Į Lietuvą sugrįžus žiemiškiems orams, vairuotojai susiduria su įvairiais iššūkiais – nuo slidžių kelių iki riboto matomumo. Tačiau yra vienas žiemos pavojus, dėl kurio retas vairuotojas suka galvą – sniegas ir ledas, susikaupęs ant automobilio, o ypač sunkvežimio. Kiekvieną žiemą maždaug 4 iš 10 nelaimingų atsitikimų, į kuriuos patenka sunkvežimiai, įvyksta, kai sniegas ar ledas nuo transporto priemonės nuslysta ir apgadina kitą automobilį. Draudikai primena svarbiausius patarimus vairuotojams, kad iškritęs sniegas netaptų nelaimingo atsitikimo priežastimi.
Pasak draudimo bendrovės „If” transporto žalų vadovės Lietuvoje Guodos Jasaitės, dažniausiai sniegui nučiuožus nuo sunkvežimių stogų sudūžta priekiniai stiklai, yra išdaužomi priekiniai žibintai, tai reikalauja brangaus remonto. „Tokie įvykiai vairuotojams gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, tai priklauso nuo automobilio modelio ir žalos dydžio. Pavyzdžiui, „If“ duomenimis, vienu atveju žalos suma siekė beveik 5 tūkst. eurų, nes krintantis ledas apgadino automobilio kėbulą, o kitu atveju priekinių žibintų keitimas kainavo beveik 1,5 tūkst. eurų“, – sako G. Jasaitė.
Visada nuvalykite stogą, veidrodėlius ir langus
„Mažiausiai norime daryti ankstų rytą – stovėti šaltyje ir gramdyti ledą nuo savo automobilio. Dažniausiai paliekame kiemą greitai pravalę dalį lango, kad galėtume matyti, kur važiuoti, o visa kita paliekame kaip radome. Visgi, derėtų ryte atsikelti keletu minučių anksčiau ir ne tik pravalyti langą, bet skirti dėmesio ir veidrodėliams, galiniam langui bei stogui. Ant stogo besikaupiantis sniegas ir ledas gali greitai tapti itin pavojingu. Važiuojant susikaupęs sniegas gali netikėtai nuslysti ir sugadinti iš paskos važiuojančią transporto priemonę arba staiga nuslysti ant priekinio jūsų stiklo ir užstoti vaizdą. Tokiu atveju net sustoti pakelėje gali būti keblu“, – primena „If“ atstovė.
„Sunkvežimių vairuotojai valymo darbams turėtų skirti dar daugiau dėmesio. Jei naktį snigo, rytą būtina nuodugniai apžiūrėti transporto priemonę ir nuvalyti susikaupusį sniegą, ypač nuo puspriekabės stogo, nes būtent nuo jo dažniausiai krenta sniegas ar ledo sankaupos. Rekomenduojama užvedus sunkvežimį, vairuotojui nueiti į puspriekabės vidų ir su šepečiu padaužyti stogą iš vidaus, taip nupurtant susikaupusį sniegą ar ledą. Sunkiasvorėse transporto priemonėse svarbu turėti tinkamą sniego valymo įrangą: kokybišką sniego šepetį bei stiklo grandiklį. Tokios priemonės gali padėti išvengti nelaimių“, – antrina Romualdas Minelga, UAB „Adampolis“ ekonominio vairavimo instruktorius.
Užtikrinkite šimtaprocentinį matomumą
Anot žalų ekspertės, sniegas gali apsnigti priekinius žibintus, sumažindamas matomumą ir padarydamas jus sunkiau matomus kitiems vairuotojams. Tai ypač aktualu, jei iš namų pajudate anksti ryte, dar pilnai neprašvitus. Jei jūsų automobilis turi galinio vaizdo kamerą, nepamirškite nuvalyti ir jos. Pasitaiko, kad vairuotojai, kurie įpratę naudoti vaizdo kamerą, pasnigus pasimeta ir statydami automobilį ar važiuodami atbuline pavara sukelia eismo įvykį tik dėl matomumo stokos.
Be sniego ir ledo valymo, įsitikinkite, kad jūsų langų valytuvai yra geros būklės. Atšiauriais žiemos mėnesiais valytuvai gali greitai susidėvėti, o krentant dideliems sniego gabalams, jie turi veikti nepriekaištingai. Apsvarstykite, galbūt verta investuoti į specialius žieminius valytuvus, kurie yra daug atsparesni esant minusinei temperatūrai.
Jei iš vakaro prognozuojamas snygis, verta pasirūpinti, kad automobilis būtų pastatytas į garažą ar stoginę. Jei numatoma labai stipri audra, patartina automobilį uždengti, kad kruša ar ledo gabaliukai neapgadintų stiklo ar nesubraižytų korpuso.
Pavojingiausias sniegas ant sunkvežimių stogų
„Sunkvežimių vairuotojai turėtų savo transporto priemonę apžiūrėti prieš kiekvieną kelionę. Transporto priemonės tvarkingumas užtikrina ne tik krovinio, bet ir visų eismo dalyvių saugumą. Deja, lengvųjų automobilių susidūrimai su sunkvežimiais dažnai padaro daugiausiai žalos ir pasiglemžia žmonių gyvybes. Todėl lengvųjų automobilių vairuotojai turėtų būti itin atidūs ir visada išlaikyti saugų atstumą nuo priekyje važiuojančios sunkiasvorės transporto priemonės”, – teigia R. Minelga.
Ano transporto žalų vadovės Lietuvoje, kuo ilgiau sniegas kaupiasi ant sunkvežimių stogų, tuo sunkiau jį nuvalyti ir tuo didesnė bus jo padaryta žala. Be to, susikaupęs sniegas gali sušalti į sunkius ledo gabalus. Nuslydusios ledo sankaupos sudaužo automobilių žibintus, aplaužo net stogo bagažines ir pridaro kitų brangių nuostolių.