Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį.
„Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar mažesnių technologinių projektų ir numatėme jų įgyvendinimą žingsnis po žingsnio. Komandai tai buvo unikali ir labai vertinga patirtis, nes visi reikiami technologiniai sprendimai naujajame išvykimo terminale turėjo atsirasti nei per anksti ir nei per vėlai. Šiandien galima konstatuoti, kad didžiausias technologijų diegimo procesas Lietuvos oro uostų istorijoje pasiekė finišą“, – sako Giedrius Paulikaitis, Lietuvos oro uostų Technologijų vystymo skyriaus vadovas.
Įvairūs oro uosto technologijų sprendimai ir sistemos į Vilnių atkeliavo iš Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Ispanijos, Lenkijos, Kanados ir net Indijos. Pagrindinės jų – registruoto bagažo valdymo sistema su naujausia sprogmenų aptikimo įranga, savarankiška bagažo atidavimo sistema (angl. self baggage drop), naujausios kartos rankinio bagažo aviacijos saugumo patikros linijos su kompiuterinės tomografijos skeneriais, bagažo sutikrinimo sistema, erdvių stebėjimo, keleivių navigacijos terminale ir kitos informacinės sistemos.
Moderni įranga ruošiama startui
Spalio pabaigoje terminale buvo baigta montuoti ir oro uosto naujovė – savarankiško bagažo atidavimo sistema. Pasak G. Paulikaičio, ši inovacija primins savitarnos kasas parduotuvėse – lengvai suprantamas ir intuityvus valdymas vos keliais paspaudimais leis patogiai priduoti bagažą skrydžiui ir tęsti kelionę savarankiškai.
Dar viena naujovė – kompiuterinės tomografijos principais veikianti ir aviacijos saugumo patikroje naudojama rentgeno įranga, kuri yra rankinio bagažo skenavimo sistemos kertinė ašis. Keleivių patikros ir oro uosto saugumo specialistai jau išbando technologiją, kuri leidžia matyti bei vertinti bagažo turinio vaizdus 3D formatu.
„Visa svarbiausia terminalo įranga jau yra savo paskirties vietose. Ją aktyviai testuojame, o darbuotojai ir oro uosto partneriai mokosi kuo efektyviau naudotis naujovėmis. Atlikę visus esminius vidinius testus ir įsitikinę, jog technologijos atlieka joms projektuotas funkcijas bei užduotis ir tarpusavyje „susikalba“, bus pereita prie kito svarbaus etapo – masinio terminalo testavimo, kai pereisime į technologijų visiškos operacinės parengties bandymus, kuriuose kitų metų sausio 11 dieną dalyvaus per 1 000 jau užsiregistravusių savanorių testuotojų. Didelės apkrovos sąlygos leis patikrinti, kaip visos technologijos veikia, kai vienu metu skrydžiams registruojasi šimtai žmonių“, – pasakoja Lietuvos oro uostų Technologijų vystymo skyriaus vadovas.
Naujos erdvės ir įrangos modernizacija leis keleivių pralaidumą jau kitąmet padidinti nuo 1 200 iki 2 400 keleivių per valandą.
Planuojama, kad naujasis išvykimo terminalas Vilniuje duris atvers 2025 m. vasario 4 dieną. Pirmame naujai pastatyto ir įrengto pastato aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, viešosios erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai. Antrame aukšte bus įkurta saugumo patikros zona, skrydžių laukimo erdvės bei laipinimo vartai Šengeno šalių keleiviams.
Naująjį 14,4 tūkst. kv. metrų ploto išvykimo terminalą pastatė „Eikos statyba“. Pastatas yra A++ energinės klasės, tvari statyba lemia geresnius eksploatacinius parametrus, didesnę ilgalaikę grąžą. Rangos bendrovė taip pat pertvarkė 34 tūkst. kv. metrų oro uosto prieigų: atnaujinti inžineriniai tinklai, pakeista asfalto danga, įrengtos stoginės.