„Baja España Aragón“ – žinomas ne tik kaip „FIA World Cup for Cross Country Bajas“ etapas Ispanijoje. Šiose varžybose susirenka ralio maratono naujokai, siekiantys gauti leidimą dalyvauti sunkiausiose planetos lenktynėse – Dakaro ralyje. Dėl šios priežasties į „Road to Dakar“ (liet. kelias į Dakarą) vadinamas varžybas atvyksta ir Dakaro ralio organizatoriai.
Varžybų metu Dakaro organizatoriai bendravo su „Baja España Aragón“ dalyvavusiu „General Financing team Pitlane“ pilotu Benediktu Vanagu. Privataus susitikimo metu lietuviui buvo atskleista dar neviešinta informacija apie 2020-tųjų Dakaro ralį. Ši informacija Dakaro dalyvius ir gerbėjus turėtų pasiekti artimiausiu metu, tačiau preliminariais Dakaro organizatorių planais B. Vanagas dalijasi dabar.
Greičio ruožai dvigubai ilgesni nei 2019 metais
2020-tųjų Dakaro ralyje dalyvių laukia net 6 tūkst. kilometrų greičio ruožų. Tai – dvigubai daugiau nei 2019-tųjų Dakare, kuomet dalyviai važiavo 3 tūkst. kilometrų. Žinant, jog Dakaro ralis vietoj 11 dienų truks 13 dienų (12 lenktynių dienų ir 1 poilsio diena), ekipažai vidutiniškai per dieną turės įveikti 500 kilometrų. B. Vanagas mano, jog ateinančiame Dakaro ralyje vidutinis greitis gerokai kils – norint įveikti 500 kilometrų kasdien, tokiu vidutiniu greičiu, kokiu važiavo 2019-tųjų Dakare, to padaryti nepavyks.
Kita naujiena – organizatoriai pasistengė dėl dalyvių sudarydami pervažiavimus. Jų laukia 2 tūkst. kilometrų, o tai reiškia, jog lenktynininkai gerokai daugiau laiko praleis trasoje, nei keliaudami iki jos ir atgal iki bivakų. Iš viso 2020-tųjų Dakare dalyviai turės įveikti 8 tūkst. kilometrų.
65 % – smėlio, 35 % – kieto grunto, akmeningų, uolėtų trasų
Kaip įvardija patys organizatoriai, būsimame Dakare laukia 65 proc. smėlio. Vien kopos sudarys dvi lenktynių dienas. Likusią dalį – 35 proc. – ekipažai varžysis kieto grunto, akmeningomis, uolėtomis trasomis, itin pavojingomis technikai. Prie viso to prisideda nežinomybė – nauja lokacija ir naujos trasos.
Dalyvių patogumui – vėlesnis technikos atidavimas
Įprastai, iš Prancūzijos šiaurėje esančio Le Havro uosto bolidai, serviso sunkvežimiai ir įranga išvykdavo priešpaskutinę lapkričio savaitę. Dakaro raliui persikėlus į Saudo Arabiją, keičiasi logistika. Technika bus atiduodama daugiau nei dviem savaitėmis vėliau, gruodžio 5–6 dienomis. Be to, keičiasi ir atidavimo vieta – šiais metais techniką plukdys iš Prancūzijos pietų, Marselio uosto. Tai dalyviams suteiks daugiau laiko paruošti bolidus varžyboms.
42-rasis Dakaro ralis startuos sausio 5 dieną, Džedos mieste. Viduryje maratono, kaip įprasta, dalyvių lauks poilsio diena, kuri numatyta Saudo Arabijos sostinėje – Rijade. Lenktynių finišas – Al Qiddiy, netoli šalies sostinės.
Nuotraukos: Marian Chytka, Rytis Šeškaitis