Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Finansai
  • Kriminalai
  • Gyvenimas
  • Sportas
  • Video
  • Apklausos
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Finansai
    • Kriminalai
    • Gyvenimas
    • Sportas
    • Video
    • Apklausos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Kroviniai: nuo kelių ant bėgių?

  • 2025-05-16
  • kaunieciams.lt
  • Be kategorijos

Oficialiosios statistikos portalo duomenimis, praėjusiais metais, geležinkelių transportu pervežta ~26 mln. tonų krovinių, o kelių transportu maždaug 5 kartus daugiau, ~138 mln. tonų. 

Visgi nuo kelių ant bėgių greičiau pereiti turėtume dėl ekonominių, strateginių ir aplinkosauginių priežasčių. Kodėl dar esame taip toli nuo to?

LR Ryšių Reguliavimo tarnybos organizuotoje konferencijoje „Bėgiais į ateitį: iššūkiai ir sprendimai“ ieškota atsakymų į klausimus, kaip tobulinti geležinkelių tinklo infrastruktūrą, didinti konkurencingumą krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje bei priartėti prie Europos žaliojo kurso tikslų, daugiau krovinių vežti bėgiais.

Ryšių reguliavimo tarnybos Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės vyr. patarėja Agnė Čižienė teigia, kad pagrindinė kliūtis siekiant pokyčio, yra finansai.

„Pagrindinis dalykas, ką dabar įvardija vežėjai, geležinkelių klientai, tai yra kaina. Vežti keliais jiems tiesiog yra pigiau. Čia padėtų valstybės didesnis finansinis indėlis į infrastruktūros išlaikymą. Tačiau tai yra kompleksinis klausimas, turime siekti, kad kuo daugiau perkeltume krovinių ant bėgių, daryti patrauklesnę kainą, ieškoti, kaip tą padaryti“, – sako A. Čižienė.

Europos žaliojo kurso įpareigojimai

Susisiekimo ministerijos pozicija, jog ekologiniai motyvai yra ne mažiau svarbūs nei ekonominiai, tačiau žaliojo kurso siekių įgyvendinimas stringa.

„Geležinkelio transporto sektoriuje naujovės yra itin imlios investicijoms. Bet kokie sprendimai, kurie leistų paskatinti ekologiškesnį transportą, reikalauja daug lėšų tiek į geležinkelio elektrifikavimą, tiek, iš vežėjų pusės, yra reikalingos investicijos į parko atnaujinimą, elektrinių traukinių įsigijimą. Tai būtent tos priežastys lemia, kad ne taip greitai mes įvydome pokyčius, pajaučiame norimą efektą“, – sako Susisiekimo ministerijos vandens ir geležinkelių transporto politikos grupės vyr. patarėja Jurgita Norkienė

Geležinkelių tinklas vis aktualesnis keleiviams

Dar vienas iššūkis geležinkelių sektoriui, anot A. Čižienės, yra tai, jog keičiantis keleivių ir krovinių vežimo struktūrai, t.y. infrastruktūrą vis labiau išnaudojant keleiviams vežti, išliekame viena iš valstybių, kuri brangiausiai apmokestina krovinių vežėjus.

Žvelgiant į bendrą geležinkelių tinklo panaudojimą, kasmet vis daugiau procentų užima keleivių judėjimas.

Ir nors padidėjęs piliečių susidomėjimas traukiniais kaip keliavimo priemone labai džiugina, procentaliai mažėja tinklo panaudojimas kroviniams vežti, kas, anot ekspertės nėra teigiamas momentas: „Infrastruktūros išlaikymui renkant įmokas tik iš krovinių vežėjų, jiems kyla sunkumų konkuruoti kitų transporto modų atžvilgiu, o žaliojo kurso siekis perkelti kiek įmanoma daugiau krovinių nuo kelių ant geležinkelių, tampa sunkiau įgyvendinamas“, – sako Agnė Čižienė.

2023-iaisias kroviniams teko 42 proc. viso geležinkelių panaudojimo skaičiaus, o štai praėjusiais metais jau 38 proc. Likusi dalis – keleiviams.

Ar rinka – konkurencinga?

Paklausta, kodėl dar geležinkelių infrastruktūros tapimas palankesne platforma krovinių vežėjams yra komplikuotas, RRT atstovė sako, jig ši struktūra sunkiai atsiveria konkurencijai.

Mat krovinių vežėjų skaičiui augant, jų rinkos dalis infrastruktūros naudojime išlieka labai maža.

„Keleivių vežimo rinkoje situacija analogiška. Pagrindinis keleivių vežėjas Lietuvoje yra vienas, o ilgą laiką trūkumas jungčių su Vakarais buvo laikomas kliūtimi naujiems vežėjams. Tikimasi, kad situaciją pakeis „Rail Baltica“. Visgi šiuo metu svarstomi Geležinkelių transporto kodekso pakeitimai kelia susirūpinimą, nes gali sudaryti teisines sąlygas riboti naujų vežėjų veiklą, jei ši esą trikdo viešąsias keleivių vežimo paslaugas. Tokie ribojimai gali atidėti ar atgrasyti naujus rinkos dalyvius, o galiausiai nukentėtų keleiviai“, – sako RRT vyr. patarėja A. Čižienė.

Tuo tarpu „LTG Infra“ paslaugų vystymo ir pardavimų padalinio vadovė Jadvyga Dirmantienė teigia, kad nuogąstavimai dėl rinkos konkurencingumo nebuvimo, yra šiek tiek prasilenkiantys su realybe.

Jos teigimu, rinka klesti, tik galbūt ne taip greitai, kaip norėtųsi ir signalai, indikuojantys apie rinkos konkurencijos atsiradimą, yra teigiami.

„2024 metais turime du naujus vežėjus, 2025-aisiais dar vieną naują vežėją, kuriam buvo suteikta teisė atlikti vežimus. Tai ką tai reiškia? Prie keturių vežėjų, kurie rinkoje veikia jau ilgai, prisijungė trys nauji. Reikia suvokti, kad siekiamai konkurencijai rinkoje reikia laiko, bet judėjimas tikrai vyksta, į rinką ateina nauji žaidėjai, leiskim jiem parodyt, ką jie gali“, – sako „LTG Infra“ paslaugų vystymo ir pardavimų padalinio vadovė Jadvyga Dirmantienė.

Visgi, nepaisant pavienių teigiamų ženklų, geležinkelių transporto rinkos plėtra lieka ribota.

Rinkos dalyviai sutaria: be aiškių valstybės strateginių sprendimų, skatinančių šio sektoriaus augimą ir sinergiją su kelių bei jūrų transportu, proveržio tikėtis nerealu.

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

Permainų skonis

Charkivui nuo Kauno iškeliauja 5 autobusai

„Čiurlionių šeimos paletė“

Išsipildžiusi 9-mečio neregio svajonė

VILTIES PILIGRIMAI“ Kauno arkikatedroje

Kroviniai: nuo kelių ant bėgių?

„Freedom Holding Corp.“ pasiekė 10 mlrd. JAV dolerių vertę

Sukčiai išviliojo apie 65,8 tūkst. eurų

Kuo skiriasi gyvybės draudimas ir investicinis gyvybės draudimas?

Ieškant dingusio vyro išžvalgyta 30 km. Nemuno

Teismui nepavyko pradėti nagrinėti Celofano bylos

Seimas apribojo plynuosius miško kirtimus

Kauno rajone išrinkti dalyvaujamojo biudžeto laimėtojai

Prie Kinijos ambasados vyks Tibeto rėmėjų piketas

Japonijoje pristatyti Lietuvos energetikos sprendimai

„Katarsis“ pateko į „Eurovizijos“ finalą

Mančesteryje sulaikytas amerikiečių reperis Ch. Brownas

Hercogienės Meghan populiarumas – vėl žemumose

Slovėnijos policija tiria, kur dingo Melanios Trump statula

Trūksta mokytojų

Kaune dingęs nepilnametis atsirado

Teismas leido suimti žurnalistą

Šokio pamokos negalią turintiems žmonėms

Gera žinia pirmąjį būstą planuojantiems

Svarstoma atleisti dalį šauktinių nuo PSD įmokų

Prezidento žmona apie kovą su vėžiu

Netoniuose klesti bendrystė

apgink.lt

Kauniečių sukurtas dirbtinio intelekto įrankis leis per kelias sekundes surasti būdą prisidėti prie šalies saugumo

Kaunas kviečia į gimtadienį

Komiška kova su klimato kaitos neigimu

Žingsniai vaikams: koja kojon dėl gabių vaikų ateities

Rusijos agresijos prieš Ukrainą naujienos

 Vilnius: Lietuvos sostinė ar Minsko priemiestis?

Nepastovūs orai – iššūkis ūkininkams

Kaune nuskambėjo „Tramtatulis“

Eurovizijoje bus balsuojama kitaip

Prezidentas pasveikino naują Kanados vadovą

Keisis pensijų sistema? (papildyta)

Kauno rajonas bėgs

Vairuojant viršijamas greitis ir girtaujama

autobusai

Keisis Kauno priemiesčio autobusų maršrutai

Dažnėja gaisrų sąvartynuose

Viceministrė A. Putk šaukiasi išsilavinusio jaunimo

Paaiškėjo, kur vyks Eurobasket 2029 finalinės kovos

„Maisto banko“ akcija sumušė gerumo rekordus

Rygoje NT  obligacijų emisija su 9 proc. palūkanomis

Parodos Kaune

Ėriukiškas paklusnumas ir mokesčiai

A. Petrauskienė: karas Ukrainoje – kaip jautėsi mūsų partizanai

Čekiškėje nauja teatro pradžia

STEAM laboratorijų atidarymas Kaune

„Džiaukis” skleidžiamas džiugesys tęsiasi 25 metus

Paštas keičiasi

Virš 200 tūkstančių žmonių sveikatai – pavojus

„Manosios avys klauso mano balso“ (Jn 10, 27) – 4 Velykų sekmadienis

PASAULINĖ MALDOS UŽ DVASINIUS PAŠAUKIMUS DIENA

Ukraina

„Telia“ dovanoja 2200 įrenginių Ukrainai

LSMU ir Kauno klinikose lankėsi premjeras

Signalas Maskvai – JAV vėliava šalia mūsų karinių dalinių

Lietuvoje vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Kauno Ąžuolyne naikins spygliuotas tvoras?

Stasys Buškevičius. Kauno veido paieškos

Vaidotas Rimeikis

Pirmąjį metų ketvirtį „Inbank“ pelnas augo

Dėka Kauno klinikų gydytojų Milda vėl mato pasaulį

Vilkijoje vyko savivaldybės lygio civilinės saugos pratybos

Prezidentas pasveikino naująjį popiežių Leoną XIV

Jaunius Kelpšas

Amerikos lietuvių kunigas: džiaugiamės išrinktu Popiežiumi

Dariaus ir Girėno sekėjai? Sklandytuvu?

Istorinių automobilių gerbėjai džiugins Aukštaitiją

Prasideda pavasarinė „Maisto banko“ akcija

„Akropolis Group“ žaliųjų obligacijų viešo siūlymo rezultatai

Popiežiumi pirmą kartą paskelbtas amerikietis

Kaunas jungs maistą ir kultūrą

Policijai įdomu – kas pasisavino kvepalus?

grotos

Teisman Kaune perduos galimą žudiką

Kaune „Tramtatulis“ visiems ruošiasi duoti garo

Apdovanoti „Atliekų kultūros“ egzamino dalyviai

Ieškomas savininkas

Popiežiaus rinkimai nebaigti (papildyta)

Pokyčiai Kauno rajono švietime

D. Žalimas: P. Gražulio laukia teismas

„Žalgiris“ „Neptūną” įveikė lengvai (video)

Mokesčiai ir Landsbergis (Video)

Rusija ir Irano branduolinė programa

Nacionalinis plėtros bankas laiko lėšas po kilimu?

Socialinėse dirbtuvėse lavinami darbiniai įgūdžiai

Kaune – naujas kvietimas paveldotvarkai

Daugėja konfliktų dėl automobilių parkavimo

Kuo gresia pavasrinė alergija

Maskva tikriausiai aršiau puls Ukrainą

Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija – aktyviausia Nacionalinio diktanto dalyvė Lietuvoje

V. Makūnui – medalis už nuopelnus krepšiniui

Policija aiškinasi, kas pasišalino po eismo įvykio

I. Dabašinskienei – Mariupolio universiteto Garbės profesorės vardas

L. Kleiza: „Fenerbahče” laimės Eurolygą”

Kas bus Popiežiumi?

Iššūkininkas A. Mockus apie didžiausią upę

M. K. Čiurlionio muziejui vadovaus V. Vitkienė

Kaunas kvies į kultūros mugę

Rytų Ukraina – I – Karo randai žmonių veiduose

EP: Petrą Gražulį teisti galima

Permainų skonis

2025-05-17

Charkivui nuo Kauno iškeliauja 5 autobusai

2025-05-17

„Čiurlionių šeimos paletė“

2025-05-17

Išsipildžiusi 9-mečio neregio svajonė

2025-05-16

VILTIES PILIGRIMAI“ Kauno arkikatedroje

2025-05-16

Kroviniai: nuo kelių ant bėgių?

2025-05-16

„Freedom Holding Corp.“ pasiekė 10 mlrd. JAV dolerių vertę

2025-05-16

Sukčiai išviliojo apie 65,8 tūkst. eurų

2025-05-16

Kuo skiriasi gyvybės draudimas ir investicinis gyvybės draudimas?

2025-05-16

Ieškant dingusio vyro išžvalgyta 30 km. Nemuno

2025-05-16

Teismui nepavyko pradėti nagrinėti Celofano bylos

2025-05-16

Seimas apribojo plynuosius miško kirtimus

2025-05-16

Kauno rajone išrinkti dalyvaujamojo biudžeto laimėtojai

2025-05-16

Prie Kinijos ambasados vyks Tibeto rėmėjų piketas

2025-05-16

Japonijoje pristatyti Lietuvos energetikos sprendimai

2025-05-16

„Katarsis“ pateko į „Eurovizijos“ finalą

2025-05-16

Mančesteryje sulaikytas amerikiečių reperis Ch. Brownas

2025-05-15

Hercogienės Meghan populiarumas – vėl žemumose

2025-05-15

Slovėnijos policija tiria, kur dingo Melanios Trump statula

2025-05-15

Trūksta mokytojų

2025-05-15

Kaune dingęs nepilnametis atsirado

2025-05-15

Teismas leido suimti žurnalistą

2025-05-15

Šokio pamokos negalią turintiems žmonėms

2025-05-15

Gera žinia pirmąjį būstą planuojantiems

2025-05-15

Svarstoma atleisti dalį šauktinių nuo PSD įmokų

2025-05-15

Prezidento žmona apie kovą su vėžiu

2025-05-15

Netoniuose klesti bendrystė

2025-05-15
apgink.lt

Kauniečių sukurtas dirbtinio intelekto įrankis leis per kelias sekundes surasti būdą prisidėti prie šalies saugumo

2025-05-15

Kaunas kviečia į gimtadienį

2025-05-15

Komiška kova su klimato kaitos neigimu

2025-05-15

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos