Nuo paprastų idėjų iki personalizuotų rekomendacijų kūrimo dirbtinio intelekto (DI) įrankiai padeda ne tik sutaupyti laiko, bet ir atrasti unikalių sprendimų, kurie anksčiau galėjo likti nepastebėti. Pasaulinio tyrimo duomenimis, didžioji dauguma žmonių vertina DI patarimus, ypač ieškant kalėdinių dovanų. Arnoldas Lukošius, „Tele2“ Inovacijų ekspertas, pabrėžia, jog DI ne tik padeda rasti dovanas pagal pomėgius, bet ir suteikia galimybę jas suasmeninti.
Neseniai atlikta pasaulinė „Accenture“ apklausa atskleidė, kad beveik visi, net 94 proc., žmonių sutinka, jog DI padeda rasti geresnių dovanų. Pokalbių robotai ypač pasitarnauti gali būtent dabar, kai metų pabaigoje daug įtampos, o dovanų paieška gali tapti dar vienu darbu.
„Anksčiau apsiperkant parduotuvėse žmonės kreipdavosi patarimo į pardavėjus – pavyzdžiui, renkantis suknelę, tik žmogus galėjo pasakyti, ar mėlyna spalva tiks prie jūsų akių. Internete būdavo galima ieškoti prekių, tačiau neišeidavo gauti atsakymų į sudėtingesnius klausimus, parinkti produktų pagal individualius pomėgius ir skonį. Dabar DI įrankiai suteikia galimybę gauti asmeniškai pritaikytus patarimus neišeinant iš namų“, – teigia A. Lukošius.
Eksperto žodžiais, tokios platformos iš esmės keičia prekių paieškos būdus. Jei šie sprendimai taps įprasta praktika, tai reikš pokyčius ne tik tame, kaip vartotojai randa internetines parduotuves, bet keis visą skaitmeninę ekosistemą.
„Kad ir kokiu kampu stengtumėmės pažiūrėti į tendencijas, vyraujančias dovanų pirkime, aišku, kad DI įrankiai, leidžiantys pritaikyti paslaugas ir dovanas pagal individualius poreikius, vis labiau populiarėja. Pirkėjai dažniau pasitelkia DI ieškodami geriausių pasiūlymų, o pardavėjai – siekdami efektyviau pasiekti savo tikslinę auditoriją. Tai svarbu, kai reklamos kainos nuolat didėja, ypač per šventes. Tokiu laikotarpiu personalizuota rinkodara tampa būtina norint išsiskirti ir pasiekti tikslinę auditoriją“, – sako A. Lukošius.
Alternatyvūs DI įrankiai dovanų paieškoje
Šiemet generatyvus DI sulaukia didžiulio dėmesio, ir programėlių kūrėjai akivaizdžiai tai pastebėjo. DI orientuoti įrankiai veržiasi į „Apple App Store“ populiarumo viršūnes beveik visose kategorijose, užimdami aukščiausias pozicijas švietimo, nuotraukų redagavimo ar produktyvumo didinimo srityse.
„Nors daugelis šventinių idėjų ieško per „ChatGPT“ ir „Google Gemini“, atsiranda specializuotų DI dovanų generatorių, kurie pritraukia pirkėjus, ieškančius pagalbos. Pavyzdžiui, tinklapis „GiftList“ irgi turi DI įrankį, kuris padeda kurti ir išsisaugoti dovanų sąrašus. Įvedus informaciją apie žmogų – kam jis perka dovaną ir kokie jo interesai – sistema pateikia dovanų pasiūlymus su nuorodomis į prekes jų svetainėje“, – pastebi „Tele2“ Inovacijų ekspertas.
Anot jo, įmonė šį dovanų pokalbių robotą pristatė prieš metus, tačiau nuo to laiko jį reikšmingai patobulino. Anksčiau „GiftList“ pateikdavo tik penkis pasiūlymus, tačiau tai nebuvo interaktyvus pokalbių langas, prie kurio vartotojas galėtų grįžti ir tęsti dialogą, o žmonės jame pasigedo būtent to.
Šiandien „GiftList“ susiduria su didele konkurencija iš kitų panašių, nemokamų platformų, tokių kaip „Cool Gift Ideas“ ir „MyMap.AI“. Eksperto teigimu, verta išbandyti kiekvieną iš jų.
Kaip kalbėtis su DI?
Kalbėdami su DI įrankiais stenkitės būti kuo konkretesni. Nurodykite, kuo daugiau detalių apie kiekvieno žmogaus bruožus, interesus ir mėgstamus dalykus, įskaitant net vaikų ar anūkų skaičių ir jų amžių.
Pavyzdžiui, vienos iš tokių užklausų gali būti: „Kokią originalią dovaną 30-mečiui vyrui, mėgstančiam keliones, galima įsigyti iki 50 eurų?“, „Kokią naują fantastinės literatūros knygą padovanoti 18-metei merginai, kuri mėgsta serialą „Sostų karai“?“ arba „Ieškau naudingos dovanos 60 metų tėvui, kuris mėgsta sodininkystę ir domisi rožėmis“.
„DI gali būti puikus pagalbininkas ieškant dovanų, tačiau kartais jis nesupranta visko taip tiksliai, kaip mes tikimės. Jei pirmas sugeneruotas atsakymas neatitinka jūsų lūkesčių, svarbu užduoti papildomus klausimus ir pateikti daugiau informacijos. DI įrankiai jau keičia, kaip mes ieškome ir atrandame prekes, o ateityje tai taps vis dažnesniu asistentu renkant dovanas“, – sako A. Lukošius.