Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Finansai
  • Kriminalai
  • Gyvenimas
  • Sportas
  • Video
  • Apklausos
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Finansai
    • Kriminalai
    • Gyvenimas
    • Sportas
    • Video
    • Apklausos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Degalai brangs neišvengiamai: kaip tai paveiks Lietuvos transporto sektorių?

  • 2025-08-08
  • Stasys Buškevičius
  • Verslas

Nuo 2027 metų Europos Sąjungoje (ES) įsigalios nauja emisijų prekybos sistemos (ETS) versija – ETS2. Ji numato, kad apyvartiniais taršos leidimais bus apmokestinamas ne tik pramonės ir energetikos sektorius, bet ir kelių transportas bei pastatų šildymas. Degalų tiekėjai turės pirkti emisijų leidimus už išskiriamą CO₂, o šios išlaidos atsispindės galutinėje degalų kainoje, todėl degalų brangimas neišvengiamas. Ką tai reikš Lietuvos transporto sektoriui ir kaip tam pasiruošti?

Kas yra ETS2 direktyva?

ETS2 direktyva – nauja ES klimato politikos priemonė, pagal kurią nuo 2027-ųjų bus apmokestinamos anglies dvideginio emisijos, susidarančios kelių transporte ir pastatų šildyme. ETS2 orientuota į degalų tiekėjus – jie turės įsigyti taršos leidimus už kiekvieną parduotą litrą degalų.

Tikėtina, kad šios išlaidos bus perkeltos galutiniams vartotojams, todėl benzinas, dyzelinas ir kiti degalai brangs. Tai paskatins tiek namų ūkius, tiek įmones mažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro ir rinktis efektyvesnius, mažiau taršius sprendimus. ETS2 direktyva yra vienas kertinių Europos žaliojo kurso elementų, kuriuo siekiama klimato neutralumo iki 2050 metų.

Tuo pačiu tai bus pirmasis visoje ES taikomas mechanizmas, sukuriantis vienodas žaidimo taisykles ir minimalius CO₂ akcizus Bendrijoje – tai aktualu įmonėms, veikiančioms ir tarptautiniu mastu, ir vietinėje rinkoje.

Europoje pirmaujančios tarptautinių mobilumo paslaugų platformos „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalyse Artūras Michejenko pabrėžia, kad tai labiausiai palies vietinius vežėjus, kurie pastaraisiais metais jau susidūrė su ne vienu degalų kainų šuoliu.

„Naujas reglamentas stipriau paveiks vietinį transportą, nes tarptautiniams vežėjams tokia situacija jau pažįstama. Tvarumo dedamoji taikoma kai kuriose valstybėse, pavyzdžiui, Vokietijoje ir Šveicarijoje, kur akcizas kasmet didėja. Dirbantieji Europoje su tuo puikiai susipažinę, tačiau vietos verslams tai – naujiena, reikalaujanti pasiruošimo. Visgi CO₂ dedamoji didelių kainų šuolių negeneruoja. Lietuvoje nuo metų pradžios padidintas akcizas dyzelinui turėjo didesnę įtaką kainų augimui“, – pažymi A. Michejenko.

Efektyvumas, sąnaudų mažinimas ar alternatyvūs degalai?

Prognozės rodo, kad dyzelinas gali brangti 10–16 centų už litrą šalyse, kuriose CO₂ dedamoji dar netaikoma. Lietuva priklauso šiai kategorijai, todėl pokytis bus juntamas. ETS2 direktyvos įsigaliojimas tiesiogiai paveiks transporto įmonių veiklos sąnaudas, todėl 2025–2026 m. yra tarsi „pasiruošimo langas“.

Didėjančių kaštų akivaizdoje transporto įmonės turi kelias išeitis: gerinti maršrutų planavimą ir transporto efektyvumą, svarstyti perėjimą prie alternatyvių, mažiau taršių degalų, tokių kaip sintetinis dyzelinas (HVO100), biodujos, vandenilis ar elektra.

Vis dėlto vienas pagrindinių būdų reaguoti į augančias degalų kainas – efektyvesnis transporto planavimas. Pasak A. Michejenko, kai kurie vežėjai nepakankamai įvertina kelių mokesčio svorį kaštų struktūroje, todėl maršrutų optimizavimas tampa ne tik finansine, bet ir strategine būtinybe.

„Yra valstybių, kur kilometro degalų sąnaudos yra mažesnės nei kelių mokestis. Todėl maršruto planavimas labai svarbus siekiant efektyvumo. Gali būti ilgesnių, bet greitesnių ir pigesnių maršrutų, arba atvirkščiai. Analizuodamas tokius pervežimus, verslas gali pasirinkti pagal tai, kas jam aktualu – kaina, laikas ar kiti aspektai. Maršrutą galima suplanuoti su telematinių sistemų pagalba, o po pervežimo nuosekliai įvertinti realų rezultatą: analizuoti skirtumus, suprasti jų priežastis ir pagal tai tobulinti pervežimus ar koreguoti ateities veiklos modelius“, – teigia ekspertas.

Pasak pašnekovo, ETS2 direktyva gali paskatinti investuoti į alternatyvius degalus – HVO100, biodujas, elektrą ar vandenilį. Tai mažiau taršios ir ilgalaikėje perspektyvoje stabilesnės sąnaudų požiūriu alternatyvos.

Visgi, pasak A. Michejenko, daugeliui vežėjų šis pokytis kol kas nėra tinkamas dėl neišvystytos infrastruktūros, didelių pradinių investicijų, reguliavimo sąlygų ar specifinių verslo poreikių. Nepaisant to, įmonės turėtų įsivertinti, kur alternatyvūs sprendimai galėtų būti naudingi, ir ieškoti būdų juos palaipsniui integruoti.

Kaip pasiruošti ETS2 poveikiui?

Sprendžiant, kaip prisitaikyti prie ETS2, duomenų analizė tampa kertiniu elementu. Transporto įmonės turėtų modeliuoti galimus scenarijus: kiek kainuotų kelionės ir degalai konkrečiose šalyse, kokios alternatyvos būtų naudingesnės, kur emisijos būtų mažesnės. Tokioje situacijoje itin svarbu turėti priemones, leidžiančias matyti ne tik šiandienos kaštus, bet ir prognozuoti rytdienos sprendimus.

Pasak A. Michejenko, turėdamos galimybę skaičiuoti tokių scenarijų poveikį, įmonės gali koreguoti strategijas, keisti logistikos schemas, planuoti investicijas ar inicijuoti derybas su klientais.

„Šiandien jau modeliuojame degalų kainas ateičiai. Situacijos žinojimas gali padėti vežėjams derėtis dėl naujų užsakymų, informuoti klientus apie laukiančius išlaidų pokyčius ir kartu ruoštis ateičiai“, – pažymi jis.

Pavyzdžiui, „DKV Mobility“ siūlo įrankius, padedančius įmonėms analizuoti degalų sunaudojimą, skaičiuoti emisijas ir modeliuoti įvairius scenarijus. Vienas pagrindinių sprendimų – „DKV Analytics“ – leidžia stebėti kuro pirkimus pagal šalis, maršrutus, kuro tipus ir emisijas. Remiantis šiais duomenimis, galima vertinti, kaip konkrečiai keisis veiklos kaštai įsigaliojus ETS2, pavyzdžiui, ar degalų papildymas tam tikroje šalyje bus ekonomiškai naudingas.

ETS2 nėra hipotetinė grėsmė – tai jau patvirtintas mechanizmas, kuris paveiks verslo aplinką šiame dešimtmetyje. Vis dėlto įmonės, kurios aktyviai ieškos sprendimų pereinamuoju laikotarpiu, galės ne tik sušvelninti sąnaudų šoką, bet ir sustiprinti konkurencinę poziciją. Pagrindiniai įrankiai – efektyvumo didinimas, duomenų analizė ir strateginis planavimas.

 

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Daugiau naujienų:

Eugenijui Sabučiui suteiktas specialiojo liudytojo statusas

Kas slepiasi po ledų pavadinimais: ko nerasite sorbete ir kas privalo būti plombyro sudėtyje

DI dvyniai: ar jūsų kopija gali dirbti už jus?

Degalai brangs neišvengiamai: kaip tai paveiks Lietuvos transporto sektorių?

E. Stonkutė. Tarptautinį prekybos karą vejasi globalus mūšis dėl investicijų

7 finansiniai asmenybės tipai: ar žinote, kuris esate jūs?

VSAT vykti į Lenkiją rekomenduoja per Lazdijus ir kitus alternatyvius kelius

Kauno regiono bibliotekos kviečia į literatūrinius maršrutus

Ministerija supaprastino tvarką: receptą medicinos pagalbos priemonėms išrašys ir slaugytojai

Rusakalbiai sukčiai išviliojo beveik 89 tūkst. eurų

Pilvą pučia ne tik nuo blogo maisto: kada reikia kreiptis pagalbos

Valčiukų ūkis

Uogos, kurios suburia šeimą: Kristinos Valčiukienės kelias nuo marketingo iki braškių šiltnamio

Pasienyje su Baltarusija apgręžta 20 neteisėtų migrantų

Socialdemokratai nusprendė: į ministro pirmininko pareigas teiks I. Ruginienę

Žinomas šokėjas A. Kandelis bus teisiamas dėl išpuolio Kauno kelyje

Legendinis Kauno kino teatras „Daina“ netrukus atvers duris

Blogos žinios telefoniniams sukčiams: „Telia“ blokuos kelis kartus daugiau skambučių

Tvarių inovacijų plėtrai Lietuvos įmonėse – 8,7 mln. eurų finansavimas

Dosni lietuvių auka „Ankstukams“ pavirs gyvybę gelbstinčia įranga ir reikalingu inventoriumi

NVSC: šiemet šalyje erkiniu encefalitu užsikrėtė 176 žmonės

Senjorė tapo romantinių sukčių auka

Įskridęs dronas buvo skirtas žudyti: Lietuva prašo NATO pagalbos

Santaros klinikos: V. Landsbergis vis dar ligoninėje

Lietuvoje blogėja pramonės lūkesčiai

Mirė Lietuvos pilotė, kaunietė I. Liekytė

Į Petrašiūnų elektrinę grįžta „Transformacijos“: industrinėse erdvėse – Lietuvos menininkų vizijos

KAM pradeda vystyti šaudyklą Rūdninkų poligone

Paskelbtas konkursas rekonstruoti paskutinįjį Kleboniškio tiltą ir viaduką ties Kaunu

Treneris pataria, kaip nepasiklysti keliaujant po nežinomas vietoves

Kaune nuteisti kanapes laikę ir platinę vyrai

Karo technikos ekspozicijoje bus minimos Rusijos kariuomenės išvedimo metines

Vandens malonumais pataria mėgautis atsargiai: drėgmė ir šiluma gali sukelti itin nemalonią infekciją

NASA planuose – branduolinis reaktorius Mėnulyje

Traukiantis premjerui atsistatydino visas Ministrų kabinetas

Žodžių galia ir klientų pasitikėjimas – draudimo ekspertės kelias

Darbymetis Romainiuose: darželio statyba – arti pusiaukelės, čia pat projektuojama mokykla

Įtariamasis paauglio nužudymu uždarytas į areštinę

Kaune neblaivus vyras žmonėms grasino pistoletu

Nemune paskendo vyras

Ir vėl auksas! Rūtos Meilutytės triumfas pasaulio čempionate

R. Pocius: VSD turėtų pasidomėti A. Bilotaitės ir LKT vadovo M. Kairio ryšiais

Ukraina ginasi, Rusija toliau puola

Nauja erdvė vaikų ugdymui: atgaivinimas istorinis Vytauto parko Kurhauzas

„Saugokitės bet kokio godumo“ (Lk 12, 15) 18 eilinis sekmadienis

Sostinės arkikatedros požemių radiniai įrašyti į Kultūros vertybių registrą

Tomas Čyvas

Premjerai keičiasi, o problema lieka?

Policija rugpjūtį tikrins dviratininkų blaivumą, vykdys greičio kontrolę

Į Tarptautinę kosminę stotį pakilo keturi astronautai

Skelbiamas Kauno valstybinio muzikinio teatro vadovo konkursas

Rastas į Lietuvos teritoriją įskridęs dronas

E. Paulavičiaus advokatas: D. Šakalienė, atleisdama pulkininką iš pareigų, piktnaudžiauja įgaliojimais

Garsi bendrovė ir toliau rems MKL 3×3 krepšinį

VSAT: vykti į Lenkiją rekomenduojama per Lazdijus ir kitus alternatyvius kelius

„ConTempo“ festivalis grįžta į Kauno rajoną

Kauno Taikos prospekte kuriasi naujas prekybos parkas: tarp pirmųjų parduotuvių – „Lidl“

Iš kur nuomotis automobilį Kauno oro uoste?

Kaune vyras pro buto langą šaudė iš pneumatinio pistoleto

Kauno viešajame transporte jau galima atsiskaityti bekontaktėmis kortelėmis

Kauno rajono gyventojas kaltinamas išprievartavęs nepilnametę

FNTT atlieka tyrimą dėl G. Palucko brolienės įmonės veiklos, sulaikytas jos direktorius

Dėl viaduko statybos Kaune pusei paros uždarys atkarpą A1 magistralėje: numatytos laikinos apylankos

Politologė apie pamainą G. Paluckui: I. Ruginienė būtų logiškas pasirinkimas

Gintautas Paluckas atsistatydina iš premjero pareigų

Ministerija įpareigojo ligonines užtikrinti artimųjų atsisveikinimą su mirštančiuoju

Kristijonas Bartoševičius

K. Bartoševičius į kalėjimą nenori: apskundė teismo nuosprendį

Kaune, bare, neblaivus vyras grasino žaisliniu pistoletu

LKT vadovui M. Kairiui suteiktas pranešėjo statusas, jo pateikta informacija perduota STT

Saulius Skvernelis: demokratai išeis iš koalicijos, jeigu Gintautas Paluckas liks premjeru

Tyrimas: mokykloje pakankamai žinių apie finansus įgyja mažiau nei penktadalis lietuvių

Lietuvos jaunimo bokso rinktinė varžysis pajėgiame „Brandenburg Cup“ turnyre

Rusijai nemažinant GPS signalų ir mobiliojo ryšio trukdžių, ryšiui užtikrinti ėmėsi atsako

Žemės drebėjimo prie Kamčiatkos sukeltas cunamis: pavojaus sirenos Kalifornijoje, masinė evakuacija Japonijoje, žala Rusijoje

Kauno rajone rastas medyje užstrigęs balionas, kuriuo gabenta kontrabanda

Kaune iš namo galimai pavogti 14,5 tūkst. eurų

Buvęs G. Nausėdos patarėjas A. Zabarauskas apie prezidento leksiką: nusileido iki „Nemuno aušros“ lygio

O. Leiputė: gyvūnų gerovės neužtikrinsime, jeigu bijosime „nuskriausti” gyvūnų kankintojus

Seime aiškinsis įtartinus Vilniaus ir Kauno žemės grąžinimo atvejus

PAGD pradėjo patikrinimą galimai moterį išprievartavusio ugniagesio atžvilgiu, jam gresia atleidimas iš darbo

Pėsčiąjį automobiliu sužalojusiam V. Matijošaičiui pareikšti įtarimai

Uodų įkandimai: nepurškite repelento ant veido ir neignoruokite alerginės reakcijos simptomų

Sumenkus saulės ir vėjo energijos gamybai praėjusią savaitę elektra brango 7 proc.

Stanislovas Buškevičius. Kovai prieš dronus – grybautojų daliniai

Lietuvė – pasaulio čempionato finale

Nei į darbą, nei į sodą – remontuoti tenka „Škodą“ (papildyta)

Pagarsėjusiam mergaičių tvirkintojui skirta laisvės atėmimo bausmė

Žiniasklaida: V. Landsbergis atsidūrė ligoninėje

Šaolino vienuolyną purto tyrimas dėl lėšų pasisavinimo

SAM: Ukrainos karo medikas vedė mokymus Lietuvos specialistams

Vengrija prisideda prie nykstančių europinių žalvarnių populiacijos atkūrimo Lietuvoje

Crowdfunding investicijos į NT – pavojai ir potencialas

VRM: perspėjimo apie droną pranešimas buvo suderintas su kitomis institucijomis

Šri Lanka – ne Indija! Tai visai kitas pasaulis

Taip ir neradus iš traukinio iššokusio ruso, rengiamas integruotas Kaliningrado tranzito kontrolės algoritmas

Į Lietuvą iš Baltarusijos įskrido bepilotis orlaivis

Lietuvos vaikinų rinktinė iškovojo Europos jaunimo olimpinio festivalio 3×3 krepšinio auksą

Siūlys metams atidėti naujo cukraus mokesčio įsigaliojimą

Land Art festivalis Girionyse: klajonės po dykumas ir pasaulio muzika

„Prašykite ir jums bus duota“ (Mt 11, 9), – 17 eilinis sekmadienis

Grįžimas į biurus: kas iš tiesų veikia – nemokama kava, patogios kėdės ar atlyginimas?

Siūlo leisti patiems kelių valdytojams spręsti dėl žaliųjų rodyklių įrengimo

Virš Lietuvos užduotis vykdė iš JAV lėktuvnešio Viduržemio jūroje pakilę naikintuvai

Pažinčių programėlės: meilės medžioklė ar streso šaltinis?

Eugenijui Sabučiui suteiktas specialiojo liudytojo statusas

2025-08-08

Kas slepiasi po ledų pavadinimais: ko nerasite sorbete ir kas privalo būti plombyro sudėtyje

2025-08-08

DI dvyniai: ar jūsų kopija gali dirbti už jus?

2025-08-08

Degalai brangs neišvengiamai: kaip tai paveiks Lietuvos transporto sektorių?

2025-08-08

E. Stonkutė. Tarptautinį prekybos karą vejasi globalus mūšis dėl investicijų

2025-08-08

7 finansiniai asmenybės tipai: ar žinote, kuris esate jūs?

2025-08-08

VSAT vykti į Lenkiją rekomenduoja per Lazdijus ir kitus alternatyvius kelius

2025-08-08

Kauno regiono bibliotekos kviečia į literatūrinius maršrutus

2025-08-07

Ministerija supaprastino tvarką: receptą medicinos pagalbos priemonėms išrašys ir slaugytojai

2025-08-07

Rusakalbiai sukčiai išviliojo beveik 89 tūkst. eurų

2025-08-07

Pilvą pučia ne tik nuo blogo maisto: kada reikia kreiptis pagalbos

2025-08-07
Valčiukų ūkis

Uogos, kurios suburia šeimą: Kristinos Valčiukienės kelias nuo marketingo iki braškių šiltnamio

2025-08-07

Pasienyje su Baltarusija apgręžta 20 neteisėtų migrantų

2025-08-07

Socialdemokratai nusprendė: į ministro pirmininko pareigas teiks I. Ruginienę

2025-08-06

Žinomas šokėjas A. Kandelis bus teisiamas dėl išpuolio Kauno kelyje

2025-08-06

Legendinis Kauno kino teatras „Daina“ netrukus atvers duris

2025-08-06

Blogos žinios telefoniniams sukčiams: „Telia“ blokuos kelis kartus daugiau skambučių

2025-08-06

Tvarių inovacijų plėtrai Lietuvos įmonėse – 8,7 mln. eurų finansavimas

2025-08-06

Dosni lietuvių auka „Ankstukams“ pavirs gyvybę gelbstinčia įranga ir reikalingu inventoriumi

2025-08-06

NVSC: šiemet šalyje erkiniu encefalitu užsikrėtė 176 žmonės

2025-08-06

Senjorė tapo romantinių sukčių auka

2025-08-06

Įskridęs dronas buvo skirtas žudyti: Lietuva prašo NATO pagalbos

2025-08-05

Santaros klinikos: V. Landsbergis vis dar ligoninėje

2025-08-05

Lietuvoje blogėja pramonės lūkesčiai

2025-08-05

Mirė Lietuvos pilotė, kaunietė I. Liekytė

2025-08-05

Į Petrašiūnų elektrinę grįžta „Transformacijos“: industrinėse erdvėse – Lietuvos menininkų vizijos

2025-08-05

KAM pradeda vystyti šaudyklą Rūdninkų poligone

2025-08-05

Paskelbtas konkursas rekonstruoti paskutinįjį Kleboniškio tiltą ir viaduką ties Kaunu

2025-08-05

Treneris pataria, kaip nepasiklysti keliaujant po nežinomas vietoves

2025-08-05

Kaune nuteisti kanapes laikę ir platinę vyrai

2025-08-05

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos