

Ch. Soutine’o kūrybinis kelias prasidėjo Vilniaus piešimo mokykloje, kur gavo profesionalius dailinininko parengimo pradmenis ir pradėjo skleistis kaip daug žadantis tapytojas. Jo asmenybei būdingas stiprus meninis angažuotumas, nenumaldomas noras visomis galiomis įsijungti į naujo meno sąjūdį skatino veržtis į internacionalinį moderniojo meno talentų susibūrimo centrą – Paryžių, kuris iš Lietuvos atvykusiam jaunuoliui atvėrė naujus kelius į pripažinimą ir meno pasaulio pažinimą. Būtent todėl, jau išgarsėjęs bei vienu įtakingiausių ir mistiškiausių tarpukario Prancūzijoje dirbusių menininkų Vakarų dailės tradicijoje laikoms Chaimas Soutine’as visiems prisistatydavęs esantis iš Vilniaus.

Prof. A. Andrijauskas teigia, kad „įvairiuose Ch. Soutine’o kūrybai skirtuose tekstuose nuolat kylanti polemika dėl dailininko santykio su litvakų kultūros tradicija yra neatsitiktinė, – ji yra raktas į šio dailininko ir kitų jo aplinkos tapytojų kūrybos savitumo pažinimą. Retrospektyviai žvelgiant į originalų Ch. Soutine’o kūrybinį palikimą akivaizdu, kad, nepaisant spontaniško siekio išsiveržti iš vaikystėje jį slėgusios ortodoksinio judaizmo įtakos, iš Smilovičių, iš Vilniaus geto pasaulio, jis iki gyvenimo pabaigos išsaugojo, nors ir netiesiogiai, ryšį su tuo pasauliu, kuriame jis gimė, augo ir kurį laiką gyveno. Vėliau, gyvendamas ir kurdamas svarbiausiame Vakarų Europos modernistinio meno centre Paryžiuje, jis niekuomet nepamiršo to kraštovaizdžio, kuriame praleido vaikystę, to pasaulio spalvos, įvaizdžiai gyveno pasąmonės gelmėse ir stipriai veikė daugelį pagrindinių jo kūrybos bruožų, formavo jo požiūrį į pasaulį, vaizdinių hierarchiją, savitą tapybos stilių, koloritinę sistemą“.

„Pagrindiniai Ch. Soutine’o tapybos žanrai – peizažas, portretas ir natiurmortas. Savo kūriniuose dailininkas vengia paveikslo erdvę struktūriškai dalijančių vertikalių ir horizontalių, kadangi jos skleidžia rimtį, aiškumą, subalansuoja kompozicijos detales. Ch. Soutine’o formos yra nestabilios, vibruojančios, tarsi suktųsi chaotiškame būties verpete“ – rašo A. Andrijauskas.

Kauno rajono muziejuje pristatomoje parodoje bus rodomi du Ch. Soutine’o paveikslai – „Raudonasis viadukas netoli Venso“ ir „Mėlynosios gladiolės“. Gladiolės buvo mėgstamiausios Ch. Soutine’o gėlės – yra ne vienas paveikslas, kuriame jis tapė būtent šiuos augalus. Simboliška, kad mirus šiam tragiško likimo kūrėjui būtent gladiolės buvo tos gėlės, kurias žmonės nešė į laidotuves.

Prof. A. Andrijausko žodžiais tariant, „Ch. Soutine’o tapyba Vakarų tapybos tradicijoje išsiskiria unikaliu dramatiškos spalvos galimybių panaudojimu meninei išraiškai pasiekti; jo drobėse keri grynos žėrinčios, liepsnojančios skaistumu įvairių atspalvių raudonos, mėlynos, žalios spalvos. Jos tampa efektyvia priemone formuojant gelminę ir dramatišką jo paveikslų atmosferą. Emocionalios spalvos teikiamų galimybių panaudojimo srityje Ch. Soutine’as savo geriausiose drobėse yra gal ir neprilygstamas. Su juo (ir tai su didžiulėmis išlygomis) geriausiais savo kūriniais šiuo aspektu galėtų lygintis tik keletas didžiųjų Vakarų dailės tradicijos meistrų – Janas van Eyckas, G. Moreau, P. Cezanne’as, P. Picasso, H. Matisse’as, Emilis Nolde, Vasilijus Kandinskis, P. Klee, A. von Jawlenskis, G. Rouault“.

Emanuelis Mané-Katzas

Ch. Sutine‘o bendraamžis Emanuelis Mané-Katzas (1894–1962) gimė žydų ortodoksų šeimoje Kremenčuke (Ukraina). Religingoje šeimoje gimęs E. Mane-Katzas mokėsi chederyje ir ješivoje. Religingoje aplinkoje praleista vakystė paliko gilų pėdsaką ir visam laikui paveikė jo kūrybą. E. Mane-Katzo tėvas, sinagogos prižiūrėtojas, svajojo, kad sūnus taptų rabinu, tačiau šešiolikmetis jaunuolis nusprendė būti dailininku. 1911–1912 m. jis mokėsi Vilniaus piešimo mokykloje, o būdamas 19-os jis atvyko į Paryžių, su savimi turėdamas vos dvidešimt penkis rublius.  Nuo 1913 m. studijavo  Ecole des Beaux-Arts studijoje pas Fernand‘ą Cormoną, kur susipažino su taip pat ten studijavusiais Soutine’u, Krémegne’u ir Kikoine’u.

Pirmojo pasaulinio karo išvakarėse E. Mane-Kacas grįžo į Ukrainą ir buvo paskirtas Charkovo dailės akademijos profesoriumi. Tačiau jaunuolis nenustygo vietoje ir 1921 m., aplankęs Baku, Tbilisį, Maskvą, Minską ir Varšuvą, grįžo į Paryžių, kur bendravo su École de Paris nariais, lankėsi įvairiuose muziejuose, ypač domėjosi fovizmu ir suformavo savitą tapybos stilių.

Per savo gyvenimą E. Mané-Katzas apkeliavo daugybę šalių. Nuo 1927 iki 1937 m. jis paeiliui lankėsi Palestinoje, Egipte, Sirijoje, Čekoslovakijoje, Lenkijoje ir Lietuvoje. Lietuvą E. Mané-Katzas aplankė du kartus, nes, jo žodžiais tariant, troško „nuvykti į kraštą, kur vyksta intensyvus žydų gyvenimas, pabūti truputį žydų tarpe, pavažinėti po miesčiukus, pasižiūrėti į žydų gyvenimą“.

Jo kūryba pasižymėjo unikaliu stiliumi, emociniu santykiu su tikrove ir ryškiomis spalvomis. E. Mané-Katzas buvo labai paveiktas žydų misticizmo ir įkvėpimo, ieškojo įvaizdžių Toros ir žydų kultūros istorijoje. Jo paveiksluose dažni chasidų personažai, rabinai, žydų muzikantai, elgetos, ješivos studentai ir scenos iš Rytų Europos štetlų. Parodoje „Nuo L’École de Vilnius iki L’École de Paris – XX a. litvakų gyvenimo portretai“ pristatomas vienas tokių darbų – 1927 m. tapytas paveikslas „Chasidas su raudona barzda“.

Ekspresionistinėje E. Mane-Katzo tapyboje gausu ir kubizmo, ir fovizmo elementų. Dailininkas dievino ryškius atspalvius, dramą, paveiksluose kūrė linksmą pakilią nuotaiką, ypač mėgo tapyti muzikantų scenas, galbūt dėl to, kad muzika – svarbi žydų kasdienybės ir švenčių dalis. Vienas tokių pavyzdžių, parodoje demonstruojamas paveikslas „Muzikantai“ (apie 1959 m.). Darbe greičiausiai vaizduojami klajojantys žydų liaudies muzikantai klezmeriai. Tapyba pasižymi daugiafigūre kompozicija, kur tamsi scenos giluma kontrastuoja su išnirusiais, ryškiomis spalvomis nutapytais, tarsi auksu švytinčiais grojančiais muzikantais – sukuriamas jaukaus ansamblio įspūdis.

Į Palestiną Mané-Katzas grįžo 1935 ir 1937 m. 1939 m. dirbo sargybiniu Karo mokykloje Paryžiuje. Rojane jį suėmė vokiečių kareiviai, tačiau jam pavyko pabėgti per Marselį į Jungtines Amerikos Valstijas. Likusią karo dalį jis praleido Niujorke. Po karo Mané-Katzas apsigyveno Paryžiuje ir paskutiniuosius dešimt savo gyvenimo metų toliau keliavo. Jis lankėsi Izraelyje (1948 m.), Pietų Afrikoje (1950 m.), Japonijoje ir Indijoje (1957 m.), o 1960 m. išvyko į Niujorką ir Paryžių. Gausus E. Mane-Kaco meninis palikimas saugomas jo vardu pavadintame muziejuje Haifos mieste. Jo darbų turi JAV, Vakarų Europos ir Lietuvos muziejai bei kolekcininkai.

Théo Tobiasse

Théo Tobiasse (1927–2012) protėviai nuo seno gyveno Lietuvoje, daugiausia Kauno miesto apylinkėse, tačiau jauniausias kauniečių Chaimo Eideso ir Brochos Slonimsky sūnus Théo 1927 m. gimė Izraelyje, Palestinos mandate, į kurį jo tėvai buvo emigravę nuo 1925 m., bėgdami nuo Rytų Europą krečiančių pogromų grėsmės ir politinių sukrėtimų. Šeima susidūrė su materialiniais sunkumais ir nusprendė grįžti į Lietuvą. Greta Kauno esantys Nemuno pakrantėje Lampėdžiai, Kačerginė ir Kulautuva buvo ta erdve, kurioje skleidėsi šviesiausias dailininko vaikystės prisiminimų pasaulis, vėliau įsiliejęs į įstabius nostalgijos kupinus paveikslus. 1931 m. T. Tobiasse šeima išvyko į Paryžių, kur jo tėvas spaustuvininkas susirado darbą.

„Kaune šviesios vaikystės metus praleidęs litvakas Théo Tobiasse – vienas didžiųjų XX a. paskutiniųjų dešimtmečių Vakarų dailės meistrų, postmodernistinio meno sklaidos sąlygomis siekiantis išsaugoti aukštą tradicinės tapybos kultūrinį statusą. Tai novatoriškas, kupinas filosofinės gelmės menininkas, kurio kūryba skleidžiasi ekspresionizmo, poetinio siurrealizmo,  neoklasicizmo ir modernaus primityvizmo sandūroje. Jo paveiksluose tarsi į vieningą visumą susilieja dviejų XX a. litvakų tapybos genijų Chaimo Soutine’o ir Marco Chagallo nubrėžtos kūrybos tendencijos.“ – teigia akademikas Antanas  Andrijauskas.

Nors T. Tobiasse  buvo jaunesnės kartos litvakas nei Ch. Sutine‘as bei E. Mane-Katz‘as, tačiau tematiškai jis labai siejasi su šiais dviem tapytojais. Juos sieja litvakų tapatybė ir kultūrinis paveldas, dėmesys žydų religinėms tradicijoms, kūryboje dominuojantys motyvai ir simboliai, emocionalumas ir ekspresija.

Šio tapytojo kūrybje akivaizdus egzilio santykis su Lietuva. „Pagrindinės subrendusio tapytojo kūrybos temos siejosi su šviesiais ir kartu skausmingais vaikystės prisiminimais apie nerūpestingas dienas, praleistas mylinčios šeimos, daugybės tetų, dėdžių ir kitų vaikų apsuptyje, greta Kauno, gražiame pušyne ant Nemuno kranto buvusią dėdės Abraomo vilą, valtis, skriejančias upės bangomis, triukšmingas popietes, pasisėdėjimus vakarais, kelionę į Prancūziją. Valtys su ratais, Nemunas Lietuvoje, arbatos virduliai, židinys, šiluma traukiniuose, kai jis atvyko į garvežių dūmų migloje auštant paskendusią geležinkelio stotį,  ir pan. – visi šie didžios simbolinės prasmės kupini, iš pasąmonės gelmių ir vaikystės prisiminimų išplaukiantys simboliai buvo jo kūriniuose kiek neįprastai sujungti su kitomis jam itin svarbiomis Biblijos, erotinių fantazijų ir tremties temomis, kurios įsivyravo jo kūryboje“ – rašo akad. A. Andrijauskas.

Menotyrininkas, litvakų kūrybos tyrinėtojas pabrėžia, kad „išskirtinis dailininko muzikalumas, jautrus psichologizmas savitai atsiskleidė litografijose ir spontaniško stiliaus piešiniuose. Jo litografijos kupinos lyriško dramatizmo ir elegancijos. Čia daug literatūriškumo, žaismingo grotesko, vaizdinių šaržavimo, imlių metaforų. Ilgainiui jis tapo rafinuoto grafinio piešinio meistru, kurio įvairių temų darbuose keistai susipina spontaniško ir giliai išjausto, meditacinio, sudėtingai struktūruoto piešinio stiliai. Tobiasse čia atsiskleidžia kaip didis įvairių mišrių technikų piešinio meistras, kuriam būdingas įvairių meninės išraiškos priemonių ir technikų sujungimas ir kompozicijos jausmas“ – teigia A. Andrijauskas.

Parodoje „Nuo L’École de Vilnius iki L’École de Paris – XX a. litvakų gyvenimo portretai“ aistringo Ch. Soutine‘o sekėjo, vieno iškiliausio litvakų Théo Tobiasse‘o darbai bus bene pirmą kartą taip plačiai pristatomi Lietuvoje – bus eksponuojami 9 pavieniai šio autoriaus paveikslai bei itin įdomus litografijos darbų ir juos lydinčių tekstų ciklas „Karaliaus Saliamono Giesmių giesmė“ (1974 m., 23 lakštai).

Meno rinkinys, puoselėjantis praeities atminimą

Žydų muziejaus Niujorke vyriausiojo kuratoriaus Stephenas Brownas kalbėdamas apie S. Taco sukauptą litvakų dailės kolekciją teigia, kad ji „atsirado kaip iniciatyva, jaučiant atsakomybę ir suvokiant šio meninio judėjimo paveldo išsaugojimo reikšmę. Be to, tai meno rinkinys, puoselėjantis ir drauge šlovinantis praeities atminimą. Būtent todėl jis yra svarbus istorinis dokumentas, kuriame žinovų ar asmeninis skonis yra antraeilis reikalas. Praėjusio šimtmečio iššūkiai atrodė nepakeliami, tačiau tokia, kaip Samuelio Taco, kolekcija savaip juos įveikia ir rūpestingai tvarkoma tampa palikimu mūsų bei ateities kartų vertinimui, prisiminimui ir džiaugsmui“. Parodoje „Nuo L’École de Vilnius iki L’École de Paris – XX a. litvakų gyvenimo portretai“, pristatomi trijų litvakų dailininkų grandų – Chaïmo Soutine‘, Théo Tobiasse‘o ir Emmanuelio Mané-Katzo – tapybos darbai, kuriuos S. Tacas sutiko paskolinti Kauno rajono muziejui.

Nuotraukos organizatorių.

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Daugiau naujienų:

Stasys Buškevičius. Darbo rinkos ateitis: kaip išsaugoti žmones, o ne tik darbo vietas

Mokytojų diena: už skaičių – žmonės

„Žalgiris” nukovė ir Eurolygos čempionus

Savivaldybės: kitąmet šildymo išlaidų kompensacijoms gali trūkti apie 60 mln. eurų

Prezidentas pasirašė dekretą dėl Adomavičiaus atsistatydinimo

Premjerė: kultūros ministras turi priimti sprendimą palikti pareigas

Dėl asfaltavimo darbų trumpam uždaroma dalis Birželio 23-iosios ir Partizanų gatvių sankirtos

Teismas pradėjo nagrinėti Rupšio dantų implantų bylą: buvęs kariuomenės vadas kaltės nepripažįsta

Kuriasi disleksijos sutrikimą turinčiuosius atstovaujanti asociacija

Du neteisėtai disponavę kvaišalais kauniečiai siunčiami už grotų

Senamiestyje – darbymetis: Rotušės aikštėje iki lapkričio vidurio uždaromas eismas transportui

Dar vienas gaisras Laisvės alėjoje: degė šiukšlės

Kauno ligoninėje mirė susižalojęs vyras

„Žalgiris” įspūdingai pradėjo Eurolygos sezoną

IN MEMORIAM aktorei Milei Šablauskaitei

Nuteistas kelyje Kaunas-Vilnius policininką pražudęs vairuotojas

VSAT: dėl pažeidėją galimai nužudžiusio pareigūno pasisakys teismas

Kremliaus karo ekonomika skurdina Rusijos regionus

Ruginienė: derybinė grupė ieškos sprendimų dėl „aušriečiams“ atitekusios Kultūros ministerijos

Jonavos meras neatvyko į Lobovo bylos posėdį, politikui gresia atvesdinimas

Mokėsi užsieniečių integracijos ypatumų

Tyrimas: draudimas moksleiviams vakarais naudotis išmaniaisiais telefonais gerina miegą ir pasiekimus mokykloje

Siūloma sujungti Nacionalinę sporto agentūrą ir Nacionalinę sporto tarybą: pirmininką skirtų Vyriausybė

Kodėl dalis dešiniųjų pažiūrų visuomenininkų ir žiniasklaidos atstovų įsivaizduoja galintys valdyti visuomenės nuomonę?

Kaune neblaivus vyras pripurškė dujų apsaugos darbuotojui į veidą

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga atsisako prezidento globos

Kodėl pastolių nuoma tampa išmintingu pasirinkimu?

Lietuvos muziejų asociacija jungiasi prie streikuojančios kultūros bendruomenės

Kaišiadorietiškos linksmybės – pinigingos?

Kauniečiams duris atverė naujas Šilainių baseinas

Spalio mėnesį Kauno senjorų lauks kava ir įdomūs pokalbiai

Pasieniečiai dėl suklastotų dokumentų į Lietuvą neįleido 7 Rusijos piliečių

Sulaikytas galimai prieš moterį smurtavęs Karo policijos pareigūnas

Laisvės alėjoje, kaip įtariama, padegta kavinė

„Ikea“ padegimu kaltinamam jaunuoliui siūloma skirti ketverių metų laisvės atėmimo bausmę

Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone rugsėjo 29 – spalio 5 dienomis

Šakalienė tikisi, kad per artimiausias savaites Seimą pasieks projektai dėl naujo poligono

Trapecinė stogo skarda

Kokia sienų spalva 2025 metais dominuoja Lietuvos interjeruose?

Rūšinė arbata ir kombučia tiesiai iš ūkių

Kam reikalingas renginių organizavimas? Privalumai ir praktika

Odoo verslo valdymo sistema: įgyvendinimas ir pagrindiniai privalumai

Kaip kauniečiai gali pasiruošti artėjančiai žiemai: ekonomiški sprendimai ir dažniausios klaidos

Dažniausios klaidos po antakių permanento procedūros

Virtualių pergalių sezonas: kaip sekti svarbiausius e-sporto įvykius per metus

Kaip protingai išsikeisti valiutą prieš kelionę: Lenkijos zlotas ir Norvegijos krona praktiškai

Leiputė apie naująjį ministrą Adomavičių: tikimės, bent jau nesugadins kultūros sektoriaus

Šmeižtu kaltinti žurnalistai Janutienė, Pauliuvienė ir Jančys lieka išteisinti

Už nepilnamečių tvirkinimą nuteistas Jakštys nesutinka su kalėjime jam skirta skatinimo priemone

Spektaklis „Žemė” – dialogas tarp tautų kultūrų, suvienytas bendro laisvės troškimo

„Kovok šauniąją tikėjimo kovą” (1 Tim 6, 12) 26 eilinis sekmadienis

Kaune socialinės akcijos metu surinkta 30 tonų atliekų

STT: traktorių registro tvarkoje fiksuojamos kyšininkavimo bei papirkimo rizikos

Įstatymo pataisa leis sumažinti PSD įmokų skirtumą tarp dirbančiųjų ir valstybės lėšomis draudžiamų gyventojų

Valentinavičius: politikams žurnalistai objektyvūs tada, kai apie juos gražiai kalba

Tarptautinis paralimpinis komitetas panaikino Rusijos ir Baltarusijos suspendavimą

Antarktidos paslaptys: tirpstantis ledas ir netikėti prieaugiai

Prano Mažylio gimdymo namai Kaune užveria duris: nutrūkusi istorinė gija demografinės katastrofos akivaizdoje

Palangos meras: savaitgalį vyksiančiame Čiurlionio renginyje naujasis kultūros ministras nepageidaujamas

Prie URM – Palestinos rėmėjų piketas: reikalauja apsaugoti į Gazą plaukiančią flotilę

Vytauto parke atverta atnaujinta Kauno Miko Petrausko scenos menų mokykla

„Aušriečiai“ ištrynė „Facebook“ įrašą, kuriame kritikavo kultūrininkų protesto dalyvius

Kibernetinis saugumas šiandien: praktiška informacija įmonių vadovams

Adomavičiui tapus ministru, atsistatydina Literatūros taryba: jaučiamės apgauti ir pažeminti

Iniciatyvos Kaunui: bėgimo renginys išaugęs į sporto šventę

Menininkams atsiribojant nuo Prezidentūros, Nausėdos patarėjas sako – vykstantys procesai niekam nėra malonūs

Lietuvoje atvertas dar vienas dronų mokymų centras „Airtech“

Nuo kitų mokslo metų pirmąja užsienio kalba moksleiviai galės rinktis ispanų

Prie Prezidentūros kultūros bendruomenė protestuos dėl Adomavičiaus paskyrimo ministru

Stanislovas Buškevičius. Palestinos pripažinimas: iš idėjos ar iš baimės?

Vidmantas Janulevičius. Dronų siena: naujo karo ekonomika ir Lietuvos atsakomybė

Kaune ant tilto išsiliejus degalams, uždaroma viena eismo juosta

Ministro patarėja: statome tvoras, bet nesprendžiame problemų – kodėl kalėjimų sistema neveikia

Tarptautinis festivalis „Baltų raštai 2025“: ieškant savosios Laimės

Adomavičius ramina protestuoti pasirengusią kultūros bendruomenę: dėsiu visas pastangas atrasti konsensusą

Kaune siūlomas sprendimas parkavimo chaosui prieš didžiuosius metų renginius

Ar visi žmonės gali pasiimti kreditą internetu?

Vytautas Radžvilas apie tikrąsias Nacionaliniame susivienijime vykstančio vidaus konflikto priežastis

Robertas Kaunas siūlo svarstyti padangų depozito sistemą: „Naudotų padangų kalnai rodo, kad dabartinė tvarka neveikia“

„Čekiukų“ byloje teisiamas Kaišiadorių meras Čėsna: kaltės nepripažįstu, ginsimės teisme

Užimtumo tarnyba fiksuoja Kauno regione augantį medicinos darbuotojų poreikį

Kabišaitis: algų padidinimas nepadėjo pritraukti naujų teisėjų

Nausėda apie „aušriečių“ kandidatą į ministrus: man svarbu suprasti, ar žmogus savyje turi kultūros geną

Teismas skelbia nuosprendį riaušių prie Seimo byloje: Kandrotui-Celofanui skirti ketveri metai nelaisvės

Baltų vienybės diena – daugiau nei tik kalendoriaus data

Renginių scena, kur Kaunas atsiveria iš naujo

Žurnalistų profesionalų asociacija kreipėsi į generalinę prokurorę: piktinasi darbo metodais

Ąžuolyno bibliotekos istorija atsiveria visuomenei

„Nemuno aušra“ iš socialdemokratų perims Kultūros ministerijos portfelį

„Negalite tarnauti Dievui ir Mamonai” (Lk 16, 13) 25 eilinis sekmadienis

Skaudi žinia: mirė architektas Audrys Karalius

Seime – naujas siūlymas dėl pamokų lytiškumo temomis

Paskirtoji kultūros ministrė: priemonių planas dėl kovos su dezinformacija turėtų būti parengtas iki gruodžio

Trumpas teigia, kad neigiamas jo nušvietimas žiniasklaidoje yra „neteisėtas“

Kaune, iš buto, pavogti suvenyrai, drabužiai ir 10 tūkst. eurų

Sinoptikė: savaitgalį į Lietuvą sugrįš vasariški orai

Vytauto parke įsibėgėja istorinio Kurhauzo atnaujinimas

„TikTok“ pašalino Ragelskio valdytą socialinių paskyrų tinklą

Vytautas Radžvilas. Nacionaliniam susivienijimui reikia ne imitacinio, o tikro suvažiavimo

Kaune automobilis kliudė policijos pareigūną

Iš Kauno gyventojo sukčius per beveik 4 metus išviliojo apie 250 tūkst. eurų

Seimas svarstys įstatymo pataisas dėl žurnalistų apsaugos nuo nepagrįsto teisminio persekiojimo

Stasys Buškevičius. Darbo rinkos ateitis: kaip išsaugoti žmones, o ne tik darbo vietas

2025-10-04

Mokytojų diena: už skaičių – žmonės

2025-10-04

„Žalgiris” nukovė ir Eurolygos čempionus

2025-10-04

Savivaldybės: kitąmet šildymo išlaidų kompensacijoms gali trūkti apie 60 mln. eurų

2025-10-04

Prezidentas pasirašė dekretą dėl Adomavičiaus atsistatydinimo

2025-10-03

Premjerė: kultūros ministras turi priimti sprendimą palikti pareigas

2025-10-03

Dėl asfaltavimo darbų trumpam uždaroma dalis Birželio 23-iosios ir Partizanų gatvių sankirtos

2025-10-03

Teismas pradėjo nagrinėti Rupšio dantų implantų bylą: buvęs kariuomenės vadas kaltės nepripažįsta

2025-10-03

Kuriasi disleksijos sutrikimą turinčiuosius atstovaujanti asociacija

2025-10-03

Du neteisėtai disponavę kvaišalais kauniečiai siunčiami už grotų

2025-10-03

Senamiestyje – darbymetis: Rotušės aikštėje iki lapkričio vidurio uždaromas eismas transportui

2025-10-03

Dar vienas gaisras Laisvės alėjoje: degė šiukšlės

2025-10-03

Kauno ligoninėje mirė susižalojęs vyras

2025-10-03

„Žalgiris” įspūdingai pradėjo Eurolygos sezoną

2025-10-02

IN MEMORIAM aktorei Milei Šablauskaitei

2025-10-02

Nuteistas kelyje Kaunas-Vilnius policininką pražudęs vairuotojas

2025-10-02

VSAT: dėl pažeidėją galimai nužudžiusio pareigūno pasisakys teismas

2025-10-02

Kremliaus karo ekonomika skurdina Rusijos regionus

2025-10-01

Ruginienė: derybinė grupė ieškos sprendimų dėl „aušriečiams“ atitekusios Kultūros ministerijos

2025-10-01

Jonavos meras neatvyko į Lobovo bylos posėdį, politikui gresia atvesdinimas

2025-10-01

Mokėsi užsieniečių integracijos ypatumų

2025-10-01

Tyrimas: draudimas moksleiviams vakarais naudotis išmaniaisiais telefonais gerina miegą ir pasiekimus mokykloje

2025-10-01

Siūloma sujungti Nacionalinę sporto agentūrą ir Nacionalinę sporto tarybą: pirmininką skirtų Vyriausybė

2025-10-01

Kodėl dalis dešiniųjų pažiūrų visuomenininkų ir žiniasklaidos atstovų įsivaizduoja galintys valdyti visuomenės nuomonę?

2025-10-01

Kaune neblaivus vyras pripurškė dujų apsaugos darbuotojui į veidą

2025-10-01

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga atsisako prezidento globos

2025-10-01

Kodėl pastolių nuoma tampa išmintingu pasirinkimu?

2025-10-01

Lietuvos muziejų asociacija jungiasi prie streikuojančios kultūros bendruomenės

2025-10-01

Kaišiadorietiškos linksmybės – pinigingos?

2025-10-01

Kauniečiams duris atverė naujas Šilainių baseinas

2025-09-30

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos