Elektros kainoms augant, daugelį neramina klausimas, kiek kainuos išlaikyti elektromobilį. Žinoma, tikslią sumą apskaičiuoti sudėtinga, tačiau verta pažvelgti, kiek energijos sunaudojama ir nuo ko tas sunaudojimas priklauso. Elektromobiliai vadinami automobilizmo rinkos ateitimi, tačiau ar vis dar apsimoka persėsti prie elektra varomo automobilio vairo?
Viena įkrova nuvažiuojamas atstumas
Elektromobiliai sparčiai tobulėja, o gamintojai daug investuoja į įvairius sprendimus, kurie leidžia didinti viena įkrova nuvažiuojamą atstumą. Šiuolaikiniai elektromobiliai su viena įkrova nuvažiuoja vidutiniškai 300-400 km atstumą, priklausomai nuo modelių. Tačiau yra ir išimčių, pavyzdžiui, kai kurių „Tesla“ modelių įveikiamas atstumas viršija net ir puspenkto šimto kilometrų. Tiesa, pastarojo gamintojo automobiliai yra gerokai brangesni, todėl jie mūsų keliuose sutinkami gana retai.
Antra vertus, gamintojo deklaruojamas atstumas dar nieko nereiškia. Faktiškai viena įkrova nuvažiuotas atstumas priklausys nuo vairavimo stiliaus, elektros prietaisų naudojimo (radijas, kondicionierius ir kt.), keleivių skaičiaus ar krovinio svorio. Galbūt, vertinant bendrai, šis skirtumas nebus toks drastiškas, tačiau kalbant apie įkrovimą, „kainuoja“ kiekvienas kilometras.
Kiek kainuoja įkrauti elektromobilį?
Elektromobiliai gali būti kraunami skirtingu greičiu ir tai svarbu ne tik dėl patogumo – kuo greitesnis krovimas, tuo brangiau jis kainuoja. Vidutiniškai elektromobilių įkrovos greitis svyruoja tarp 3,3-22 kWh. Greičiui svarbi baterijos talpa ir įkrovimo stotelės galingumas. Pastarasis rodiklis itin aktualus tiems, kurie nori savo transporto priemones krauti namuose. Įprastos krovimo stotelės galingumas gali siekti nuo 3,3 iki 7,2 kW, o trifazės gali siekti net iki 22 kW galingumą. Žinoma, pastaruoju atveju reikės papildomų investicijų į krovimo įrangą ir elektros galios padidinimą.
Įkrovimo laikas ir reikalingas energijos kiekis taip pat priklausys ir nuo automobilio baterijos talpos. Kuo baterija didesnė, tuo brangiau kainuos ją įkrauti. Antra vertus, su didesne baterija elektromobiliai ir nuvažiuoja toliau.
Taip pat svarbus ir laikas, kuriuo krausite elektromobilį. Daugelis vairuotojų savo transporto priemones krauna naktį – taip ne tik patogiau, bet ir šiek tiek pigiau. Naktinis elektros tarifas yra mažesnis už dieninį.
Krauti stotelėje ar namuose?
Elektromobilių vairuotojai diskusijose ir skaičiavimuose pastebi, kad stotelėse krauti elektrinę transporto priemonę yra pigiau. Vis dėlto tai neužtikrina patogumo, nes tokių stotelių tinklas dar nėra plačiai išplėtotas, tad iki jų reikia specialiai vykti, o tada laukti, kol automobilis pasikraus.
Krovimas namuose yra daug patogesnis – elektromobiliai gali būti įkraunami naktį, kai yra nenaudojami, o vairuotojui nereikia niekur vykti. Tačiau į tokio krovimo kainą reikėtų įskaičiuoti visą krovimui reikalingą infrastruktūrą: krovimo stotelę ir jos įrengimo kaštus, elektros galingumo padidinimo išlaidas.
Apibendrinant, reikia pripažinti, kad optimaliausias sprendimas – elektromobilius krauti namuose, nakties metu. Žinoma, visiškai išvengti krovimo stotelėse taip pat nepavyks, tačiau skaičiuojant bendrai, elektromobiliais važiuoti net ir paaugus elektros kainoms vis dar ekonomiškiau.