2020 12 22
Užbaigus visas procedūras „LTG Infra“ tapo teisėta visuomenės poreikiams paimtos žemės būsimajame „Rail Balticos“ geležinkelio ruože nuo Kauno iki Lietuvos–Latvijos sienos valdytoja. Registrų centre įregistravus 60 valstybinės žemės perdavimo patikėjimo teise sutarčių, „LTG Infra“ įgijo teisę vykdyti statytojo funkcijas šiame ruože. Žemės sklypai perduodami patikėjimo teise pagal turto patikėjimo sutartis.„Paskutinį kartą toks ilgas geležinkelio ruožas Lietuvoje tiestas dar XIX amžiuje, carinės Rusijos imperijos laikais. „Rail Balticos“ ruožo tarp Kauno ir Lietuvos–Latvijos sienos tiesimas – tai itin svarbus žingsnis Lietuvos geležinkelio istorijoje. Ir dabar, užbaigus visus teisinius formalumus, mums užsidega žalia šviesa statybų darbams šioje atkarpoje“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski. Sprendimą perduoti visuomenės poreikiams paimtą žemę Vyriausybė priėmė dar š. m. rugsėjo 16 d. Vėliau buvo pasirašytos „LTG Infra“ sutartys su Nacionaline žemės tarnyba dėl teisių žemės sklypus valdyti, naudoti ir disponuoti, o praėjusią savaitę užbaigtos patikėjimo teisės registravimo procedūros Registrų centre.Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, žemė visuomenės poreikiams, kurioje bus tiesiamas „Rail Balticos“ geležinkelis, paimama dviem etapais. Per pirmąjį etapą Panevėžio, Pasvalio, Kauno, Jonavos ir Kėdainių rajonuose visuomenės poreikiams išpirkti 1365 sklypai „Rail Balticos“ geležinkeliui tiesti. Jų savininkams išmokėtos kompensacijos už žemę pagal rinkos vertę. Per antrąjį etapą, kuris bus užbaigtas kitų metų pradžioje, visuomenės poreikiams buvo paimta apie 1200 sklypų. Juose bus tiesiami privažiavimo prie „Rail Balticos“ keliai ir rengiama kita infrastruktūra.Tiek per pirmąjį, tiek per antrąjį etapus pirmą kartą Lietuvoje visuomenės poreikiams paimtos žemės plotuose ūkininkams buvo leista tęsti savo veiklą iki realių statybų pradžios.„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. Projektą užbaigti planuojama iki 2026 m. pabaigos.