Yra daugybės sankabos konstrukcijų tipų. Dauguma automobilinių sankabų yra sausos vienos plokštės sankabos su dviem frikciniais paviršiais. Nepriklausomai nuo taikymo, sankabos funkcija ir paskirtis yra perduoti sukimo momentą iš besisukančio variklio į transmisiją. Sankaboms reikalingas veikimo režimas, kad būtų nutrauktas sukimo momento perdavimas. Sankabos pedalas yra sverto būdas atjungti pavarą nuo variklio iki transmisijos iš transporto priemonės vidaus. Pedalas parabolinį sankabos pedalo siūbavimą paverčia linijiniu judesiu. Tada šis linijinis judėjimas paverčiamas traukos guolio judėjimu, perstumiant mechanines jungtis, trosą arba hidraulinį skystį.
Sankabą sudaro keli komponentai, kurie yra labai svarbūs jos veikimui
Smagratis turi 3 pagrindines funkcijas. Pirmoji – išlaikyti besisukančią masę (inerciją), kad padėtų varikliui suktis ir važiavimo metu būtų užtikrintas tolygesnis sukimo momento tiekimas. Antrasis – pasirūpinti žiedine pavara, kad starterio variklis įsijungtų. Trečias – numatyti vieną iš trinties disko varomųjų paviršių.
Varomasis frikcinis diskas yra prijungtas prie transmisijos įvesties veleno per pavaros viršų. Diskas varo transmisijos įvesties veleną, kuris verčia judesį prie ratų. Diske yra trinties medžiaga, kuri leidžia moduliuoti sankabą, kad būtų galima valdyti pavarą, kai kyla iš stovimos pradžios. Diske taip pat yra spyruoklinė stebulė, kuri sugeria variklio vibraciją, kai važiuoja sankaba, taip pat sugeria sukimo momentą įjungiant ir išjungiant pavarą.
Slėgio plokštė yra pati svarbiausia viso sankabos agregato dalis. Slėgio plokštė veikia suspaudimo jėgą (slėgį), kuri laiko varomąjį trinties diską tarp jos ir smagračio. Slėgio plokštė pritvirtinama prie smagračio varžtais ir sukasi kartu. Slėgio plokštėje yra diafragma arba spyruoklės, kurios spaudžia pagrindinį liejimo arba pavaros paviršių. Norint atleisti arba išjungti pavarą, įjungiamos diafragmos arba sankabos svirtys, kurios leidžia pagrindiniam liejiniui pakelti varomą diską. Atleidimo guolis yra tarp besisukančios sankabos mazgo ir statinės sankabos šakės bei transmisijos. Guolis sugers jėgą, kad atleistų sankabą, taip pat sumažins besisukančių ir nesisukančių komponentų susidėvėjimą. Kaip jau minėjome, sankabos dalys yra glaudžiai susijusios viena su kita ir atlieka skirtingas sankabos veikimo funkcijas.