Kauno Dariaus ir Girėno stadione statybos darbus tikimasi baigti iki liepos vidurio, o pirmąsias futbolo rungtynes surengti rudens pradžioje, sako savivaldybės atstovai, trečiadienį apžiūrėję darbų eigą, – praneša agentūra BNS.
Triumfuojantis sarkazmas
Dar neseniai puikavęsis kirpdamas atidaromo baseino juostelę Kauno meras Visvaldas Matijošaitis ir šįkart nevengė pasigirti bei įgelti sostinei.
„Kaunas ryškiai – vienas-nulis – laimi prieš Vilnių“, – lankydamasis stadione žurnalistams sakė meras. „Stovime stadione, kuriam liko iki atidarymo mėnuo ir maksimum dvi savaitės“, – pridūrė jis.
Mero kandus pasisakymas suprantamas. Navionalinio stadiono sostinėje statybos epopėja išties daugelio lyginama su sovietiniu Baikalo-Amūro magistralės (BAM-o) istorija, trukusia kelis dešimtmečius ir tapusia gausybės šmaikščių anekdotų objektu. Vilniuje stadionas, pagal pirminį projektą, turėjo būti baigtas dar 1992-aisiais metais. Keliskart skelbta apie projekto iškilmigą atgaivinimą, rengti konkursai.
Kiekvieną kartą kas nors sutrukdydavo. Tai ekonominė krizę, tai pandemija, tai kiti reikalai. Per tą laiką nacionalinės futbolo rinktinės rungtynės persikėlė į Kauną, senojo Vilniaus “Žalgirio” stadiono neliko, jo vietoje išdygo komercinis kvartalas.
Vis dėlto tai, kada tiksliai naujajame Kauno stadione įvyks pirmasis renginys, pasak savivaldybės vadovo, priklausys nuo sėkmės ieškant koncesininko.
„Čia reikės ir futbolo varžybas suorganizuoti – kažką įdomaus padarysime“, – kalbėjo V. Matijošaitis agentūrai BNS.
Meras džiaugėsi, jog stadioną pavyko pastatyti palyginti pigiai – galutinė jo kaina sieks apie 43 mln. eurų.
Lyginant su anksčiau skelbta suma, stadionas pabrango apie 10 mln. eurų.
Statė ne pats meras
Visgi, kaip pastebi daugelis sarkastiškų mero kritikų socialiniuose tinkluose , baseinus ir stadionus stato, asfaltą kolja ne patys merai, ne juostelių karpytojai. Nors, kaip byloja, istorija, smulkesnių miestelių vadai dalyvauja net ir kebabinių atidarymuose. Ypač artėjant rinkimams. Taigi, žiniasklaida kalbino ne tik politinę miesto iškabą.
„Aš galvoju, kad mes tikrai labai laiku spėjome – nepaveikė mūsų nei covidas, nei Kinijos santykių pabloginimas, nei karas. Laiku spėjome, susipirkome medžiagas, įrangą“, – BNS sakė Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Pasak jo, pradėjus darbus dabar, statybos kainuotų „70-80 proc. brangiau“.
Objekto pridavimo procedūras planuojama organizuoti liepą, jas pabaigti tikimasi per mėnesį.
„Kas priklauso nuo statybininkų, tai jos (pirmosios rungtynės) galėtų rugpjūčio pabaigoje-rugsėjo pradžioje (vykti). Norime darbus pabaigti iki Mindauginių, kad jau čia statybininkų neliktų“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.
Baigtumas – apie 90 procentų, skandalo šešėlis
Užbaigus greta vykstančias uždaro maniežo statybas, ateityje Dariaus ir Girėno stadionas pretenduos ir į tarptautinius lengvosios atletikos čempionatus.
Stadiono rekonstrukciją pradėjo Turkijos bendrovė „Kayi Construction“, tačiau užpernai sausį sutartį su rangovu savivaldybė nutraukė, nes šis nesilaikė įsipareigojimų.
Nutraukus sutartį su turkais, darbus perėmė Kauno statybų ir kelių tiesimo bendrovė „Autokausta”. Su pastarąja susijusi istorija visai neseniai įklampino V. Matijošaitį į korupcijos skandalą, o buvusiam administracijos direktoriui Viliui Šiliauskui sužvango grotomis bei antrankiais.
Projekto vadovas Lauras Zakaras žurnalistams sakė, jog šiuo metu projekto baigtumas siekia „praktiškai 90 procentų“. „Šiuo metu įrenginėjama veja, dangos bėgimo takų, baiginėjami apdailos darbai“, – kalbėjo jis.
Po rekonstrukcijos stadione esančių vietų skaičius nuo 9,5 tūkst. padidės iki 15 tūkst., o visos tribūnos bus uždengtos stogu. Stadionas atitiks aukščiausios 4-os UEFA kategorijos reikalavimus.
Stadione taip pat įrenginėjama šildoma žolės danga, kas leis mėnesiu pratęsti jos eksploatacijos sezoną.
Lyginant su pradiniu šiek tiek pasikeitė projektas – vietoj medinės apdailos fasadui pasirinktas aliuminis. Projekto autorius architektas Tomas Kuleša sakė, jog pakeitimas atliktas siekiant ekonomiškumo.
„Techniniame projekte buvo numatytas medinis fasadas. Pati plastika – ta banguojanti juosta – buvo tokia pati. (…) Tačiau vertinant eksploatacinius kaštus buvo išsigryninta, kad yra nuolatinė priežiūra, kuri reikalinga, kad būtų įgyvendinti gaisrinės saugos reikalavimai“, – kalbėjo architektas.
V. Abramavičiaus teigimu, be to, jog kas porą metų reikėtų atlikti priešgaisrinį dažymą, taip pat įvertinta, jog medinė apdaila gali išsikraipyti ar apsamanoti. Stadione įrengtas apie 90 vietų parkavimo aikštelė. Ji numatyta aptarnaujančiam personalui.
***
Daugiau apie stadiono pristatymo iškilmes bei kontekstą – Almanto Karčiausko vaizdo reportaže.
kaunieciams.lt