Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Finansai
  • Kriminalai
  • Gyvenimas
  • Sportas
  • Video
  • Apklausos
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Finansai
    • Kriminalai
    • Gyvenimas
    • Sportas
    • Video
    • Apklausos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Už vairo Dakaro keliais – daugiau kaip 50 tūkst. kilometrų

  • 2019-01-15
  • Kaunieciams.lt
  • Sportas

5 000 kilometrų. Tokį atstumą šiais metais pietinėmis Peru žemėmis turės įveikti Dakaro ralio dalyviai. 3 000 km iš jų bus greičio ruožai. Panašų kelią per dešimt dienų nuvažiuos ir dalyvių komandų nariai, kurie iš vieno bivuako į kitą važiuos įprastais šalies kelias. „General Financing team Pitlane“ komandoje be lenktyninės „Toyotos“ Dakare yra dar trys automobiliai – techninio aptarnavimo sunkvežimis ir du visureigiai. Prasidėjus antrajai Dakaro pusei vienas iš komandos visureigių rodo, kad jau yra įveikta beveik 3800 km. Visi čia žinome, kad Dakaro organizatoriai nurodo tik oficialius ekipažams būtinus įveikti atstumas, o komandos nariai dažniausiai jų įveikia daugiau, ypač jei važiuoja savų lenktynininkų gaudyti įdomesnėse, gražesnėse vietose.

„General Financing team Pitlane“ komandos logistas Vitoldas Milius yra patyręs keliautojas, mėgstantis automobiliu įveikti ilgus atstumus.  Jam šių metų Dakaras su komanda yra šeštas, tad vien per praėjusius maratonus Vitoldas už vairo yra įveikęs mažiausiai 50 tūkst. kilometrų. Nekalbant jau apie kitas jo ilgas keliones, kurių kasmet patiria ne vieną. Vitoldas sutiko papasakoti apie savo kelionių patirtį, vairavimą Dakare  bei pasidalinti patarimais, kaip kuo saugiau įveikti ilgą kelionę.

Visų pirma, papasakokite, kuo jums patinka ilgos kelionės? Ar dažnai į tokias išsiruošiate?

Mano kelionės, į kurias išsiruošiu porą kartų per metus, niekada neturi nieko bendro su paprastu nukeliavimu iš taško A į tašką B. Jeigu turiu tokį paprastą poreikį, taupydamas laiką bei pinigus ir vertindamas patogumą, skrendu lėktuvu. Mano ilgosios kelionės visada būna kuo nors išskirtinės, turinčios tam tikrą ypatingą tikslą. Na, kad ir, pavyzdžiui, Dakaras. Su „General Financing team Pitlane“ čia esu jau šeštą kartą, būnu atsakingas už įvairias komandos logistines užduotis, kad ir, pavyzdžiui, media komandos pristatymą į reikalingas vietas greičio ruožuose. Per vieną Dakarą įveikdavome apie 8–10 tūkstančių kilometrų važiuojant per įvairias Pietų Amerikos šalis. Tik šiais metais Dakaras sutrumpėjo iki 5 tūkst. km. O per vieną Dakaro dieną sudėtingais keliais tenka nuvažiuoti ir iki 1000 km. Daugeliui tokie atstumai būtų tikrai nemažas iššūkis. O man tai patinka.

Gerai yra ir tai, jog ilgos kelionės automobiliu fiziškai mane vargina daug mažiau nei kitus. Kelionė automobiliu reiškia ilgą sėdėjimą, nuo jo gali pradėti skaudėti nugarą, atsirasti kitų nepatogumų ir negalavimų, kuriu aš asmeniškai nepatiriu. Dėl to daug lengviau galiu priimti ilgos kelionės automobiliu iššūkius.

Iš kitos pusės, jei ilga kelionė automobiliu nėra tokia dinamiška ir nenuspėjama kaip Dakaras, ji man tampa tam tikra meditacijos forma, kurios metu dažnai kyla gerų minčių ir idėjų. Kai už vairo ilgą laiką galiu gerai jaustis, tai ir didesnį kilometrų kiekį įveikiu lengvai. Be to, iš ilgametės kelionių patirties žinau, kaip turiu elgtis, kad už vairo ilgiau išlikčiau budrus ir susikaupęs.

Jūsų sąskaitoje jau ne vienas Dakaras. Sakyk, kokie yra keliavimo, tiksliau gal būtų sakyti, vairavimo ypatumai Dakare?

Kaip žinia, Dakaras vyksta Pietų Amerikoje. Šiais metais vienintelėje Peru (yra vykęs ir Argentinoje, Čilėje, Bolivijoje, Paragvajuje – aut. p.). Pietų Amerikoje eismas yra šiek tiek chaotiškas, tačiau ne pats blogiausias, kokiame man teko dalyvauti. Dėl to būdamas atsakingas už komandos narių logistiką, aš čia puikiai jaučiuosi. Atvykęs į mažiau pažįstamą ar kitos kultūros šalį stengiuosi laikytis vienos pagrindinės taisyklės – vairuoti, kaip tai daro vietiniai. Visada stebiu, kaip gatvėse už vairo elgiasi vietiniai ir stengiuosi prisitaikyti. Tuomet keliauti tampa daug paprasčiau.

Šių metų Dakaro maršrutas kelių prasme nėra prastas. Peru keliai, kuriais važiuojame, yra geros būklės. Kitaip ir negali būti – organizatoriai nedrįstų viso Dakaro karavano paleisti prastais, sunkiai pravažiuojamais takais. Jei taip nutiktų, turėtume daug netvarkos ir nepasitenkinimo. Dalis kelionės Dakare visada vyksta kalnais. Vairavimas kalnų keliais, žinoma, irgi turi savo specifikos, kurią žinau. Be to, kad vairuojant kalnuose turi būti ypatingai atidus, dar būtina būti ir pagarbiam. Būtina atsižvelgti į tai, kad sunkvežimiams, autobusams važiuoti į viršų kylančiais serpantinais yra žymiai sunkiau, kad egzistuoja tam tikros apsilenkimo kalnų keliuose taisyklės. Be to, nereikia pamiršti ir aukštikalnių efekto. Dėl aukštai kalnuose išretėjusio deguonies prastai dirba tiek gyvi organizmai, tiek technika. O norint persikelti per kalnus gali tekti ne vieną šimtą kilometrų serpantinais plyštančia nuo skausmo galva ir sunkiai važiuojančiu automobiliu įveikti. Šiais metais mums Dakare pasisekė, nes aukščiausiai buvome pakilę tik apie 2,5 tūkst. metrų virš jūros lygio. Tai niekai palyginus su praėjusiai metais, kai visas Dakaras kėlėsi per beveik 5 km aukščio Andų viršūnes ir tuokart lyg ir menki 500 kilometrų kelio išvirto į 11–12 valandų už vairo.

Kokių patarimų galėtumėte duoti žmonėms, susiruošusiems į ilgą kelionę automobiliu?

Kaip bebūtų paradoksalu, jeigu tik įmanoma, siūlyčiau neplanuoti ilgų kelionių automobiliu be poilsio. Turiu omenyje tokias, kada vairuoti ketinama ne tik visą dieną, tačiau ir naktį. Vairuoti naktį nėra saugu, netgi, sakyčiau, pavojinga, nes pavargusio žmogaus dėmesys ir reakcija stipriai suprastėja. Visgi jeigu aplinkybės susiklostė taip, jog reikia vairuoti visą parą, prieš tokią kelionę gerai pagalvokite ir prisiminkite, kokie dalykai jums padeda ilgiau išlikti budriems. Galbūt jums reikia nuolat išgerti kavos ar kito kofeino turinčio gėrimo. Galbūt turite kas kelias valandas sustoti, pasivaikščioti, pasimankštinti. Beje, ilgų vairavimų metu labai rekomenduoju gerti pakankamai vandens. O tai, kad nuo didesnio kiekio skysčių norėsis dažniau eiti į tualetą, tik dar geriau. Kol nori į tualetą, tikrai neužmigsi. O dažnesni sustojimai į naudą vairuotojui. Jis prasiblaško.

Diana Gedeikytė-Jakutienė, tinklaras tis.gf.lt.
Photo: „General Financing“, Rytis Šeškaitis.

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

„Štai aš visa darau nauja!“ (Apr 21, 5) 5-asis Velykų sekmadienis

Permainų skonis

Charkivui nuo Kauno iškeliauja 5 autobusai

„Čiurlionių šeimos paletė“

Išsipildžiusi 9-mečio neregio svajonė

VILTIES PILIGRIMAI“ Kauno arkikatedroje

Kroviniai: nuo kelių ant bėgių?

„Freedom Holding Corp.“ pasiekė 10 mlrd. JAV dolerių vertę

Sukčiai išviliojo apie 65,8 tūkst. eurų

Kuo skiriasi gyvybės draudimas ir investicinis gyvybės draudimas?

Ieškant dingusio vyro išžvalgyta 30 km. Nemuno

Teismui nepavyko pradėti nagrinėti Celofano bylos

Seimas apribojo plynuosius miško kirtimus

Kauno rajone išrinkti dalyvaujamojo biudžeto laimėtojai

Prie Kinijos ambasados vyks Tibeto rėmėjų piketas

Japonijoje pristatyti Lietuvos energetikos sprendimai

„Katarsis“ pateko į „Eurovizijos“ finalą

Mančesteryje sulaikytas amerikiečių reperis Ch. Brownas

Hercogienės Meghan populiarumas – vėl žemumose

Slovėnijos policija tiria, kur dingo Melanios Trump statula

Trūksta mokytojų

Kaune dingęs nepilnametis atsirado

Teismas leido suimti žurnalistą

Šokio pamokos negalią turintiems žmonėms

Gera žinia pirmąjį būstą planuojantiems

Svarstoma atleisti dalį šauktinių nuo PSD įmokų

Prezidento žmona apie kovą su vėžiu

Netoniuose klesti bendrystė

apgink.lt

Kauniečių sukurtas dirbtinio intelekto įrankis leis per kelias sekundes surasti būdą prisidėti prie šalies saugumo

Kaunas kviečia į gimtadienį

Komiška kova su klimato kaitos neigimu

Žingsniai vaikams: koja kojon dėl gabių vaikų ateities

Rusijos agresijos prieš Ukrainą naujienos

 Vilnius: Lietuvos sostinė ar Minsko priemiestis?

Nepastovūs orai – iššūkis ūkininkams

Kaune nuskambėjo „Tramtatulis“

Eurovizijoje bus balsuojama kitaip

Prezidentas pasveikino naują Kanados vadovą

Keisis pensijų sistema? (papildyta)

Kauno rajonas bėgs

Vairuojant viršijamas greitis ir girtaujama

autobusai

Keisis Kauno priemiesčio autobusų maršrutai

Dažnėja gaisrų sąvartynuose

Viceministrė A. Putk šaukiasi išsilavinusio jaunimo

Paaiškėjo, kur vyks Eurobasket 2029 finalinės kovos

„Maisto banko“ akcija sumušė gerumo rekordus

Rygoje NT  obligacijų emisija su 9 proc. palūkanomis

Parodos Kaune

Ėriukiškas paklusnumas ir mokesčiai

A. Petrauskienė: karas Ukrainoje – kaip jautėsi mūsų partizanai

Čekiškėje nauja teatro pradžia

STEAM laboratorijų atidarymas Kaune

„Džiaukis” skleidžiamas džiugesys tęsiasi 25 metus

Paštas keičiasi

Virš 200 tūkstančių žmonių sveikatai – pavojus

„Manosios avys klauso mano balso“ (Jn 10, 27) – 4 Velykų sekmadienis

PASAULINĖ MALDOS UŽ DVASINIUS PAŠAUKIMUS DIENA

Ukraina

„Telia“ dovanoja 2200 įrenginių Ukrainai

LSMU ir Kauno klinikose lankėsi premjeras

Signalas Maskvai – JAV vėliava šalia mūsų karinių dalinių

Lietuvoje vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Kauno Ąžuolyne naikins spygliuotas tvoras?

Stasys Buškevičius. Kauno veido paieškos

Vaidotas Rimeikis

Pirmąjį metų ketvirtį „Inbank“ pelnas augo

Dėka Kauno klinikų gydytojų Milda vėl mato pasaulį

Vilkijoje vyko savivaldybės lygio civilinės saugos pratybos

Prezidentas pasveikino naująjį popiežių Leoną XIV

Jaunius Kelpšas

Amerikos lietuvių kunigas: džiaugiamės išrinktu Popiežiumi

Dariaus ir Girėno sekėjai? Sklandytuvu?

Istorinių automobilių gerbėjai džiugins Aukštaitiją

Prasideda pavasarinė „Maisto banko“ akcija

„Akropolis Group“ žaliųjų obligacijų viešo siūlymo rezultatai

Popiežiumi pirmą kartą paskelbtas amerikietis

Kaunas jungs maistą ir kultūrą

Policijai įdomu – kas pasisavino kvepalus?

grotos

Teisman Kaune perduos galimą žudiką

Kaune „Tramtatulis“ visiems ruošiasi duoti garo

Apdovanoti „Atliekų kultūros“ egzamino dalyviai

Ieškomas savininkas

Popiežiaus rinkimai nebaigti (papildyta)

Pokyčiai Kauno rajono švietime

D. Žalimas: P. Gražulio laukia teismas

„Žalgiris“ „Neptūną” įveikė lengvai (video)

Mokesčiai ir Landsbergis (Video)

Rusija ir Irano branduolinė programa

Nacionalinis plėtros bankas laiko lėšas po kilimu?

Socialinėse dirbtuvėse lavinami darbiniai įgūdžiai

Kaune – naujas kvietimas paveldotvarkai

Daugėja konfliktų dėl automobilių parkavimo

Kuo gresia pavasrinė alergija

Maskva tikriausiai aršiau puls Ukrainą

Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija – aktyviausia Nacionalinio diktanto dalyvė Lietuvoje

V. Makūnui – medalis už nuopelnus krepšiniui

Policija aiškinasi, kas pasišalino po eismo įvykio

I. Dabašinskienei – Mariupolio universiteto Garbės profesorės vardas

L. Kleiza: „Fenerbahče” laimės Eurolygą”

Kas bus Popiežiumi?

Iššūkininkas A. Mockus apie didžiausią upę

M. K. Čiurlionio muziejui vadovaus V. Vitkienė

Kaunas kvies į kultūros mugę

Rytų Ukraina – I – Karo randai žmonių veiduose

„Štai aš visa darau nauja!“ (Apr 21, 5) 5-asis Velykų sekmadienis

2025-05-17

Permainų skonis

2025-05-17

Charkivui nuo Kauno iškeliauja 5 autobusai

2025-05-17

„Čiurlionių šeimos paletė“

2025-05-17

Išsipildžiusi 9-mečio neregio svajonė

2025-05-16

VILTIES PILIGRIMAI“ Kauno arkikatedroje

2025-05-16

Kroviniai: nuo kelių ant bėgių?

2025-05-16

„Freedom Holding Corp.“ pasiekė 10 mlrd. JAV dolerių vertę

2025-05-16

Sukčiai išviliojo apie 65,8 tūkst. eurų

2025-05-16

Kuo skiriasi gyvybės draudimas ir investicinis gyvybės draudimas?

2025-05-16

Ieškant dingusio vyro išžvalgyta 30 km. Nemuno

2025-05-16

Teismui nepavyko pradėti nagrinėti Celofano bylos

2025-05-16

Seimas apribojo plynuosius miško kirtimus

2025-05-16

Kauno rajone išrinkti dalyvaujamojo biudžeto laimėtojai

2025-05-16

Prie Kinijos ambasados vyks Tibeto rėmėjų piketas

2025-05-16

Japonijoje pristatyti Lietuvos energetikos sprendimai

2025-05-16

„Katarsis“ pateko į „Eurovizijos“ finalą

2025-05-16

Mančesteryje sulaikytas amerikiečių reperis Ch. Brownas

2025-05-15

Hercogienės Meghan populiarumas – vėl žemumose

2025-05-15

Slovėnijos policija tiria, kur dingo Melanios Trump statula

2025-05-15

Trūksta mokytojų

2025-05-15

Kaune dingęs nepilnametis atsirado

2025-05-15

Teismas leido suimti žurnalistą

2025-05-15

Šokio pamokos negalią turintiems žmonėms

2025-05-15

Gera žinia pirmąjį būstą planuojantiems

2025-05-15

Svarstoma atleisti dalį šauktinių nuo PSD įmokų

2025-05-15

Prezidento žmona apie kovą su vėžiu

2025-05-15

Netoniuose klesti bendrystė

2025-05-15
apgink.lt

Kauniečių sukurtas dirbtinio intelekto įrankis leis per kelias sekundes surasti būdą prisidėti prie šalies saugumo

2025-05-15

Kaunas kviečia į gimtadienį

2025-05-15

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos