2025 m. liepos 24 d. „Starlink“, „SpaceX“ valdoma palydovinio interneto paslauga, patyrė retą ir reikšmingą visuotinio masto sutrikimą, dėl kurio milijonai naudotojų visame pasaulyje neteko ryšio maždaug 2,5 valandoms. Gedimas prasidėjo apie 22:00 val. Lietuvos laiku ir baigėsi tik šįryt.
Pasak „Starlink“ inžinerijos viceprezidento Michael Nicolls, incidento priežastis – kritinių vidinės programinės įrangos paslaugų gedimas, valdančių pagrindinę tinklo infrastruktūrą. „Starlink“ atsiprašė naudotojų ir pažadėjo išsamią techninę analizę bei sprendimus ateičiai.
Incidentas ypač palietė Ukrainos gynybos pajėgas, kurios intensyviai naudoja Starlink ryšio kanaluose. Ukrainos dronų pajėgų vadas Robert Brovdi patvirtino, kad visose fronto vietovėse paslauga buvo neveikianti.
Jie patvirtino, kad Starlink tinklas buvo sutrikęs ne tik už Ukrainos ribų, bet ir drauge su Rusijos naudotojais. Sukeltos įtakos mastas o informacijos gausa parodo degančią priklausomybę nuo sparčiai augančios palydovinės infrastruktūros.
Be Jungtinių Valstijų ir Ukrainos, gedimas paveikė ir Europą bei Australiją. Australijoje per visą regioną nukentėjo apie 200 000 naudotojų – sutrikimai truko nuo 6 iki 8:23 val. ryte vietos laiku.
Incidentas pažymėjo vieną didžiausių „Starlink“ visuotinių sutrikimų nuo tada, kai paslauga tapo plačiai naudojama. Naudotojų ataskaitos Downdetector platformoje siekė net 61 000 pranešimų.
Ką tai reiškia Kaunui ir Lietuvai?
-
Jeigu vietiniai naudotojai „Starlink“ naudoja nuotoliniam darbui, mokslui ar verslui, tai parodo – net rezervinės ryšio priemonės gali sugesti didelio masto debesų infrastruktūros atveju.
-
Tokių incidentų metu svarbu turėti alternatyvius interneto tiekimo būdus ar techninę atsarginę strategiją.
Parengta pagal užsienio žiniasklaidą