Suomijos bendrovės „Olvi“ grupei priklausančiai Kauno alaus gamybos įmonei „Volfas Engelman“ mažėjančius pardavimus vidaus rinkoje pernai pavyko kompensuoti augančiu eksportu.
„Lietuvos rinkoje mūsų sumažėjimas (pernai – BNS) buvo apie keturi procentai, kai jei visos rinkos – apie 13 procentų, reiškia, mūsų rinkos dalis padidėjo. (…) O eksportas su kiekvienu mėnesiu vis labiau stebino 2017 metais“, – BNS ketvirtadienį sakė „Volfas Engelman“ generalinis direktorius Marius Horbačauskas.
Pasak jo, šių metų padėtis kol kas nėra aiški, tačiau alaus rinka gali trauktis dar maždaug 3–4 procentais.
M. Horbačausko teigimu, vartotojai pastaruoju metu tampa išrankesni, todėl darykla orientuosis į labiau išskirtines alaus rūšis, taip pat plės savo nealkoholinių gėrimų asortimentą.
„Mintis yra plėstis per pridėtinės vertės, įdomesnius, nišinius produktus. Turėdami savo inovacijų centrą galime kurti naujas rūšis ir tokiu būdu orientuotis labiau ne į kiekybę, o į kokybę. Anksčiau reikėdavo vienos–dviejų alaus rūšių, dabar jau reikia ir penkių, ir dešimties. Mūsų tikslas tą naujovių poreikį patenkinti“, – sakė M. Horbačauskas.
Pasak „Olvi“ grupės prezidento Lasse Aho (Lase Aho), nišinio alaus ir mažų alaus daryklų tendencija ryškėja visoje Europoje – žmonės vartoja mažiau, bet aukštesnės kokybės alaus.
„Europos ir pasaulio tendencijos panašios – auga mažesnių produktų segmentai, pavyzdžiui, alus be glitimo, ekologiškas alus, taip pat viskas, kas pagaminta vietoje“, – BNS sakė L. Aho.
Lietuvoje įgyvendinus griežtus ribojimus, susijusius su alkoholio pardavimu ir reklama, L. Aho sako besitikintis ramesnio periodo.
„Mes pasiekėme labai gerą bendros rinkos dalį, tačiau tikime, kad galime būti dar geresni, augti vidaus rinkoje, nepaisant draudimų. Vis dėlto norėtume stabilesnio periodo, nes tai investuotojui suteikia daugiau pasitikėjimo“, – kalbėjo jis.
Aštuoniolika metų „Volfas Engelman“ gamyklą valdanti „Olvi“ čia jau yra investavusi apie 65 mln. eurų.
Anksčiau skelbta, kad „Volfas Engelman“ pajamos pernai padidėjo 12,6 proc. iki 39,155 mln. eurų, veiklos pelnas išaugo 24,5 proc. iki 3,365 mln. eurų. Bendrovė pernai pardavė 85,381 mln. litrų įvairių gėrimų – 4,4 proc. daugiau nei 2016 metais, jos užimama Lietuvos alaus rinkos dalis padidėjo 1 punktu iki 22,5 procento.
Autorė: Austėja Masiokaitė