Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Naujienos
  • Visuomenė ir gyvenimas
  • Kultūra
  • Švietimas
  • Verslas
  • Krašto gynyba
  • Video
  • Sportas
Menu Close
  • Naujienos 
    • Naujienos
    • Visuomenė ir gyvenimas
    • Kultūra
    • Švietimas
    • Verslas
    • Krašto gynyba
    • Video
    • Sportas
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Problemų inspiruoti: festivalis „Išeities taškas“

  • 2017-12-01
  • Kaunieciams.lt
  • Naujienos
Iseities taskas 829x403

 

Miglė Munderzbakaitė

kamane.lt

Rugsėjo pabaigoje Kauno miesto kameriniame teatre intensyviai buvo ieškoma „išeities taškų“. Festivalis vyko jau antrą kartą. Kaip ir praėjusiais metais, šiemet teatras vėl pasiūlė erdvę jauniesiems kūrėjams, siekė pritraukti jaunimo, paauglių auditorijas bei išlaikė pagrindinę aktualių klausimų kėlimo, išviešinimo idėją. Spektakliuose buvo sprendžiamos įvairios problemos, bet ar patys spektakliai netapo problemiški? Šiame tekste – kiek išsamiau apie daugumą festivalio pasirodymų.

Režisierės Eimantės Urmonaitės spektaklis „Mano instrukcija“, kurio ištrauką galėjome matyti praėjusio festivalio metu, įgavo išbaigtą, galima sakyti, stabilią formą. Šio teksto autorei spektaklį teko matyti jau trečią kartą (antrasis įvyko besibaigiant teatro sezonui pavasarį). Nuo pirmosios versijos – ištraukos – pažengta tikrai toli ir pačia teigiamiausia prasme. Režisierė nenutolo nuo pirminės idėjos – temos, tvirtai išlaikė savo poziciją ir daugeliui įrodė, kad pirminis gana painus ir daugelyje vietų problemiškas spektaklio variantas gali tapti kažkuo daugiau. Norisi pasidžiaugti, kad pagaliau, kaip kokioje L. Pirandelo pjesėje, personažai surado savo autorius – aktorius. Žinoma, personažai čia labai santykinis įvardijimas, nes nei tradicinės pjesės, nei įkūnijamų personažų čia tikrai nerasime.

Viso spektaklio pradžia, atskaitos tašku tampa skirtingos pasaulio atsiradimo teorijos – religinė, mokslinė, mistinė, kurios tarsi inspiruoja nuolatinį konfliktą, viskuo abejojimą, lydintį viso spektaklio metu. Prisiliečiama prie daugelio aktualių, negatyvių, nepatogių temų: nuo prekės ženklų reikšmės, facebookinio gyvenimo, asmenukių iki manipuliacijos, santykių šeimose, homoseksualumo, tėvų ir apskritai visuomenės keliamų lūkesčių bei savęs, kaip individo, kvestionavimo. Nemažai dėmesio skiriama jauną žmogų veikiančiai informacijai, gaunamai mokykloje. Kertinę poziciją atspindėtų personažo-aktoriaus, kurio vaidyba šiame spektaklyje, be abejo, dominuoja, Roko Lažaunyko išvada apie visus perskaitytus literatūros kūrinius ir perprastas teoremas: „Ten nėra parašyta, kaip gyventi.“ Spektaklis suskyla į dvi dalis – kokių nors idėjų, stereotipų neigimą ir liūdesį, susietą su aktorių pasakojamais prisiminimais. Kuriami personažai, pasakojimai pasižymi visko hipertrofavimu ir ironizavimu. Tiek kuriamuose naratyvuose, tiek ir scenografijoje, kuri šiame spektaklyje atlieka itin svarbią funkciją, būdingas tam tikras aštrumas, nuolatinis nejaukumo kūrimas (gal ir noras šokiruoti). Jau pirmojoje versijoje buvo svarbi muzika, tačiau galutiniame variante ji užima dar tvirtesnę poziciją, itin taikliai atspindi ir papildo spektaklio diktuojamą ritmą.

Spektaklis „Mano instrukcija“ neigia daugelį dalykų, tačiau, deja, neparodo to, už ką kritikuoja kitus – „kaip gyventi“. Tai yra kūrinys antiinstrukcija, net nebandantis pasiūlyti savo versijos, o gal kaip tik konstatuojantis, kad jos nėra? Spektaklio metu aktoriai šiek tiek komunikuoja su publika – paklausia jos kelių personažams svarbių klausimų, bet, kaip teigė pati režisierė, žiūrovui čia nėra suteikiamas svarus žodis, kuris pakeistų spektaklio eigą.

Kaip ir praėjusiais metais, šiemet festivalyje vyko Vytauto Gasiliūno projektas „Man ne*x“, sukurtas pagal forumo teatro metodus, sulaukęs nemažo žiūrovų dėmesio. Tiesa, šįkart labiau reiškėsi kiek vyresnė publikos dalis. Režisieriaus ir aktorių kuriamos probleminės situacijos šiek tiek pasikeitė, tačiau esminės temos išliko tos pačios – patyčios ir smurtas gatvėje, mokykloje, namuose. Kuriamos situacijos aiškios, nesunkiai kiekvienam atpažįstamos. Nors šių problemų aktualumu sunku suabejoti, bet visgi tikrai galima atrasti ir įvairesnių, sudėtingesnių klausimų, kurie leistų šiek tiek daugiau atsiskleisti ir pačiai teatro specifikai, aktorių galimybėms, ne tik didaktiškiems pamokymams, juolab kad režisierius gana dažnai įsiterpdamas ir koreguodamas veiksmą vis primena: „Čia visgi teatras.“

Vienos dalies šou „#YOLO“[1] – tai režisieriaus Arnio Aleinikovo kuriamas šou, kurio pabaigoje, kaip teigia vakaro vedėjas Lukas Alsys, miršta visi dalyviai. Dar besirenkant žiūrovams, scenoje skambanti muzika traukia į būsimą vakarėlį. Režisieriaus pasirinkta strategija – kalbėti apie žmogų-aktorių-personažą ir, likus kelioms valandoms iki jo mirties, suteikti jam paskutinę progą pasireikšti. Septyniems aktoriams suteikiamas laikas kažką parodyti, pasakyti. Vakaro vedėjas iš jų vis reikalauja ypatingų siurprizų, deja, vis nesulaukia, kaip galbūt ir dažnas žiūrovas. Aktoriai paeiliui keliauja sakyti savo kalbų. Tuo tarpu vakaro vedėjas vis įsiterpia su įvairiais sąmojais: nuo socialinių tinklų „išminties“ iki populiarių ir mažiau žinomų rašytojų citatų. Žvelgdamas į šį šou, nejučiomis prisimeni įvairius televizinius projektus (sakykime, kad ir muzikinius), kurių pagrindą sudaro ne atlikėjo talentai, gebėjimai, bet savo biografinių faktų išviešinimas, atrodo, tarsi vyksta kažkokios lenktynės, kuriose žiūrovų dėmesį turėtų laimėti tas, kurio gyvenimas nelaimingesnis (šeima blogiausia, ligos sudėtingiausios ar jis buvo didžiausia patyčių auka mokykloje). Tiesa, tų projektų-laidų žiūrėti net ir nereikia, kad pajustum šią atmosferą, užtenka jau ašarose ir melancholiškoje muzikoje paskendusių jų reklamų. Įdomu, ar režisierius siekė aktualizuoti šią televizinę prodiuserių kuriamą tendenciją? Aktoriai-personažai kalba apie įvairiausius dalykus, kurie be išimties galiausiai susiveda į kažkokias svajones ar prisiminimus, susietus su šeima, santykiais su artimaisiais. Paskutinės personažų valandos nestebina. Žinoma, esama keleto tikrai dėmesį prikaustančių momentų, tokių kaip Roko mamos laiškas, Skaistės cituojamas Č. Bukovskio eilėraštis ar pasyvus bandymas ištrūkti iš šou. Vedėjas šou pabaigia citata: „Mirti – tai nereiškia mirti, mirti reiškia užmiršti.“ Ši citata suponuoja idėją ne tik apie žmogų, bet ir apie šio spektaklio pretendavimą į ilgą gyvenimą ar greitą užmarštį – mirtį. „#YOLO“ aktoriai atlieka jiems pavestas užduotis, tačiau iš režisūrinės pusės norisi kažko paveikesnio. Galbūt tokius įspūdžius skatina prieš kurį laiką matytas Povilo Makausko spektaklis, atsiremiantis į tą pačią, dabar itin madingą sąvoką – YOLO. Jo bandymas buvo gerokai sudėtingesnis, prisiliečiantis prie galybės temų, jas bandant sujungti į bendrą koliažą, kuris dar papildomas ir netikėtų scenografinių sprendimų, rekvizito gausa.

Gildo Aleksos spektaklis „Pasimetimas“ iš pirmo žvilgsnio yra itin autoironiškas kūrinys visų teatro kūrėjų atžvilgiu. Atrodytų, keliant publikos šypsenas, sėkmingai žaidžiama teatriniais stereotipais, tačiau ta žaismė su laiku mažėja ir spektaklis perauga į rimtą dramą, žiūrovą dar palikdamas su ta šypsena, kuri lyg pajautus nejaukumą netrukus pranyksta. Spektaklyje veikia trys personažai – režisierius Karolis Kasperavičius, psichologė Renida Baltrušaitytė ir aktorius Džiugas Kunsmanas. Dž. Kunsmanas meistriškai įkūnija tradicinės teatrinės mokyklos aktorių, visur ieškantį gilių filosofinių gelmių, negebantį susikalbėti su režisieriumi atrankos metu. O K. Kasperavičius atstovauja tam diktatoriškam, bekompromisiam režisieriaus tipui, kuriam visi turi paklusti. Režisierių konsultuojanti psichologė parodoma kaip nervinga, susitelkusi į froidiškas teorijas ir, neleisdama net išsamiai išdėstyti problemos, imasi daryti išvadų.

 

Įvairios aktoriaus daromos nesąmonės, siekiant išsaugoti savo būsimą vaidmenį dar net nežinomame spektaklyje, yra linksmoji dalis, tačiau pamažu pereinama prie bendresnių problemų, bendro sutrikimo, nesusivokimo, kuris nurodomas jau pavadinime. Paliečiamas teatras, apskritai kūryba, psichologės personažu kvestionuojamas kūrybos tikslas, pobūdis – negatyvumas ar pozityvumas, galiausiai prieinama prie sutrikimo kaip psichologinės būsenos, vedančios į depresiją. Aktorių trio sėkmingai atskleidė šią temą, palaipsniui ėjo į ją vis gilyn, abejonių kėlė gal tik vienas pasirinkimas – tas gana formalus, gal net didaktiškas depresijos bruožų pažėrimas spektaklio pabaigoje.

Režisierius Antanas Gluskinas festivalio žiūrovams pasiūlė spektaklio „TI“ eskizą. Pagal Justinos Stučinskaitės knygą „Ačiū, gyvenu gerai“ (2004 m.) kuriamas spektaklis – tai vienas pirmųjų bandymų į mūsų teatro sceną įtraukti išmaniuosius telefonus ne tik kaip smulkų elementą, skirtą vien tik trumpai žiūrovų interakcijai, bet nuolatinei komunikacijai su žiūrovu, perteikiant ir dalį spektaklio prasminio turinio per vaizdo, garso įrašus. Knygoje pasakojamas merginos Tytės gyvenimas – draugai, nusivylimas meile ir pan., svarbus vaidmuo čia tenka ir aplinkai, tuo metu vyraujančioms paaugliškoms madoms – lankomoms vietoms, muzikai. Žvelgiant į spektaklio eskizą ir nesiimant analizuoti dar neišbaigto spektaklio naratyvo, neatskleistų personažų, keletas dalykų kelia dviprasmiškas nuojautas. Spektaklyje naudojama daug muzikos, viena jos dalis – dabartinė lietuviška popmuzika, tuo tarpu kita – grąžinanti ne vieną dešimtmetį į praeitį, pavyzdžiui, „SEL“ daina „Kiemas“ (1993 m.). Spektaklis savo tema ir forma, atrodytų, pretenduoja į dabartinį jaunimą, paauglius, bet ar jiems ši sena muzika ką nors reiškia?.. Panašų klausimą gali kelti ir spektaklyje vakarėlio metu atliekami šokio judesiai. Vis dėlto sunku vertinti dar neišbaigtą darbą. Verta atkreipti dėmesį į spektaklio metu telefonu transliuojamus vaizdo įrašus – jų aiškumą, techninį tvarkingumą. Veikėjos vidinio pasaulio perteikimas tokia forma kuria artimesnį santykį su personažu, gali skatinti empatiją. Kiek netikėtas režisieriaus pasirinkimas į spektaklio komandą įtraukti skirtingos patirties aktorius (profesionalus ir ne). Tai vienais momentais žavi, kitais iškyla įgūdžių trūkumas, tačiau norisi tikėti, kad šie dalykai darbo proceso metu išsispręs ir teatro scenoje turėsime išmanųjį spektaklį, sugebėsiantį pritraukti galbūt tą paauglių dalį, kuri nė minutei iš rankų negali paleisti mobiliojo telefono.

Trupė „Aštuonetas“ ir režisierius Valentinas Masalskis, pasitelkę dramaturgą Joelį Pommeratą, spektaklyje „Šitas vaikas“ atsigręžė į amžinąjį kartų konfliktą, tėvų ir vaikų santykius, negebėjimą susikalbėti. Vieną po kitos scenoje galėjome stebėti skirtingas situacijas, problemas, kuriose atsispindėjo nepagarba, nesupratimas, neįsiklausymas, kaltės jausmas, negalėjimas atleisti, įvairūs nepateisinti lūkesčiai. Trumpos probleminės scenos – tai tarsi vis kaskart naujas žvilgsnis į kitą, vis skirtingos šeimos gyvenimą, kuris nuveda prie tų pačių pamatinių problemų. Spektaklyje ypatinga reikšmė teikiama tylos momentams. Taip pat ypač techniškai atskirtos scenos – tarsi kokie kino kadrai, besikeičiant scenoms, akimirkai viskas paskęsta aklinoje tamsoje. Žavi kūrybinės komandos sugebėjimas, nenaudojant jokios scenos uždangos, taip greitai ir tiksliai pakeisti erdvę-vietą.

Festivalį užbaigė režisieriaus Agniaus Jankevičiaus ir plataus meninio profilio sindikato „Bad Rabbits“ bendras darbas „Samurajaus knyga“. Kaip būdinga A. Jankevičiui, kurdamas su savo komanda jis nenutolsta nuo laikiško, socialinio teatro, pasitelkdamas praėjusių amžių Rytų filosofiją kaip formą, ją užpildo šiuolaikinio konteksto problemomis. Spektaklis, jei ne paskutinės scenos, būtų tapęs monospektakliu – monologu, kuriame nėra jokio įsikūnijimo į spektaklio centre esantį Tomą Lašą (akt. Jurgis Marčėnas). Aktorius trečiuoju asmeniu pasakoja vieno dešimtmečio berniuko istoriją, tačiau sugeba taip sutelkti žiūrovų dėmesį, kad ne vienas įsijaučia į mažojo samurajaus situaciją. Režisierius atsiremia į samurajaus fenomeną, kaip visiškai pasitikintį kitų sukurtomis taisyklėmis, išmintimi, priimantį įtvirtintas nuostatas kaip neginčytiną duotybę, kad ir kas tai būtų (geriau jau mirti, nei nuvilti savo šeimininką, savo šeimą). Ideologija, stipresnis „kitas“, be jokio kvestionavimo valdantis gyvenimą, – tai tik viena, labai plati tema, plėtojama įvairiais rakursais, kur prasmės sluoksnis po sluoksnio skleidžiasi spektaklio metu. Jaunam žmogui – Tomui, atsidūrus tokiame kontekste, kur viskas atrodo aišku, tikslinga, tik pasiremiant samurajaus išmintimi, nepaliekama jokios erdvės savo pasirinkimams, savo mąstymui. Paliečiama ir labai svarbi, aktuali šiam laikui savižalos, savižudybės problema. Tomas Lašas, grūdindamas ar bausdamas save, naudoja elektros srovę, kaskart rizikuodamas ir balansuodamas ant mirties ribos. Tomo Lašo gyvenimui, asmenybės formavimuisi svarbūs santykiai su tėvais, kurie tobulą gyvenimą mato nespręsdami problemų, tam tikra prasme jas ignoruodami, neigdami arba, kaip sako patys veikėjai, „nuolatos laikydamiesi pozityvaus mąstymo, nes tik tokia gyvenimo pozicija yra teisinga“. T. Lašo pasakojimas, jo asmeninė istorija yra ašis, aplink kurią sudėliojami kiti sluoksniai – tai, kad mes esame Europos Sąjungos dalis, emigrantų integracija ir pan. Kūrybinė komanda sėkmingai sužaidžia su vizualiais sprendimais. Spektaklio metu matome įvairias fotografijas, koliažus, papildančius pasakojimą kontekstine informacija, kuri ir ironizuojanti, ir kelianti šypseną, tačiau taikli ir apgalvota.

Festivalis iškėlė daugybę problemų, tačiau ar jų sprendimo būdai buvo rasti? Spektaklių kūrėjai siūlė savo išeities tašką, problemų sprendimo linkmę arba prasmingą daugtaškį…

_____________

[1] YOLO – You Only Live Once (gyveni tik kartą – angl. k.) akronimas.

Šaltinis: http://www.kamerinisteatras.lt/problemu-inspiruoti-festivalis-iseities-taskas/

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Daugiau naujienų:

PSO: trečdalį Europos gydytojų ir slaugytojų kamuoja depresija

ES priimtos naujos taisyklės dėl mokamos politinės reklamos

Angelų kūrėja Giedrė Slavinskienė: „Mano žmogeliukai ne visada gimsta su sparnais“

Kaune atidaryta didžiausia Lietuvoje ekstremalaus bėgimo su kliūtimis trasa

Žvilgsnis į Vytauto Didžiojo karo muziejaus parodą „Birutės vardu šventą ugnį nešu”

Akriliniai dažai, jų savybės ir panaudojimo sritys

Kaune dviratininkas atsitrenkė į policininko automobilį

Migracijos departamento vadovu konkursu susidomėjo apie 10 pretendentų

Teismui perduota byla, kurioje vyras kaltinamas Kaune esančiame bute susprogdinęs granatą

Kauno rajone bus tiesiamas 4 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas

Drobiazko advokatė: KT nutarimu teisminis ginčas nesibaigė

Raudondvario plente esančioje teritorijoje Kaune išsiliejo gyvsidabris

Ar Kaunas pagaliau turės dalyvaujamąjį biudžetą?

Pagerbti Kauno rajono mokytojai

Ruginienė sako, kad būtina tobulinti gyventojų perspėjimo sistemą: man nepatinka, kad ne visur girdime sirenas

Kauno valstybiniame lėlių teatre – ekologinė pasaka „Šiltnamis“: ar draugystė gali išgelbėti gamtą?

VSAT: dėl balionais gabenamos kontrabandos per operacijas sulaikyti 6 įtariamieji

„Eksporto kodas 2025“ Kaune: kaip Lietuvos verslui atsiverti pasaulio rinkoms

Robertas Kaunas: buvusio ministro S. Kairio įsakymas dėl nemokamų bilietų politikams primena sovietinius laikus

Ar teisus prezidentas, vetavęs vagims naudingas pataisas?

Stasys Buškevičius. Paauglių nusikalstamumas – atsakomybės nebuvimo pasekmė

Baudžiamojoje byloje nuteistas Gražulis: kreipsiuosi į Trumpą

Gyventojų evakavimo pratybos vyksta be trikdžių

„Išlįsk iš ekrano“ – atvira diskusija Kaune apie tai, kaip technologijos keičia mūsų gyvenimą

Budraitis perrinktas Nacionalinio dramos teatro vadovu

Teismas skelbs nuosprendį LGBTQ asmenų niekinimu kaltinamam europarlamentarui Gražuliui

PSO: pasaulyje mažėja rūkalių skaičius

Jonas Narsutis. Europos pramonės kryžkelė

Žemaitaitis turi kandidatą į kultūros ministrus: tai yra ne partijos žmogus

Vilniuje įvyko pirmasis „Žygis už gyvybę“: dalyviai ragino atkreipti dėmesį į gyvybės apsaugą ir žmogaus orumą

Žemaitaičio retorika kultūrininkų atžvilgiu nesikeičia: jie vakar rėkė, cypė, klykė, baubė

Atvirų durų diena Kaune: verslininkai kviečiami pažinti Rūmų bendruomenę

Nobelio medicinos premija už imuninės sistemos tyrimus skirta trims mokslininkams

Policija ir VSAT: apie surastus meteorologinius oro balionus informacijos neturime

Žiniasklaida: bankrutuoja dar vienas restoranas. „Piano Piano” žlugimas

„Sustiprink mūsų tikėjimą!” (Lk 17, 5), 27 eilinis metų sekmadienis

Siūlo palikti galimybę pacientams primokėti už nemedicinines paslaugas

Vyks įspėjamasis kultūros bendruomenės streikas: tikslas – atskirti ministeriją nuo „Nemuno aušros“

Ginče dėl Kauno Čiurlionio koncertų rūmų „Infes“ neturės atlyginti 10 mln. eurų žalos savivaldybei

Stasys Buškevičius. Darbo rinkos ateitis: kaip išsaugoti žmones, o ne tik darbo vietas

Mokytojų diena: už skaičių – žmonės

„Žalgiris” nukovė ir Eurolygos čempionus

Savivaldybės: kitąmet šildymo išlaidų kompensacijoms gali trūkti apie 60 mln. eurų

Prezidentas pasirašė dekretą dėl Adomavičiaus atsistatydinimo

Premjerė: kultūros ministras turi priimti sprendimą palikti pareigas

Dėl asfaltavimo darbų trumpam uždaroma dalis Birželio 23-iosios ir Partizanų gatvių sankirtos

Teismas pradėjo nagrinėti Rupšio dantų implantų bylą: buvęs kariuomenės vadas kaltės nepripažįsta

Kuriasi disleksijos sutrikimą turinčiuosius atstovaujanti asociacija

Du neteisėtai disponavę kvaišalais kauniečiai siunčiami už grotų

Senamiestyje – darbymetis: Rotušės aikštėje iki lapkričio vidurio uždaromas eismas transportui

Dar vienas gaisras Laisvės alėjoje: degė šiukšlės

Kauno ligoninėje mirė susižalojęs vyras

„Žalgiris” įspūdingai pradėjo Eurolygos sezoną

IN MEMORIAM aktorei Milei Šablauskaitei

Nuteistas kelyje Kaunas-Vilnius policininką pražudęs vairuotojas

VSAT: dėl pažeidėją galimai nužudžiusio pareigūno pasisakys teismas

Kremliaus karo ekonomika skurdina Rusijos regionus

Ruginienė: derybinė grupė ieškos sprendimų dėl „aušriečiams“ atitekusios Kultūros ministerijos

Jonavos meras neatvyko į Lobovo bylos posėdį, politikui gresia atvesdinimas

Mokėsi užsieniečių integracijos ypatumų

Tyrimas: draudimas moksleiviams vakarais naudotis išmaniaisiais telefonais gerina miegą ir pasiekimus mokykloje

Siūloma sujungti Nacionalinę sporto agentūrą ir Nacionalinę sporto tarybą: pirmininką skirtų Vyriausybė

Kodėl dalis dešiniųjų pažiūrų visuomenininkų ir žiniasklaidos atstovų įsivaizduoja galintys valdyti visuomenės nuomonę?

Kaune neblaivus vyras pripurškė dujų apsaugos darbuotojui į veidą

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga atsisako prezidento globos

Kodėl pastolių nuoma tampa išmintingu pasirinkimu?

Lietuvos muziejų asociacija jungiasi prie streikuojančios kultūros bendruomenės

Kaišiadorietiškos linksmybės – pinigingos?

Kauniečiams duris atverė naujas Šilainių baseinas

Spalio mėnesį Kauno senjorų lauks kava ir įdomūs pokalbiai

Pasieniečiai dėl suklastotų dokumentų į Lietuvą neįleido 7 Rusijos piliečių

Sulaikytas galimai prieš moterį smurtavęs Karo policijos pareigūnas

Laisvės alėjoje, kaip įtariama, padegta kavinė

„Ikea“ padegimu kaltinamam jaunuoliui siūloma skirti ketverių metų laisvės atėmimo bausmę

Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone rugsėjo 29 – spalio 5 dienomis

Šakalienė tikisi, kad per artimiausias savaites Seimą pasieks projektai dėl naujo poligono

Trapecinė stogo skarda

Kokia sienų spalva 2025 metais dominuoja Lietuvos interjeruose?

Rūšinė arbata ir kombučia tiesiai iš ūkių

Kam reikalingas renginių organizavimas? Privalumai ir praktika

Odoo verslo valdymo sistema: įgyvendinimas ir pagrindiniai privalumai

Kaip kauniečiai gali pasiruošti artėjančiai žiemai: ekonomiški sprendimai ir dažniausios klaidos

Dažniausios klaidos po antakių permanento procedūros

Virtualių pergalių sezonas: kaip sekti svarbiausius e-sporto įvykius per metus

Kaip protingai išsikeisti valiutą prieš kelionę: Lenkijos zlotas ir Norvegijos krona praktiškai

Leiputė apie naująjį ministrą Adomavičių: tikimės, bent jau nesugadins kultūros sektoriaus

Šmeižtu kaltinti žurnalistai Janutienė, Pauliuvienė ir Jančys lieka išteisinti

Už nepilnamečių tvirkinimą nuteistas Jakštys nesutinka su kalėjime jam skirta skatinimo priemone

Spektaklis „Žemė” – dialogas tarp tautų kultūrų, suvienytas bendro laisvės troškimo

„Kovok šauniąją tikėjimo kovą” (1 Tim 6, 12) 26 eilinis sekmadienis

Kaune socialinės akcijos metu surinkta 30 tonų atliekų

STT: traktorių registro tvarkoje fiksuojamos kyšininkavimo bei papirkimo rizikos

Įstatymo pataisa leis sumažinti PSD įmokų skirtumą tarp dirbančiųjų ir valstybės lėšomis draudžiamų gyventojų

Valentinavičius: politikams žurnalistai objektyvūs tada, kai apie juos gražiai kalba

Tarptautinis paralimpinis komitetas panaikino Rusijos ir Baltarusijos suspendavimą

Antarktidos paslaptys: tirpstantis ledas ir netikėti prieaugiai

Prano Mažylio gimdymo namai Kaune užveria duris: nutrūkusi istorinė gija demografinės katastrofos akivaizdoje

Palangos meras: savaitgalį vyksiančiame Čiurlionio renginyje naujasis kultūros ministras nepageidaujamas

Prie URM – Palestinos rėmėjų piketas: reikalauja apsaugoti į Gazą plaukiančią flotilę

Vytauto parke atverta atnaujinta Kauno Miko Petrausko scenos menų mokykla

„Aušriečiai“ ištrynė „Facebook“ įrašą, kuriame kritikavo kultūrininkų protesto dalyvius

Kibernetinis saugumas šiandien: praktiška informacija įmonių vadovams

PSO: trečdalį Europos gydytojų ir slaugytojų kamuoja depresija

2025-10-10

ES priimtos naujos taisyklės dėl mokamos politinės reklamos

2025-10-10

Angelų kūrėja Giedrė Slavinskienė: „Mano žmogeliukai ne visada gimsta su sparnais“

2025-10-10

Kaune atidaryta didžiausia Lietuvoje ekstremalaus bėgimo su kliūtimis trasa

2025-10-10

Žvilgsnis į Vytauto Didžiojo karo muziejaus parodą „Birutės vardu šventą ugnį nešu”

2025-10-10

Akriliniai dažai, jų savybės ir panaudojimo sritys

2025-10-10

Kaune dviratininkas atsitrenkė į policininko automobilį

2025-10-10

Migracijos departamento vadovu konkursu susidomėjo apie 10 pretendentų

2025-10-10

Teismui perduota byla, kurioje vyras kaltinamas Kaune esančiame bute susprogdinęs granatą

2025-10-09

Kauno rajone bus tiesiamas 4 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas

2025-10-09

Drobiazko advokatė: KT nutarimu teisminis ginčas nesibaigė

2025-10-09

Raudondvario plente esančioje teritorijoje Kaune išsiliejo gyvsidabris

2025-10-09

Ar Kaunas pagaliau turės dalyvaujamąjį biudžetą?

2025-10-08

Pagerbti Kauno rajono mokytojai

2025-10-08

Ruginienė sako, kad būtina tobulinti gyventojų perspėjimo sistemą: man nepatinka, kad ne visur girdime sirenas

2025-10-08

Kauno valstybiniame lėlių teatre – ekologinė pasaka „Šiltnamis“: ar draugystė gali išgelbėti gamtą?

2025-10-08

VSAT: dėl balionais gabenamos kontrabandos per operacijas sulaikyti 6 įtariamieji

2025-10-08

„Eksporto kodas 2025“ Kaune: kaip Lietuvos verslui atsiverti pasaulio rinkoms

2025-10-08

Robertas Kaunas: buvusio ministro S. Kairio įsakymas dėl nemokamų bilietų politikams primena sovietinius laikus

2025-10-08

Ar teisus prezidentas, vetavęs vagims naudingas pataisas?

2025-10-08

Stasys Buškevičius. Paauglių nusikalstamumas – atsakomybės nebuvimo pasekmė

2025-10-07

Baudžiamojoje byloje nuteistas Gražulis: kreipsiuosi į Trumpą

2025-10-07

Gyventojų evakavimo pratybos vyksta be trikdžių

2025-10-07

„Išlįsk iš ekrano“ – atvira diskusija Kaune apie tai, kaip technologijos keičia mūsų gyvenimą

2025-10-07

Budraitis perrinktas Nacionalinio dramos teatro vadovu

2025-10-07

Teismas skelbs nuosprendį LGBTQ asmenų niekinimu kaltinamam europarlamentarui Gražuliui

2025-10-07

PSO: pasaulyje mažėja rūkalių skaičius

2025-10-06

Jonas Narsutis. Europos pramonės kryžkelė

2025-10-06

Žemaitaitis turi kandidatą į kultūros ministrus: tai yra ne partijos žmogus

2025-10-06

Vilniuje įvyko pirmasis „Žygis už gyvybę“: dalyviai ragino atkreipti dėmesį į gyvybės apsaugą ir žmogaus orumą

2025-10-06

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos