Pasaulinė pandemija, karantinas ir kelionių ribojimai lėmė didžiulius pokyčius viso pasaulio turizmo sektoriuje. Ne išimtis, žinoma, ir Kaunas – čia, kaip ir visur, turistų ženkliai sumažėjo, o norint sugrįžti prie ankstesnių skaičių, tikėtina, prireiks nemažai laiko ir pastangų.
Neeilinė situacija ir staiga nutrūkusi galimybė keliauti, pasikeitę keliautojų įpročiai bei poreikiai, išaugę saugumo reikalavimai, privertė dirbančiuosius turizmo sektoriuje apsišarvuoti kantrybe ir suvokti, kad norint susigrąžinti buvusius turistų srautus, prireiks sunkaus įdirbio.
Susidomėjimas kelionėmis po truputį grįžta
Nors pasaulyje kasdien vis dar fiksuojama daugybė susirgimų Covid-19, tačiau valstybių, kuriose situacija jau kiek ramesnė, gyventojai jau vėl ima pamažu domėtis kelionėmis. Kaunas taip pat susilaukia vis didesnio turistų susidomėjimo, tiesa, kol kas pagrindiniai miesto lankytojai – iš aplinkinių šalių. „Turistų susidomėjimas kelionėmis į Kauną po truputį grįžtą į ankstesnį lygį. Pastebimas turistų skaičiaus augimas, t.y. jų laipsniškas sugrįžimas į Kauną. Šiandien daugiausiai susidomėjimo ir keliautojų sulaukiame iš artimųjų šalių: Latvijos, Estijos, Lenkijos, Suomijos, Vokietijos“, – teigė Kaunas IN direktorius Tadas Stankevičius. Pastebima, kad turistai šiuo metu renkasi keliones automobiliais, motociklais, nameliais ant ratų ar dviračiais. Turistai kol kas dažniausiai yra mažos grupelės, šeimos, poros ar pavieniai, individualūs keliautojai.
„Kadangi daugiausiai keliautojų sulaukiame iš artimųjų rinkų, kur situacija dėl viruso yra labai panaši ir tvarkos panašios, tad tik vienas kitas turistas pasitikslina, ar nėra kokių papildomų ribojimų ar pakeitimų. Siekdami užtikrinti ir pagerinti keliautojų patirtį, norime, kad jiems aktuali informacija būtų patogiai randama ir pateikta bei nuolat atnaujinama mūsų komunikacijos kanaluose“, – esamą situaciją komentavo T. Stankevičius.
Pastangos nukreipiamos į artimąsias rinkas
Paklaustas, kokie pokyčiai įvyko komunikacijos srityje ir kaip turistai šiuo metu yra kviečiami savo kelionės kryptimi rinktis Kauną, T. Stankevičius teigė, kad komunikacinė „It’s Kaunastic“ linija yra išlaikoma, tačiau pagrinde orientuojamasi į kaimynines šalis. „Žinutės turinys yra orientuotas į artimas rinkas: Latviją, Estiją, Lenkiją, Suomiją. Kalbama apie #Kaunastic summer, #Kaunastic weekend, #Kaunastic activities, #Kaunastic taste, akcentuojama patogi ir greita, artima kelionė“, – pasakojo Kaunas IN direktorius.
Visgi kiek laiko prireiks, kol Kauno turizmas pilnai atsistatys po patirtų nuostolių dėl sumažėjusių turistų srautų, numatyti sunku. „Kadangi pasaulinė pandemija yra beprecedentė, tad sunku tiksliai prognozuoti. Svarbu pabrėžti, kad keitėsi ir vis dar keičiasi bei formuojasi nauji keliautojų įpročiai bei poreikiai, o norint atstatyti srautus reikia laiko, kantrybės ir įdirbio. Todėl svarbus visos turizmo bendruomenės susitelkimas, produktų ir paslaugų perorientavimas bei adaptavimas. Dėl šios priežasties, šį turizmo sezoną pastangas ir veiklas nukreipėme į artimąsias rinkas, siekdami kaip įmanoma labiau sumažinti neigiamas pandemijos pasekmes. Kitas aktualus klausimas, kurį aktyviai stebime – kaip keisis verslo kelionės. Pastebime, jog ženkli įmonių dalis keičia savo politiką komandiruočių klausimu ir vis daugiau susitikimų organizuoja nuotoliniu būdu, o tai taip pat keičia bendrą į miestą atvykstančių svečių dinamiką“, – teigė T. Stankevičius.
Ruošiamasi ir antrajai viruso bangai
Viešojoje erdvėje netylant kalboms apie galimą antrąją viruso bangą, šiai rengiasi ir Kauno turizmo atstovai. T. Stankevičiaus teigimu, kuriant produktus, atsižvelgiama į tai, kad gali kilti antra banga, todėl siekiama kurti skaitmenizuotų produktų pasiūlą. Taip pat išskirtinis dėmesys skiriamas ir individualiems, saugiems kelionių pasiūlymams: keliavimui pažintiniais takais, dviračiais ar pėsčiomis.
Nuotraukos: Real is Beautiful Stock / Gintaras Vitulskis