Neseniai draugas nusipirko KIA Sportage. Stilinga, graži mašina, be to varoma visais ratais (4WD). Draugas labai patenkintas, nes gyvena užmiestyje ir ši žiema parodė, kuo iš tikrųjų šis automobilis yra geras. Jei seniau bagažinėje dažnai veždavosi sniego kastuvą ir tempimo lyną, šiais metais viso to jam neprireikė. Sniego pusnis KIA Sportage įveikia tikrai neblogai.
Draugas dabar labai giria savo automobilį: „žiauriai geras visureigis“. Kai jam pasakiau, kad tai ne visureigis, jis akivaizdžiai supyko. Mielas drauge, KIA Sportage yra ne visureigis, o SUV. Jo visureigiu negalima vadinti. Ar žinai ką nors apie bekelės pasivažinėjimus savaitgaliais, kur eilė automobilių klimpsta purve vos ne iki lubų? Deja, tarp jų KIA Sportage tikrai nepamatysi…
Panašią klaidą daro daugybė vairuotojų, savo „džipus“ vadina visureigiais, o ne SUV. Kuo gi vis dėlto skiriasi SUV nuo visureigio?
Kuo skiriasi SUV nuo visureigio?
Lietuviškai terminai „visureigis“ ir „SUV“ nėra tikslūs sinonimai, nors dažnai jie vartojami panašiai. Pagrindinis skirtumas yra susijęs su automobilio konstrukcija, kuri gali būti ne visada akivaizdžiai matoma.
Visureigis (trumpinys nuo „visureigė transporto priemonė“) – klasikinis terminas, kuris iš esmės reiškia bet kokį automobilį, galintį važiuoti įvairiomis kelio dangomis, įskaitant bekelę (off-road). Šie automobiliai dažniausiai pasižymi:
- Tvirtesne važiuokle dėl didesnės prošvaisos tarp kėbulo ir žemės.
- Varančiaisiais visais ratais (4WD).
- Stipresne konstrukcija su rėmine važiuokle, pritaikyta didesnėms apkrovoms ir sudėtingesnėms sąlygoms.
SUV (angl. „Sport Utility Vehicle“) – šis terminas atsirado vėliau ir labiau orientuotas į laisvalaikio transporto priemones, kurios iš visureigių pasiskolino padidintos prošvaisos ir erdvaus salono privalumus, bet nebūtinai turi visureigių savybes. Šiuolaikiniai SUV dažniausiai būna:
- Sumontuoti ant lengvųjų automobilių platformų (monokokso tipo kėbulas), o ne rėminės važiuoklės, todėl būna lengvesni ir komfortiškesni.
- Varomi viena arba abiem ašimis (FWD, AWD), bet nebūtinai turi visą laiką visus varančius ratus.
- Daugiau dėmesio skiriama komfortui, dizainui ir ekonomiškumui, nei ekstremaliam bekelės įveikimui.
Taigi, visureigis labiau skirtas tikrai bekelei įveikti, o SUV – universalus laisvalaikio ir šeimos automobilis, galintis važiuoti ir nelygiu keliu, bet ne būtinai ekstremaliomis sąlygomis.
Mieste dažniausiai sutiksime SUV dar vadinamus miesto visureigiais, plento visureigiais, o tikrieji bekelės monstrai dažnai tūno garaže. Jie į miestą užsuka reta, nes atrodo tikrai grėsmingai. Tuo tarpu miesto visureigis yra labai stilingas automobilis, dažnai ryškių spalvų. KIA Sportage – tikrai ne išimtis. Tai labai geras automobilis su savo technologijomis ir 7 metų (arba 150 000 km) garantija, tačiau jis pažliugusioje pavasarinėje pievoje užklimptų labai greitai, net kai visi varantieji ratai. Vadinkime automobilius tikraisiais vardais, nors niekas už hiperbolizavimą tikrai nebaus 😉