Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Finansai
  • Kriminalai
  • Gyvenimas
  • Sportas
  • Video
  • Apklausos
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Finansai
    • Kriminalai
    • Gyvenimas
    • Sportas
    • Video
    • Apklausos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Už vairo Dakaro keliais – daugiau kaip 50 tūkst. kilometrų

  • 2019-01-15
  • Kaunieciams.lt
  • Sportas

5 000 kilometrų. Tokį atstumą šiais metais pietinėmis Peru žemėmis turės įveikti Dakaro ralio dalyviai. 3 000 km iš jų bus greičio ruožai. Panašų kelią per dešimt dienų nuvažiuos ir dalyvių komandų nariai, kurie iš vieno bivuako į kitą važiuos įprastais šalies kelias. „General Financing team Pitlane“ komandoje be lenktyninės „Toyotos“ Dakare yra dar trys automobiliai – techninio aptarnavimo sunkvežimis ir du visureigiai. Prasidėjus antrajai Dakaro pusei vienas iš komandos visureigių rodo, kad jau yra įveikta beveik 3800 km. Visi čia žinome, kad Dakaro organizatoriai nurodo tik oficialius ekipažams būtinus įveikti atstumas, o komandos nariai dažniausiai jų įveikia daugiau, ypač jei važiuoja savų lenktynininkų gaudyti įdomesnėse, gražesnėse vietose.

„General Financing team Pitlane“ komandos logistas Vitoldas Milius yra patyręs keliautojas, mėgstantis automobiliu įveikti ilgus atstumus.  Jam šių metų Dakaras su komanda yra šeštas, tad vien per praėjusius maratonus Vitoldas už vairo yra įveikęs mažiausiai 50 tūkst. kilometrų. Nekalbant jau apie kitas jo ilgas keliones, kurių kasmet patiria ne vieną. Vitoldas sutiko papasakoti apie savo kelionių patirtį, vairavimą Dakare  bei pasidalinti patarimais, kaip kuo saugiau įveikti ilgą kelionę.

Visų pirma, papasakokite, kuo jums patinka ilgos kelionės? Ar dažnai į tokias išsiruošiate?

Mano kelionės, į kurias išsiruošiu porą kartų per metus, niekada neturi nieko bendro su paprastu nukeliavimu iš taško A į tašką B. Jeigu turiu tokį paprastą poreikį, taupydamas laiką bei pinigus ir vertindamas patogumą, skrendu lėktuvu. Mano ilgosios kelionės visada būna kuo nors išskirtinės, turinčios tam tikrą ypatingą tikslą. Na, kad ir, pavyzdžiui, Dakaras. Su „General Financing team Pitlane“ čia esu jau šeštą kartą, būnu atsakingas už įvairias komandos logistines užduotis, kad ir, pavyzdžiui, media komandos pristatymą į reikalingas vietas greičio ruožuose. Per vieną Dakarą įveikdavome apie 8–10 tūkstančių kilometrų važiuojant per įvairias Pietų Amerikos šalis. Tik šiais metais Dakaras sutrumpėjo iki 5 tūkst. km. O per vieną Dakaro dieną sudėtingais keliais tenka nuvažiuoti ir iki 1000 km. Daugeliui tokie atstumai būtų tikrai nemažas iššūkis. O man tai patinka.

Gerai yra ir tai, jog ilgos kelionės automobiliu fiziškai mane vargina daug mažiau nei kitus. Kelionė automobiliu reiškia ilgą sėdėjimą, nuo jo gali pradėti skaudėti nugarą, atsirasti kitų nepatogumų ir negalavimų, kuriu aš asmeniškai nepatiriu. Dėl to daug lengviau galiu priimti ilgos kelionės automobiliu iššūkius.

Iš kitos pusės, jei ilga kelionė automobiliu nėra tokia dinamiška ir nenuspėjama kaip Dakaras, ji man tampa tam tikra meditacijos forma, kurios metu dažnai kyla gerų minčių ir idėjų. Kai už vairo ilgą laiką galiu gerai jaustis, tai ir didesnį kilometrų kiekį įveikiu lengvai. Be to, iš ilgametės kelionių patirties žinau, kaip turiu elgtis, kad už vairo ilgiau išlikčiau budrus ir susikaupęs.

Jūsų sąskaitoje jau ne vienas Dakaras. Sakyk, kokie yra keliavimo, tiksliau gal būtų sakyti, vairavimo ypatumai Dakare?

Kaip žinia, Dakaras vyksta Pietų Amerikoje. Šiais metais vienintelėje Peru (yra vykęs ir Argentinoje, Čilėje, Bolivijoje, Paragvajuje – aut. p.). Pietų Amerikoje eismas yra šiek tiek chaotiškas, tačiau ne pats blogiausias, kokiame man teko dalyvauti. Dėl to būdamas atsakingas už komandos narių logistiką, aš čia puikiai jaučiuosi. Atvykęs į mažiau pažįstamą ar kitos kultūros šalį stengiuosi laikytis vienos pagrindinės taisyklės – vairuoti, kaip tai daro vietiniai. Visada stebiu, kaip gatvėse už vairo elgiasi vietiniai ir stengiuosi prisitaikyti. Tuomet keliauti tampa daug paprasčiau.

Šių metų Dakaro maršrutas kelių prasme nėra prastas. Peru keliai, kuriais važiuojame, yra geros būklės. Kitaip ir negali būti – organizatoriai nedrįstų viso Dakaro karavano paleisti prastais, sunkiai pravažiuojamais takais. Jei taip nutiktų, turėtume daug netvarkos ir nepasitenkinimo. Dalis kelionės Dakare visada vyksta kalnais. Vairavimas kalnų keliais, žinoma, irgi turi savo specifikos, kurią žinau. Be to, kad vairuojant kalnuose turi būti ypatingai atidus, dar būtina būti ir pagarbiam. Būtina atsižvelgti į tai, kad sunkvežimiams, autobusams važiuoti į viršų kylančiais serpantinais yra žymiai sunkiau, kad egzistuoja tam tikros apsilenkimo kalnų keliuose taisyklės. Be to, nereikia pamiršti ir aukštikalnių efekto. Dėl aukštai kalnuose išretėjusio deguonies prastai dirba tiek gyvi organizmai, tiek technika. O norint persikelti per kalnus gali tekti ne vieną šimtą kilometrų serpantinais plyštančia nuo skausmo galva ir sunkiai važiuojančiu automobiliu įveikti. Šiais metais mums Dakare pasisekė, nes aukščiausiai buvome pakilę tik apie 2,5 tūkst. metrų virš jūros lygio. Tai niekai palyginus su praėjusiai metais, kai visas Dakaras kėlėsi per beveik 5 km aukščio Andų viršūnes ir tuokart lyg ir menki 500 kilometrų kelio išvirto į 11–12 valandų už vairo.

Kokių patarimų galėtumėte duoti žmonėms, susiruošusiems į ilgą kelionę automobiliu?

Kaip bebūtų paradoksalu, jeigu tik įmanoma, siūlyčiau neplanuoti ilgų kelionių automobiliu be poilsio. Turiu omenyje tokias, kada vairuoti ketinama ne tik visą dieną, tačiau ir naktį. Vairuoti naktį nėra saugu, netgi, sakyčiau, pavojinga, nes pavargusio žmogaus dėmesys ir reakcija stipriai suprastėja. Visgi jeigu aplinkybės susiklostė taip, jog reikia vairuoti visą parą, prieš tokią kelionę gerai pagalvokite ir prisiminkite, kokie dalykai jums padeda ilgiau išlikti budriems. Galbūt jums reikia nuolat išgerti kavos ar kito kofeino turinčio gėrimo. Galbūt turite kas kelias valandas sustoti, pasivaikščioti, pasimankštinti. Beje, ilgų vairavimų metu labai rekomenduoju gerti pakankamai vandens. O tai, kad nuo didesnio kiekio skysčių norėsis dažniau eiti į tualetą, tik dar geriau. Kol nori į tualetą, tikrai neužmigsi. O dažnesni sustojimai į naudą vairuotojui. Jis prasiblaško.

Diana Gedeikytė-Jakutienė, tinklaras tis.gf.lt.
Photo: „General Financing“, Rytis Šeškaitis.

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

„Štai aš siunčiu jus“ (Lk 10, 3) 14 eilinis sekmadienis

Seimo narys siūlo pasirūpinti sukčių aukomis

Ieškomi geriausi Lietuvos STEAM mokytojai – prasidėjo „Ateities kūrėjų 2025“ apdovanojimai

Baltarusų šnipas inicijuoja mainus: nori būti iškeistas į įkalintus lietuvius

Valstybės dienos renginiai Kaune

Ką manote apie naująją Rotušės aikštės dangą? Išsakykite savo nuomonę apklausoje

Sukčiai nesnaudžia: atranda vis naujas žmonių mulkinimo schemas

Jau greitai dirbtinis intelektas pats norės kalbėtis su jumis

D. Trumpas žada surengti mišrių kovos menų turnyrą prie Baltųjų rūmų

Skaitmeninis šlamštas telefone: štai kaip sumažinti netvarką

Uogų sezonas: kas stiprina organizmą, o kas – sukelia audrą pilve?

Vykstančių į Lenkiją laukia sustiprintos patikros: kontrolė bus vykdoma 13-oje vietų

Mirė Q. Tarantino filmų žvaigždė, aktorius M. Madsenas

Astronomai Saulės sistemoje aptiko dideliu greičiu skriejančią kometą

Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriui – nemalonumai: tarnybinis patikrinimas gali būti tik pradžia

Siūlo bausti P. Gražulį 10 tūkst. eurų bauda

Lietuva vertins branduolinės energetikos plėtros galimybes – Ignalinos atominė elektrinė prisidės ekspertiškai

Lietuvos zoologijos sodui – 87-eri: kartu su gamta, bendruomene ir ateities planais

Tomas Čyvas

Nuo Vilniaus iki pat Manilos nieko naujo (video)

Sklinda nevilties šauksmas: šuniukus gelbėjančiai įstaigai pačiai reikia gerų žmonių pagalbos

Premjerui G. Paluckui neramios dienos: prieš jį ir valdančiuosius rengiamas protestas

IX forto pėdsakas Miuncheno „Bayern“ istorijoje: Oto Alberto Byro šeimos likimas

Vasariška sporto fiesta Birštone: danguje varžysis karšto oro balionų oreiviai, žemėje – galiūnai

Ką daryti, jei stogo santvaros pradėjo girgždėti?

Ar „ChatGPT“ gali padėti SEO optimizacijai?

Sportas ir klimato realybė: kaip aplinkos pokyčiai formuoja naują sportinę kasdienybę

Indijos pilietis Kaune stos prieš teismą dėl galimo kanapių platinimo nepilnametėms

Kauno zoologijos sode nulūžusi šaka nukrito ant ledų pardavėjos

V. Matijošaičio sužalotas pėsčiasis išleistas gydytis, policija pradeda administracinę teiseną

Planas vasarai: gražiausi Europos miesteliai, kurie atrodo lyg iš pasakos

Laikas pasilepinti: vasariški kavos receptai

Kauno meras V. Matijošaitis partrenkė per pėsčiųjų perėją ėjusį vyrą

Po gaisro „Kauno švara“ tęsia veiklą

Kaune sprogo granata: atliekamas ikiteisminis tyrimas

Lietuvos sparčiai auga skaitmeninis verslas: lenkiame ES vidurkį

Liepos 1 d. – ekskursija, ženklinanti Antanui Poškai ir Matui Šalčiui skirtos kelionės pradžią Kaune

Tomas Čyvas

Nusipirkai automobilį? Neskubėk džiaugtis

Kaune iš vyro plėšikas atėmė 30 tūkst. eurų

Švedijos karalienės slaugos konkursą laimėjusi Jurgita: turime keisti požiūrį į pacientą

Kuri sporto šaka gali padėti prailginti gyvenimo trukmę?

Dirbtinis intelektas jau sėdi prie personalo atrankų stalo

„Čekutininkams“ palankios BK pataisos Seime įveikė svarstymo stadiją

Plėšimu ir neatsargiu gyvybės atėmimu kaltinamas I. Molotkovas: labai gailiuosi

Atvira ar įstiklinta? Kaip išsirinkti tinkamiausią verandos tipą savo namams

Vaikas ant keturračio: kaip jį išmokyti važiuoti ir užtikrinti saugumą?

Seimas linkęs leisti savivaldybėms rinkti rinkliavą už eismo ribojimus

Pareigūnų piketas: policininkai kvietė G. Palucką į ekipažą

A. Kandrotas-Celofanas paleistas į laisvę

Teismas sujungė nuomonės formuotojos S. Lipnės įmonės ir buvusios darbuotojos bylas

A. Klišonis: savivalda gali priimti tikslesnius sprendimus nei desovietizacijos komisija

Liberalai siūlo kandidatus pirmininko rinkimams: daugiausiai palaikymo sulaukia V. Čmilytė-Nielsen

„Western Union“ pastatą sprogdinęs jaunuolis nuteistas už J. Juškaitės ir B. Sabatauskaitės niekinimą

Aukščiausio lygio sportininkus parengusiems treneriams siūloma mokėti rentas

Būti žmogumi ir internete: kaip mokytis skaitmeninio pilietiškumo

Vaikų žaidimų aikštelės: kokie pavojai jose slypi?

Lenkija rengia meno vertybių išvežimo planus, jei Rusija užpultų

Laukia dar vienas protestas: pareigūnai reikalaus didesnių algų

Šauliai su Vokietijos brigados medikais dalyvavo pratybose „Elektrėnų skydas 2025“.

Vis dar nepasimoko: Kauno autoserviso vadovas ir darbuotojas nuteisti dėl atlyginimų išmokėjimo „vokeliuose“

Joninių renginiai Kaune

Skaitmeninio matomumo didinimas: ar verta rinktis marketingo agentūrą?

Prienų rajone nukrito sklandytuvas, du vyrai gydomi ligoninėje

Nuo pirmadienio vairuotojai susidurs su laikinais sunkumais: bus draudžiamas eismas Sargėnų estakada

JAV jungiasi į karą: sudavė triuškinantį smūgį Irano branduolinei infrastruktūrai

Kauno regiono forumas atskleidė ES investicijų galią

Pagaliau susiprotėjo: pasienyje dingus Rusijos piliečiui, sprendžiama, kaip sustiprinti tranzitinių traukinių kontrolę

Policija per Jonines rengs reidus ir tikrins vairuotojų blaivumą

Kaune pradedamos dar vieno tilto statybos: jungtis tarp Senamiesčio ir Vilijampolės pasitarnaus pėstiesiems ir dviratininkams

Dėl kapitalinio remonto laikinai keisis eismas Birželio 23-iosios gatvėje

Kad švenčių neaptemdytų nelaimė: ekspertų įžvalgos apie pavojingus dūmus

„AquaSpot“ vakarėlyje prie Kauno marių – garsenybės, dievinančios vandens bei saulės pramogas

Seimo narys K. Podolskis teigia nežinąs kaip jo kuro čekiai atsirado pas merą P. Isodą

Skrydis aplink Lietuvą: oreiviai kyla į pažintinę aviacijos kelionę

Ypatinga Vytauto Didžiojo karo muziejaus rinkinių vertybė – brg. gen. Kaziui Skučui dovanota dėžutė cigarams

Joninės su LRT: nuo šventinio koncerto Nidoje iki specialios filmų programos

Nepastebimas pavojus iškylos metu: kada padažai ir prieskoniai gali pakenkti sveikatai

Seimas nepritarė Laisvės gynėjų dienos įtraukimui į švenčių sąrašą

Buvusį Seimo narį T. V. Raskevičių „į laužą“ komentaru siuntęs vyras lieka išteisintas

Tomas Čyvas

STT, čekiukai ir niekdara

Vilties šventei artėjant

Pabėgimas į gamtą: ką pasiimti, kad žvejyba taptų malonumu, o ne iššūkiu?

Kauno teismas ėmėsi pacienčių slaptu filmavimu kaltinamo ginekologo V. Abraičio bylos

Etikos sargų prašys išsiaiškinti, kiek BK pataisas inicijavusių Seimo narių gali turėti interesų konfliktą

Kur rasti stilingų rūbų už prieinamą kainą?

Nosies korekcija vasarą: ar tai – geras metas operacijai?

Apie „Žalgirio“ sunkumus kalbėjęs L.Kleiza: Trinchieri rotacijas yra sunku suprasti

Saulė ir sveikata: kaip suderinti malonumą su saugumu

„Teka loftai“ – šiuolaikiška erdvė jūsų gyvenimui ar verslui

VRM ministras: rudenį bus skelbiamas antras etapas priedangoms savivaldybėse finansuoti

Ieškomas iš tranzitinio traukinio pabėgęs Rusijos pilietis

Pradėtas tyrimas dėl chuliganiškai besielgusio vairuotojo

COVID-19 testų byloje liudijęs S. Skvernelis: nesuprantu, ką L. Jaruševičienė veikia teisme

Kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių?

Norintiems pradėti verslą? Jums reikia žinoti 3 būtinus žingsnius

Kauno miesto savivaldybė apjungs dalį seniūnijų

Teismas atmetė kalinčio R. Kurlianskio ieškinį STT pareigūnui

Dėl L. Kasčiūno ir G. Liaudansko pasisakymų tyrimas nebus pradėtas

Kauno policijos reidai: 903 greičio viršijimo atvejai ir 7 neblaivūs vairuotojai

Perspėjimas tėvams: vaikų pornografijos ieškantys nusikaltėliai neretai savo aukas randa socialinėse paskyrose

Socialiniuose tinkluose plinta vaizdo klastotės

„Garbė Tėvui ir Sūnui, ir Šventajai Dvasiai” Švč. Trejybės sekmadienis

Birželio 15 d. – Švenčiausioji Trejybė

„Štai aš siunčiu jus“ (Lk 10, 3) 14 eilinis sekmadienis

2025-07-05

Seimo narys siūlo pasirūpinti sukčių aukomis

2025-07-05

Ieškomi geriausi Lietuvos STEAM mokytojai – prasidėjo „Ateities kūrėjų 2025“ apdovanojimai

2025-07-05

Baltarusų šnipas inicijuoja mainus: nori būti iškeistas į įkalintus lietuvius

2025-07-05

Valstybės dienos renginiai Kaune

2025-07-05

Ką manote apie naująją Rotušės aikštės dangą? Išsakykite savo nuomonę apklausoje

2025-07-05

Sukčiai nesnaudžia: atranda vis naujas žmonių mulkinimo schemas

2025-07-04

Jau greitai dirbtinis intelektas pats norės kalbėtis su jumis

2025-07-04

D. Trumpas žada surengti mišrių kovos menų turnyrą prie Baltųjų rūmų

2025-07-04

Skaitmeninis šlamštas telefone: štai kaip sumažinti netvarką

2025-07-04

Uogų sezonas: kas stiprina organizmą, o kas – sukelia audrą pilve?

2025-07-04

Vykstančių į Lenkiją laukia sustiprintos patikros: kontrolė bus vykdoma 13-oje vietų

2025-07-04

Mirė Q. Tarantino filmų žvaigždė, aktorius M. Madsenas

2025-07-03

Astronomai Saulės sistemoje aptiko dideliu greičiu skriejančią kometą

2025-07-03

Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriui – nemalonumai: tarnybinis patikrinimas gali būti tik pradžia

2025-07-03

Siūlo bausti P. Gražulį 10 tūkst. eurų bauda

2025-07-03

Lietuva vertins branduolinės energetikos plėtros galimybes – Ignalinos atominė elektrinė prisidės ekspertiškai

2025-07-02

Lietuvos zoologijos sodui – 87-eri: kartu su gamta, bendruomene ir ateities planais

2025-07-02
Tomas Čyvas

Nuo Vilniaus iki pat Manilos nieko naujo (video)

2025-07-02

Sklinda nevilties šauksmas: šuniukus gelbėjančiai įstaigai pačiai reikia gerų žmonių pagalbos

2025-07-02

Premjerui G. Paluckui neramios dienos: prieš jį ir valdančiuosius rengiamas protestas

2025-07-02

IX forto pėdsakas Miuncheno „Bayern“ istorijoje: Oto Alberto Byro šeimos likimas

2025-07-01

Vasariška sporto fiesta Birštone: danguje varžysis karšto oro balionų oreiviai, žemėje – galiūnai

2025-07-01

Ką daryti, jei stogo santvaros pradėjo girgždėti?

2025-07-01

Ar „ChatGPT“ gali padėti SEO optimizacijai?

2025-07-01

Sportas ir klimato realybė: kaip aplinkos pokyčiai formuoja naują sportinę kasdienybę

2025-07-01

Indijos pilietis Kaune stos prieš teismą dėl galimo kanapių platinimo nepilnametėms

2025-07-01

Kauno zoologijos sode nulūžusi šaka nukrito ant ledų pardavėjos

2025-07-01

V. Matijošaičio sužalotas pėsčiasis išleistas gydytis, policija pradeda administracinę teiseną

2025-07-01

Planas vasarai: gražiausi Europos miesteliai, kurie atrodo lyg iš pasakos

2025-06-30

UAB “Kauniečiams”
Įmonės kodas: 307072731
PVM mokėtojo kodas: LT100017557011
Banko sąskaitos nr.: LT717044090113506715

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Pranešk naujieną!

Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.

Pasidalinti žinia

Copyright © 2025 Kauniečiams kasdienės naujienos