2022 03 09

Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos parengtai 2022-2030 metų Viešojo valdymo plėtros programai.
„Patvirtinus plėtros programą, sieksime ambicingo ir ilgalaikio tikslo – užtikrinti koordinuotą viešojo valdymo tobulinimą, kuris apima viešojo valdymo įstaigų tinklą (sąrangą), šių įstaigų funkcijas, viešojo valdymo procesus ir žmogiškuosius išteklius visais lygiais – nuo valstybės institucijų iki regionų ir savivaldybių“, – teigia vidaus reikalų viceministrė Sigita Ščajevienė.
Remiantis minėta plėtros programa Vidaus reikalų ministerija įgyvendins 2022–2030 metų Nacionaliniame pažangos plane numatytus keturis svarbius uždavinius:
- stiprinti žmogiškųjų išteklių valdymo sistemą viešojo valdymo institucijose;
- tobulinti viešojo valdymo sistemą, didinti viešojo valdymo efektyvumą ir atvirumą;
- gerinti viešojo valdymo institucijų teikiamų paslaugų kokybę, didinti jų prieinamumą ir patrauklumą;
- sukurti ir įgyvendinti veiksmingą regioninės politikos sistemą, susitirpinant regionų kompetencijas.
Viešojo valdymo plėtros programai numatyta 86 mln. eurų pažangos lėšų.
Viena pagrindinių problemų žmogiškų išteklių valdymo srityje – nepakankamas valstybės tarnybos efektyvumas. Siekiant spręsti problemą, planuojama sukurti laikmečio poreikius atitinkančią aukščiausiojo lygio valstybės tarnybos vadovų centralizuoto valdymo sistemą, efektyvų žmogiškųjų išteklių kompetencijų ugdymą, užtikrinti personalo administravimo procesų skaitmenizavimą.
Viešojo valdymo efektyvumo ir atvirumo didinimo srityje, bus siekiama sudaryti sąlygas viešojo valdymo įstaigų valdysenos gerinimui, taip pat optimizuoti viešojo valdymo įstaigų tinklą (sąrangą), konsoliduoti šių įstaigų atliekamas funkcijas. Taip pat bus siekiama sukurti sąlygas įtraukiam, visuomenės dalyvavimu ir duomenimis grįstam teisėkūros procesui užtikrinti.
Tikimasi, jog įgyvendinus minėtas priemones, padidės viešojo valdymo efektyvumas, išaugs visuomenės pasitikėjimas Vyriausybe, padaugės gyventojų, kurie teigiamai vertina valstybės ir savivaldybių darbą.
Viešųjų paslaugų srityje planuojama sukurti paslaugų ir aptarnavimo kokybės vertinimo sistemą, didinti paslaugų skaitmenizavimą bei paslaugų gavėjų įtraukimą į sprendimų priėmimą. Numatoma, kad tai įgyvendinus išaugs gyventojų dalis, kurie kreipėsi į viešojo valdymo institucijas ir liko patenkinti suteiktomis paslaugomis.
Kuriant ir įgyvendinant veiksmingą regioninės politikos sistemą būtina didinti viešųjų paslaugų teikimą regioniniu lygiu, vystyti tam skirtas informacines sistemas ir įrankius.