Net puikios būklės automobilio turbinos skleidžia garsus! Juk tai šimtus tūkstančių apsisukimų per minutę skleidžianti turbina. Todėl su sekančiais srautais susijęs foninis triukšmas yra visiškai normalus. Tačiau įsiurbimo linijos ir oro filtro korpusas buvo suprojektuoti taip, kad paprastai vairuotojas beveik nieko negirdėtų iš turbinos. Jei naujas turbokompresorius iškart po jo sumontavimo patraukia vairuotojo dėmesį dėl tokių garsų kaip švilpimas, barškėjimas ar tarškėjimas, defektas dažniausiai randamas turbokompresoriaus periferijoje.
Triukšmą gali sukelti šie dalykai
Nuotėkis įpūtimo pusėje: jei turbokompresorius pakeičiamas nuvažiavus tūkstančius kilometrų, remonto metu taip pat reikia nuimti arba atjungti prie jo prijungtus pripūtimo vamzdžius. Flanguose paprastai yra sandarinimo žiedai, kurie daugelį metų buvo spaudžiami į vietą. Jei atidarysite jungtis ir vėl jas sujungsite, šis senas, deformuotas sandariklis taps netinkamas naudoti. Įkrovimo oras išeina, todėl švilpimas ir šnypštimas išnyksta. Tačiau tokiu būdu pasireikš ir akmens drožlė įpūtimo oro aušintuve. Be to, išeinantis pripūtimo slėgis sumažina transporto priemonės galią.
Nuotėkis išmetimo pusėje: išmetamosios dujos palieka variklį labai dideliu greičiu ir kelių barų slėgiu. Jei panaudota metalinė tarpinė naudojama pakartotinai, pvz., ant kolektoriaus flanšo, šiuo metu išmetamosios dujos gali lengvai išeiti. Tačiau net geriausia tarpinė yra mažai naudinga, jei flanšo sritys yra iškrypusios arba labai užsikimšusios. Esant didesniems nuotėkiams, gali atsirasti galios nuostolių, nes į turbokompresoriaus turbiną patenka nepakankamai išmetamųjų dujų. Dėl to slėgis krinta. Išeinančių išmetamųjų dujų pėdsakai ties flanšu.
Įtrūkęs kolektorius: visada pakeiskite metalines tarpines ir sandarinimo žiedus, pašalinkite visus nesandarus, patikrinkite, ar kolektorius ir flanšas neišsikreipę, ir pašalinkite užteršimą iš sandarinimo vietų.
Jei į turbokompresorių patenka per mažai oro, jis pradės skleisti garsus. Jei, pavyzdžiui, oro filtras nėra kruopščiai patikrintas ir reguliariai nekeičiamas, įsiurbimo pasipriešinimas žymiai padidėja. Blogiausiu atveju rotoriaus agregatas pasislenka ašine kryptimi, todėl sparnuotė atsitrenkia į korpusą – reiškinys, kurio negalite neišgirsti! Lygiai taip pat ir kitoje pusėje: jei išmetamosios dujos kaupiasi čia ir negali laisvai ištekėti iš cilindro, netrukus pasigirs trikdantys srauto garsai. Neteisingai sumontuotos tarpinės taip pat gali sukelti kamštį išmetamųjų dujų sistemoje.