2021 06 23
Birželio 23-ąją savo profesinę šventę – Tarptautinę valstybės tarnautojo dieną – švenčia 25,6 tūkst. Lietuvos valstybės tarnautojų.
Sveikindama profesinės šventės proga, vidaus reikalų ministrė A. Bilotaitė sako, kad Lietuvos valstybės tarnyba turi atliepti visų žmonių lūkesčius, o kokybiškos viešosios paslaugos piliečius privalo pasiekti ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir visuose šalies regionuose.
„Valstybės tarnyba yra subrendusi esminei pertvarkai, kad atlieptų skaitmeninio amžiaus iššūkius bei technologijų pažanga grįstus visuomenės ir valstybės lūkesčius. Mūsų valstybės tarnybos vizija – profesionali, moderni, lanksti ir depolitizuota žmogiškųjų išteklių valdymo organizacija“, – sako vidaus reikalų ministrė.
Valstybės tarnybos pertvarka siekiama kokybiškų ir greitų viešųjų paslaugų, o pačią valstybės tarnybą siekiama paversti patrauklia darbo vieta.
Šiuo metu inicijuojama Vidaus reikalų ministerijos valstybės tarnybos pertvarka apima keturias pagrindines kryptis: aukštesniosios valstybės tarnybos sukūrimą, darbo užmokesčio konkurencingumo didinimą, žmogiškųjų išteklių valdymo modernizavimą, Valstybės tarnybos departamento pertvarkymą.
Taip pat ketinama gerinti administravimą tobulinant informacinių technologijų sistemas ir sukuriant bendrą valdymo sistemą vietoj šiuo metu veikiančių kelių skirtingų. Be to, norima trumpinti ir spartinti valstybės tarnautojų atrankų procedūras.
2020 metų viešojo sektoriaus pokyčių ataskaita rodo, kad per pastaruosius penkerius metus gyventojų pasitikėjimas valstybės ir savivaldybių įstaigomis išaugo nuo 51 iki 65 procentų. Labiau pasitiki ir palankiau valstybės ir savivaldybių įstaigų darbą vertina tie žmonės, kurie per pastaruosius 12 mėnesių tiesiogiai kreipėsi į tokias įstaigas.
Daugelis gyventojų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių kreipėsi į tokias įstaigas, geriausiai įvertino patogų darbo laiką, specialistų bendravimo įgūdžius ir jų operatyvumą. Net 9 iš 10 gyventojų liko patenkinti suteiktomis paslaugomis.