Grupė socialdemokratų Seime užregistravo kelis įstatymų pakeitimų projektus, kuriais siekia atverti galimybę lynines transporto priemones – funikulierius ir kabamųjų lynų keltuvus – integruoti į vietinio (miesto, priemiesčio) reguliaraus susisiekimo sistemas.
„Pakeitimai savivaldybėms leistų integruoti lynines transporto priemones į viešojo transporto sistemą ir jų maršrutus pripažinti reguliariais miesto susisiekimo maršrutais.
Funikulieriai ir kabamųjų lynų keltuvai yra viešojo transporto priemonės, nes jos skirtos nustatytais maršrutais pervežti daug keleivių. Logiškiausia būtų šias transporto priemones priskirti prie vietinio (miesto, priemiesčio) susisiekimo viešuoju transportu sistemos ir taikyti tame mieste ar priemiestyje galiojančią bilietų sistemą“, – komentuoja Seimo Ekonomikos komiteto narys, socialdemokratas Robertas Kaunas.
Parlamentaras pažymi, kad iki šiol lyninės transporto priemonės nebuvo laikomos viešojo transporto sistemų dalimi.
„Dėl to yra dirbtinai apribotos galimybės išnaudoti jų privalumus.
Dėl šios priežasties nukenčia visi efektyviu viešuoju transportu suinteresuoti subjektai: savivaldybės – nes lyninių transporto priemonių reisai nederinami su kitomis viešojo transporto rūšimis; keleiviai – nes negali kelionei lyninėmis transporto priemonėmis panaudoti įsigytų viešojo transporto bilietų, gauti lengvatų“, – pažymi R. Kaunas.
„Nors funikulierių bėgių ir lynų kelių infrastruktūra skiriasi nuo kelių ar geležinkelių infrastruktūros, Europos Komisija yra išaiškinusi, kad lyninio transporto priemonėms gali būti taikomas tas pats reglamentas, kuris taikomas keleivių vežimui kelių ir geležinkelių transporto priemonėmis.
Taigi, lyninių kelių transporto priemonių integravimas į viešojo transporto sistemas per viešajam kelių transportui taikomą teisinį reglamentavimą atitiktų ir Europos Sąjungos teisę“, – pabrėžia socialdemokratas.
Jis atkreipia dėmesį, kad pakeitimais nėra siekiama reglamentuoti techninio pobūdžio klausimus, susijusius su lyninio transporto priemonių infrastruktūros įrengimu ar valdymu, saugumu ar pan. Šie klausimai ir toliau būtų reglamentuojami tų pačių teisės aktų, kurie lyninio transporto priemonių infrastruktūrai ir pačioms transporto priemonėms buvo taikomi iki šiol.
„Projektu nesiekiama priversti lynines transporto priemones integruoti į viešojo transporto sistemas.
Kompetentingos institucijos (pvz. savivaldybės) turėtų pačios nuspręsti, ar konkrečią lyninio transporto infrastruktūrą verta integruoti į viešojo transporto sistemą – ir kaip tai atlikti“, – paaiškina Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) Seimo frakcijos narys R. Kaunas.
Siūloma keisti Kelių transporto kodeksą, Transporto lengvatų įstatymą ir Transporto veiklos pagrindų įstatymą.