Automobilių priežiūra – tai ne tik tepalų keitimas ir padangų sukimas, bet ir mitų laukas, kuriame vairuotojai dažnai pasimeta tarp tiesos ir perdėtos baimės. Ypač kai kalba pasisuka apie tokias „senas tiesas“ kaip tepalų keitimas kas 10 000 km.
1. Tepalus būtina keisti kas 10 000 km – kitaip variklis suges
Tai vienas gajausių mitų. Tiesa ta, kad šiuolaikiniai varikliai ir sintetiniai tepalai dažnai tarnauja ilgiau – iki 15 000 ar net 30 000 km, priklausomai nuo gamintojo rekomendacijų. Taip, dažnesnis keitimas niekada nepakenks, bet aklai vadovautis „10 tūkst.“ taisykle – nereikia. Visada tikrink automobilio gamintojo nurodymus. Autoservisas – vieta, kurioje jūsų automobiliui suteiks profesionalią priežiūrą.
2. Jei padangos dar turi protektoriaus – jos tinkamos naudoti
Protektoriaus gylis – tik viena medalio pusė. Svarbu ir padangos amžius (daugiau nei 6–8 metai – jau rizika), guma kietėja, praranda sukibimo savybes. Be to, net nenaudojamos padangos, laikomos netinkamomis sąlygomis, gali būti pavojingos.
3. Žiemą variklį būtina šildyti 10 minučių stovint vietoje
Modernūs automobiliai su elektroniniu valdymu ir įpurškimo sistemomis nereikalauja ilgų pašildymų. Ilgas variklio darbas tuščiąja eiga žiemą ne tik eikvoja degalus, bet ir teršia aplinką. Užtenka palaukti 30–60 sekundžių ir važiuoti ramiai, kol sistema pasiekia darbinę temperatūrą.
4. Kuo aukštesnio oktaninio skaičiaus benzinas – tuo geriau
Jei tavo automobilio gamintojas nenurodo naudoti 98 ar 100 oktanų benzino – naudoti tokį kurą nėra jokios prasmės. Tai nepadidins galios ir nesumažins sąnaudų. Tiesiog permokėsi. Naudok tik tai, kas nurodyta eksploatacijos instrukcijoje.
5. Dyzelinis variklis – pigesnė alternatyva ilgam laikui
Ne visada. Nors dyzelinas pigesnis, dyzeliniai automobiliai dažnai turi brangesnius mazgus: turbiną, aukšto slėgio siurblį, kietųjų dalelių filtrą. Jei važiuoji trumpais atstumais mieste – dyzelis netgi gali tapti galvos skausmu.
6. Jei garsiai veikia stabdžiai – reiškia blogos kokybės kaladėlės
Nebūtinai. Garsas gali atsirasti ir dėl dulkių, ir dėl drėgmės, ir dėl metalinių kaladėlių sudėties. Net ir aukštos kokybės sportinės kaladėlės gali cypti, bet jų efektyvumas puikus. Garsas nebūtinai reiškia gedimą.
7. Kondicionierių reikia įjungti tik vasarą
Kondicionavimo sistema turi būti įjungiama bent kartą per mėnesį, net ir žiemą. Priešingu atveju tepalas kompresoriuje gali išdžiūti, o sandarikliai prarasti sandarumą. Tai – viena dažniausių sistemų gedimo priežasčių.
8. Aukštesnės klasės alyva visada geresnė už pigesnę
Svarbu ne kaina, o specifikacija. Jei alyva atitinka tavo variklio reikalavimus – viskas gerai. Kartais „premium“ alyvos skirtos sportiniams automobiliams, kurių sąlygos visiškai kitokios nei kasdieniam miesto važinėjimui.
9. Perdegusi lemputė – smulkmena, galima palaukti
Vienos lemputės perdegimas dažnai reiškia, kad kita – netrukus seks paskui. Be to, važinėjimas be šviesos gali būti pavojingas ne tik tau, bet ir kitiems eismo dalyviams. Kuo greičiau – tuo saugiau.
10. Jei automobilis užsiveda – tai akumuliatorius dar geras
Akumuliatorius gali užsivesti ir prie 30% talpos, bet tai jau ženklas, kad sistema dirba nestabiliai. Šaltą žiemą tai gali baigtis tuo, kad vieną rytą tiesiog niekur nebevažiuosi. Profilaktinis patikrinimas – pigesnis nei naujas akumuliatorius.
11. Vairo vibracija – tik ratų balansavimo problema
Nors dažniausiai tai būtent balansavimas, gali būti ir rimtesnių bėdų – padangos deformacija, guolių, šarnyrų ar važiuoklės gedimai. Ignoruojant gali tekti brangiai susimokėti už pasekmes.
12. Kuo daugiau važiuoji į servisą – tuo ilgiau tarnaus automobilis
Tiesa – ir ne visai. Reguliari priežiūra reikalinga, bet persistengti neverta. Dažni „prevenciniai“ remontai, ypač nepatikimuose autoservisuose, gali tapti pinigų švaistymu. Vadovaukis logika, o ne baimėmis