Liepos 31-osios vakarą Kauno valstybinė filharmonija ir XXV Pažaislio muzikos festivalis kviečia į premjerą – kompozitoriaus Vidmanto Bartulio koncertinį projektą „Pranašystės dabarties Lietuvai“. Didžiulį publikos pripažinimą pelnę V. Bartulio projektai „Taip, Donelaiti!“ ir „Taip niekas tavęs nemylės“ pagaliau sulaukė tęsinio. Deja, kompozitoriui iškeliavus amžinybėn, šis tęsinys – paskutinė tokių koncertinių projektų serijos grandis.
Šiame koncerte, skambant Kauno valstybinio choro atliekamoms V. Bartulio, Mikalojaus Konstantino Čiurlionio, Vaclovo Augustino, Fausto Strolios, Algimanto Bražinsko, Laimio Vilkončiaus bei Galinos Savinienės chorinėms dainoms, liesis išraiškingojo aktoriaus Dainiaus Svobono interpretuojami tekstai, šmaikščiai apžvelgiantys lietuvio būdą ir jo transformacijas, įvykusias per tris paskutinius dešimtmečius ar netgi ištisą šimtmetį. Tekstams panaudota medžiaga iš leidykloje „Tyto alba“ išleistos Gedimino Kulikausko knygos „Lietuvio kodas“. Chorui diriguos kolektyvo įkūrėjas, profesorius Petras Bingelis.
V. Bartulis tarp Lietuvos kompozitorių išsiskyrė produktyvumu, žanriniu universalumu, stilių bei manierų įvairove. Įžengęs į muzikinį šalies gyvenimą XX a. aštuntojo dešimtmečio pabaigoje jis atstovavo kūrėjų kartai, vienijamai bendrų idėjų, estetinių nuostatų bei muzikinės išraiškos bruožų. Bendraminčių grupė: Onutė Narbutaitė, Algirdas Martinaitis, Mindaugas Urbaitis ir V. Bartulis kūrė kamerinių žanrų kūrinius – intravertiškus, kontempliatyvius, elegiškos nuotaikos, prisodrintus gamtinių aspiracijų. Jų muzikinė kalba buvo nekomplikuota, skaidri, su minimalizmo požymiais. Baigiantis devintam praeito amžiaus dešimtmečiui pasirodė netikėti V. Bartulio eksperimentai, susiję su instrumentinio teatro žanru. Per ilgus metus sukaupta teatro kompozitoriaus patirtis paskatino kompozitorių imtis savarankiškos efektingų siurrealistinių, makabriškai ironiškų dramų režisūros. V. Bartulis mėgo į savo kūrinius inkrustuoti ankstesnių epochų muzikos citatas, natūraliai atsiskleidžiančias jausenos, mąstysenos ar nuotaikos bendrumą. Kartais prie šių citatų jis prisiliesdavo labai subtiliai, o kartais drastiškai išpreparuodavo tiek pačią cituojamą muziką, tiek su ja susijusias, per amžius nusistovėjusias kultūrines reikšmes bei asociacijas. Koncertinė programa „Pranašystės dabarties Lietuvai“ – simbolinis kompozitoriaus atsisveikinimas, kuriame gausu V. Bartuliui būdingos ironijos, grotesko, šmaikštaus požiūrio į supančią aplinką bei visaapimančio lyriškumo.
Premjerai pasirinkta išskirtinė erdvė – Kauno filharmonijos kiemelis. Nors ši erdvė įprastai naudojama automobilių parkavimui, šį kartą automobiliai vietą užleis kultūrai. “Organizuodami vieną projektą pastebėjome, kad Kauno filharmonijos kiemelis turi puikią akustiką, todėl kilo mintis šią erdvę išnaudoti renginiams. Tai bus pirmas, bet, tikimės, tikrai ne paskutinis koncertas šioje naujai atrastoje vietoje” – pasakojo Kauno filharmonijos vadovas Justinas Krėpšta.
Įėjimas į koncertą nemokamas.
Kauno valstybinės filharmonijos informacija