Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu UAB „Kelprojektas“ baigia septynis projektus, kurie 2017 m. turėtų būti įgyvendinti Kauno rajono keliuose. Šiemet specialistai planuoja parengti dar keletą projektų.
Žvyrkelių bus mažiau
Kauno rajono savivaldybės iniciatyva surengtame pasitarime „Kelprojekto“ Kelių skyriaus vadovas Benas Berkmonas patvirtino, kad penkiems projektams jau numatyti konkretūs statybų terminai.
Kelias Margininkai – Piliuona bus tvarkomas etapais. Šio kelio ruožą nuo 3,70 iki 5,2 km numatyta rekonstruoti iki 2017 m. rugpjūčio 31 d. Kitos šio kelio atkarpos (nuo 2,665 iki 3,70 ir nuo 5,20 iki 6,902 km bus suremontuotos iki kitų metų pabaigos. Šalia kai kurių šio kelio ruožų atsiras pėsčiųjų ir dviračių takai. Eismo saugumui užtikrinti numatytos nuovažos, apsauginiai atitvarai, o ties Dobilijos gyvenviete – greičio mažinimo kalneliai.
Kapitalinio remonto sulauks rajoninis kelias Garliava-Pažėrai-Veiveriai. Kliokiškės kaimo (Garliavos apyl. sen.) gyventojų prašymai irgi buvo išgirsti – kelininkai planuoja šį žvyrkelį išasfaltuoti.
Beveik 6 km valstybinės reikšmės rajoninio kelio Raudondvaris-Naujieji Bernatoniai-Žemaitkiemis kitų metų gale taip pat turėtų nebedulkėti. Asfaltu bus padengtas ir rajoninis kelias Bubiai-Kvesai.
Ties dviračių takus
Projektuotojai turi gerų žinių ne tik vairuotojams, bet ir dviratininkams. „Kelprojekto“ specialistai Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu rengia projektą, pagal kurį 7,47 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas turėtų sujungti Ringaudus ir Kačerginę. „Tai tankiai apgyvendintos teritorijos, kurių gyventojai dažnai važiuoja dviračiais, todėl neabejoju, kad takas bus populiarus“,- pastebėjo B. Berkmonas.
Kitas dviračių ir pėsčiųjų takas turėtų nusidriekti šalia valstybinės reikšmės krašto kelio Vilijampolė-Žeimiai-Šėta (nuo 2,6 iki 8,564 km). Šiame kelyje fiksuojama daug eismo nelaimių, tarp žuvusiųjų ir sužeistųjų dviratininkai ir pėstieji sudaro 17 proc.
Dar sudėtingesnė situacija Karmėlavą kertančiame magistraliniame kelyje A6. Nuo 1997 iki 2014 m. čia užfiksuota 30 eismo nelaimių, kuriose nukentėjo pėstieji arba dviratininkai – 9 jų žuvo, 23 buvo sužeisti. Dviračių ir pėsčiųjų takas prasidės nuo 8,845 km ir baigsis 12,55 km ties Karmėlavos gyvenviete.
Kelininkai pasiryžę pagerinti saugumą ir kelio Kaunas-Jurbarkas ruože, Raudondvario seniūnijoje. Nuo Nevėžio tilto iki pėsčiųjų perėjos taip pat bus nutiestas takas, kuris sujungs Šilelio dviračių taką su Kauno miesto dviračių trasomis. Takas bus įrengtas prie važiuojamosios dalies, ją atskyrus atitvaru. Teritoriją riboja aukštas pylimas, todėl planuojama įrengti atraminę sienelę.
Sudėtingi transporto mazgai
„Kelprojekto“ specialistai ėmėsi sudėtingų techninių sprendinių, kurie galėtų pagerinti eismo saugumą magistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda, ties Kumpių kaimu. Šių sprendimų seniai laukia ir Užliedžių seniūnijos gyventojai, ir Kumpiuose įsikūrę verslininkai.
- Berkmonas sakė, kad žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra baigsis šių metų gegužę, tada prasidės projektavimo darbai. Projektuojama teritorija apims magistralės dalį nuo IX forto iki „Senukų“ logistikos centro. Projektiniuose siūlymuose – pėsčiųjų viadukas, apjungiamieji keliai, žiedinė sankryža apjungiamajame kelyje, pėsčiųjų takai.
„Kelprojekto“ specialistai taip pat turi sumanymų patobulinti ties Akademija ir Ringaudais esantį transporto mazgą, kuris vis dažniau dūsta dėl transporto spūsčių. Šios sankryžos projektavimo darbus planuojama atlikti šiemet.
Valerijus Makūnas, Kauno rajono savivaldybės meras: „Bendros pastangos duoda vaisių”
„Keliais ir gatvėmis tenka naudotis kasdien, todėl visiškai suprantame gyventojų lūkesčius, kad tie keliai būtų lygesni, saugesni. Deja, išasfaltuoti visus Kauno rajono žvyrkelius neužtektų net ir keliolikos metų savivaldybės biudžeto, jei jį skirtume tik šiam tikslui.
Kauno rajonas turi milžinišką kelių tinklą, jis kasmet plečiasi: žmonės stato namus, vystosi verslas, atsiranda dešimtys naujų gatvių.
Tvirtinant naują savivaldybės biudžetą dažnai tenka pasukti galvą, kas svarbiau – pusantro kilometro asfalto ar naujas vaikų darželis, kurio taip pat gyvybiškai reikia?
Džiaugiuosi, kad mums sekasi bendradarbiauti su Susisiekimo ministerija, nuolat rengiame bendrus pasitarimus su Kelių direkcijos, „Kelprojekto“ vadovais. Praėjusių metų rudenį Raudondvario dvare įvyko transporto specialistų forumas, kuriame buvo pristatyti svarbiausi kelininkų planai regione.
Kauno rajono žmonių vardu norėčiau padėkoti Automobilių kelių direkcijos vadovams, kurie išgirdo mūsų didžiausius prašymus. Smagu, kad pavojinga kelio atkarpa ties Bubių kaimu pagaliau tapo tiesesnė ir lygesnė, automobiliai saugiai rieda tarp Ringaudų ir Zapyškio, džiugina šiuolaikiškai rekonstruotas įvažiuojamasis kelias į Kulautuvą.
Gaila, kad dėl finansinių priežasčių nepavyko įgyvendinti visų planų. Tačiau neabejoju, kad šiemet bus išasfaltuotas Kvesų žvyrkelis, į priekį judės Karmėlavos Vilniaus ir Ramučių Centrinės gatvių rekonstrukcija, vyks asfaltavimo darbai Taurakiemio seniūnijoje. Kartu su Automobilių kelių direkcija tiesime naujus dviračių ir pėsčiųjų takus.
Susisiekimo ministerijos vadovai mato didžiules Kauno rajono logistikos galimybes ir augimo tempus, todėl ateityje tikimės dar didesnio dėmesio mūsų kraštui. Žinoma, pati savivaldybė taip pat dės daugiau pastangų, kad gerėtų vietinės reikšmės kelių būklė: būtų kruopščiau lyginami žvyrkeliai, taisomos duobės, o judriausiuose keliuose atsirastų asfaltas.”