Nors bet kokiose situacijose vairuotojai privalo vadovautis kelių eismo taisyklėmis, sėdintieji prie vairo tikina, kad kai kurios sostinės vietos tiesiog užprogramuotos pažeidimams. Vairuotojų teigimu, viena tokių yra Laisvės prospekte, šalia prekybos centro „Mada“, kur atvažiuojant nuo Karoliniškių ir norint pasukti į dešinę piko valandomis tenka kirsti ištisinę liniją.
Nepažeisdami KET nepervažiuoja
Vairuotojas Audrius teigė, kad kiekvieną vakarą, grįždamas į namus, būna priverstas pažeisti kelių eismo taisykles. Jis pasakojo, kad Laisvės prospekto ir Viršuliškių gatvės sankryžoje susidaro spūstis, o norintieji pasukti Ozo gatvės link netelpa į jiems skirtą juostą, pradeda rikiuotis autobusų juostoje, kol galiausiai vėliau atvažiavusieji nebeturi kito pasirinkimo, kaip į eilės galą stoti kirsdami A juostą skiriančią ištisinę liniją.
„Nemanau, kad viskas gerai, kai vairuotojai priversti daryti kelių eismo taisyklių pažeidimus, tačiau piko valandomis sankryžoje prie „Mados“ tai yra vienintelis būdas pasukti į dešinę. Viso to problema yra gana trumpa posūkiui į dešinę skirta juosta, dėl ko susidarius spūsčiai vairuotojai pradeda rikiuotis autobusų juostoje, o eilė nusidriekia tokio ilgio, kad, norint sustoti jos gale, persirikiuoti tenka dar nė neprasidėjus punktyrinei linijai.
Žinoma, galite sakyti, kad to daryti neprivalau, galiu privažiuoti prie punktyrinės linijos ir rikiuotis posūkiui pradėti tik tada, tačiau tai kone neįmanoma. Visais atvejais bandymas važiuoti pagal taisykles sukelia didžiulį kitų vairuotojų nepasitenkinimą – stovintieji eilėje nenori praleisti, nes neva noriu užlįsti prieš kitus, o atvažiuojantieji iš galo palydi garso signalais, nes laukdamas, kol galėsiu persirikiuoti, dar labiau stabdau eismą“, – aiškino vilnietis.
Šio posūkio stengiasi vengti
Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, paklaustas, ar šioje miesto vietoje iš tiesų kyla problemų, taip pat negailėjo kritikos ir teigė, kad važiuodamas su mokiniais šio posūkio apskritai vengia, nes važiuoti kaip visi jis negali, o važiuoti pagal taisykles – kone neįmanoma.
„Manau, šioje sankryžoje nebuvo tinkamai įvertinti transporto srautai, o šioje vietoje taip organizuoti eismą yra blogai. Suprantu, ką vairuotojai turi omeny, nes šioje sankryžoje, jei nepažeisi taisyklių ir kaip visi per anksti neįvažiuosi į A juostą, nepervažiuosi. Per parą būna keletas valandų, kuriomis šioje vietoje važiuoti pagal taisykles būna ypač sudėtinga. Pats esu patekęs į tokią situaciją ir galiu patvirtinti, kad ji sudėtinga, ypač kai artėja 17 valanda.
Mokydamas vairuoti negaliu mokiniui pasakyti, kad dabar turime važiuoti per ištisinę, nes kitaip šioje vietoje piko metu pasukti nepavyks, todėl tiesiog tokiais atvejais šią sankryžą apvažiuoju. Jei reikia pasiekti Ozo gatvę, Laisvės prospektu šioje vietoje važiuoju tiesiai, vėliau suku į dešinę, į Buivydiškių gatvę, o vėliau iš jos sukdamas į kairę įsuku į Ozo gatvę“, – aiškino vairavimo mokytojas.
Tokia vieta – ne viena
A. Pakėnas teigė, kad šioje vietoje sukti į dešinę skirta juosta yra gana trumpa, o srautas piko metu būna kur kas didesnis, dėl to situacija norintiesiems pasukti į Viršuliškių gatvę, Ozo gatvės link, tampa sudėtinga. Tiesa, saugaus eismo ekspertas teigė, kad tai ne vienintelė tokia vieta sostinėje, mat taisykles dažnam vairuotojui, norinčiam pervažiuoti sankryžą, tenka pažeisti ir šalia vadinamojo Pedagoginio žiedo esančioje Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių sankryžoje.
„Šioje sankryžoje piko metu susikerta du didžiuliai transporto srautai, dėl ko vairuotojai iš vienos ar kitos gatvės vis užvažiuoja ant vadinamojo korio. Kodėl taip yra? Užsidegus žaliam šviesoforo signalui Geležinio Vilko gatvė tunelio link užsipildo, tai jei, pavyzdžiui, gatvė užsipildo automobiliais, atvažiavusiais Ukmergės gatve, vadovaujantis taisyklėmis, atvažiavusieji Geležinio Vilko gatve turėtų neblokuoti sankryžos ir palaukti, kol atsiras vietos už jos. Taip laukiant per visą ciklą gali nepajudėti ir nė vienas automobilis, o jei vietos atsiranda kiek vėliau, tačiau žalia šviesa užgęsta, ją vėl užima važiuojantieji nuo Šeškinės. Vairuotojai tiesiog nebetenka kantrybės ir stengiasi sankryžą įveikti net ir pažeisdami KET – užvažiuodami ant korių“, – situaciją nupasakojo vairavimo instruktorius.
Problemos neužfiksavo
Robertas Markovskis, Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vadovas, nesutiko, kad šioje sankryžoje kyla eismo pralaidumo problemų, ir teigė, kad problemų kildavo anksčiau, kai sankryža dar nebuvo pertvarkyta. Jis nurodė, kad dabar šioje sankryžoje posūkiui į dešinę žalia šviesoforo sekcija kiekvieno ciklo metu veikia nuo 62 iki daugiau nei 100 sekundžių, o tai, anot jo, užtikrina didesnį eismo pralaidumą ir situacijų, kad norint pasukti į dešinę neužtenka vietos, nesusidaro.
„Problemos čia tikrai nefiksuojame. Matome, kad dabar situacija yra gerokai pagerėjusi. Kai būdavo lentelė su žalia rodykle, vairuotojai privalėdavo sustoti, praleisti pėsčiuosius ir tik įsitikinę, kad saugu, galėdavo važiuoti. Dabar degant papildomai sekcijai sukant į dešinę nereikia nieko praleisti ir galima sklandžiai atlikti manevrą. O jei vertintume situaciją, kuri buvo panaikinus papildomą lentelę iki kol atsirado papildoma šviesoforo sekcija, tai pagerėjimas jaučiamas tikrai didelis“, – aiškino R. Markovskis.
Savivaldybės atstovas teigė, kad šią sankryžą palyginus su kitomis, kur nėra nei papildomos šviesoforo sekcijos, nei atskiros juostos posūkiui į dešinę, o srautai tokie pat ar net didesni, būtų akivaizdu, jog problemų kyla kitose vietose.
Jei prireiks – sprendimą jau žino
R. Markovskis taip pat pabrėžė, kad automobilių stovėjimas A juostoje iš esmės nėra KET pažeidimas, mat 182-as punktas nurodo, kad jei „eismo juosta, skirta maršrutiniam transportui važiuoti ta pačia kryptimi, yra dešiniajame važiuojamosios dalies krašte ir nėra atskirta ištisine horizontaliojo ženklinimo linija, į dešinę sukantys privalo, o apvažiuojantys sustojusią į kairę sukti transporto priemonę vairuotojai gali persirikiuoti į šią eismo juostą“.
„Norintiesiems pasukti į dešinę likus daugiau nei 50 metrų iki sankryžos prasideda punktyrinė linija, kada vairuotojas gali persirikiuoti ir užimti reikiamą dešiniausią eismo juostą. Jei kalbėtume apie tuos vairuotojus, kurie dar prie sankryžos su Justiniškių gatve pradeda rikiuotis į A juostą, kirsdami ištisinę liniją, tai tokius vairuotojus vienareikšmiškai reikia bausti ir toks taisyklių pažeidimas negali būti toleruojamas.
Mes stebime šią sankryžą ir rytinio piko metu nepastebime situacijų, kad posūkiui į dešinę netilptų automobiliai. Vakarinio piko metu situacija būna sudėtingesnė, tačiau noriu dar kartą pabrėžti, kad šioje vietoje papildoma šviesoforo sekcija su rodykle į dešinę 80 proc. ciklo laiko būna įjungta, tokių situacijų nesusidaro, o iki 10 automobilių, kurie sustoja degant raudonai, tai daro pagal kelių eismo taisykles“, – komentavo Eismo organizavimo skyriaus vadovas.
Tiesa, R. Markovskis nurodė, kad situaciją šioje sankryžoje dar peržiūrės, o atėjus rudeniui ir dar labiau išaugus transporto srautams apsvarstys ir pokyčių poreikį.
„Šiuo metu tokių situacijų, kad sukant į dešinę neužtektų vietos, nesusidaro, tačiau gali būti, kad rudenį padidėjus transporto srautams šioje vietoje gali kilti problemų. Jei matysime, kad laukiančiųjų sukti į dešinę eilė pradeda ilgėti, dėl ko vairuotojai turi laukti užimdami kelias juostas, nes eilės gale brūkšninė linija dar nebus prasidėjusi, o ištisinės linijos kirsti negalima, tuomet tikrai galėsime pakeisti ženklinimą ir prailginti punktyrinę liniją sutrumpindami ištisinę“, – sakė R. Markovskis.
Šaltinis: LRT.LT