Ruduo – tai ne tik lietingos dienos ar nukritę lapai, bet ir kasdienis nervų išbandymas Kaune. Miestas vėl grimzta į spūstis: kelionė iš centro į Šilainius gali užtrukti tiek, kad spėtum perskaityti romaną. Kasdienybė tokia – kelionės trunka valandas, miestas teršiamas, vairuotojai gaišta laiką bei gadina sveikatą.
Miestas – spūsčių ir avarijų karalystė
„Kas čia vyksta, kad tiek į Kauną, tiek iš Kauno tokie kamščiai?“ – miestiečiai piktinasi nuolat. Policija sako, kad avaringumas „įprastas“, bet vairuotojams tai menka paguoda. Jiems kiekviena avarija reiškia dar vieną valandą spūstyje.
Statistika – negailestinga
Ilgą laiką kauniečiai pašiepdavo Vilnių dėl nesibaigiančių spūsčių, bet dabar juokai baigėsi: Kaunas susidūrė su tokia pat ir net didesne bėda. Ne tik jausmai, bet ir skaičiai rodo problemą. Pagal eismo intensyvumo indeksą Kaunas pirmauja Lietuvoje, o Vilnius atsilieka.Vidutinė 10 kilometrų kelionė čia trunka daugiau nei 20 minučių. Tai – ne modernus miestas, o paralyžiuota transporto sistema.
Rudeninis kolapsas – spūsčių sezonas
Kai kuriose gatvėse užtenka vienos avarijos, ir miestas sustoja. Socialiniai tinklai plyšta nuo vairuotojų pykčio, o vis daugiau žmonių renkasi dviratį – nes automobiliu per centrą dažnai važiuoji lėčiau nei pėsčiomis.
Sprendimų reikia dabar
Vietoje mažų kosmetinių pataisymų Kaunui reikia rimtų sprendimų: naujų jungčių, efektyvesnio viešojo transporto, dviračių takų, realaus eismo planavimo. Kol to nėra – kamščiai išliks kasdienybės dalimi, o vairuotojai ir toliau praras laiką, pinigus ir nervus. Diagnozė aiški – Kaunas serga transporto paralyžiumi. Kuo greičiau valdžia pripažins šią problemą, tuo didesnė tikimybė, kad miesto arterijos vėl ims tekėti, o ne springti.