Buvęs Valstybės saugumo departamento karininkas, politikos apžvalgininkas Kastytis Braziulis savo socialinio tinklo Facebook paskyroje teigia, kad prezidento rinkimuose naudojamos juodosios technologijos, kurios nukreiptos prie Igną Vėgėlę.
Štai dvi neredaguotos citatos:
„Kaip yra slapta kompromituojamas kandidatas į prezidentus I.Vėgėlė. Lryte išspausdintas straipsnis „Nauja intriga Seimo rinkimuose: kam kortas sumaišys R.Žemaitaitis ir ką planuoja I.Vėgėlė?“ ir pateikta nuotrauka. Pažiūrėkite į ją.
Panagrinėkime šios juodųjų ryšių operacijos etapus ir siekiamą rezultatą.
Pirmas etapas. Šio etapo tikslas – parengti nuotrauką, kuri nusiųstų signalą į žmogaus pasąmonę apie konkretų žmogų ir jam suformuotų neigiamą apie šį žmogų nuomonę. Veiksmai tikslui pasiekti – paimi taikinio t.y. Vėgėlės nuotrauką ir šalia jo įkeli kito asmens nuotrauka. Čia yra svarbiausia, kad kitas asmuo tam tikrai visuomenės daliai būtų labai neigiamai priimamas, kad apie jį ilgą laiką būtų rašoma neigiami straipsniai, organizuojamos neigiamos laidos ir taip toliau ir panašiai.
Taigi, jie pasirinko Žemaitaitį, kuriam šiuo metu yra iškelta baudžiamoji byla, apie kurį vos ne kiekvieną dieną yra rašomi neigiami straipsniai, apie kurį neigiamai yra kalbama vos ne kiekvienoje žinių laidoje. Žodžiu, šios operacijos organizatorių nuomone, Žemaitaitis yra blogis.
Antras etapas. Šio etapo tikslas – kuo daugiau žmonių turi pamatyti nuotrauką. Straipsnio tekstas nėra svarbus ir nesvarbu ar žmonės jį skaitys. Tačiau nuotrauką turi pamatyti, kuo daugiau žmonių. Veiksmai tikslui pasiekti – nuotrauką įkeli į Lrytas naujienų portalo pirmą puslapį ir ten kuo ilgiau išlaikai.
Žmogus atsidaro Lrytas portalą ir iš karto mato Vėgėlę, o virš jo Žemaitaitį, kaip dominuojantį asmenį. Svarbu paskatinti žmones (pradžioje savus) dalintis šia nuotrauka socialiniuose tinkluose, apačioje parašant ką nors neigiamo apie Vėgėlę.
Žmogaus, kuris pamatė nuotrauką, nors akimirksniu užmetė į ją žvilgsnį, pasąmonėje pasilieka neigiama informacija apie Vėgėlę. Žmogus to nežino, jis net nesusimąsto apie tai, tačiau jo nuomonė jau būna suformuota. Čia kaip reklamoje yra dirbama. Brukama informacija į žmogaus pasąmonę ir tuomet žmogus atsidūręs parduotuvėje iš dešimties tos pačios rūšies prekių pasirenka būtent tą, kuri jam yra slapta pakuždėta. Žmogus net paaiškinti negali dėl kokios priežasties jis taip pasirinko.
Trečias etapas. Šio etapo tikslas – prie balsavimo dėžės nebalsuoti už Vėgėlę, nes jis yra blogas. Kodėl? Nesvarbu, blogas ir tiek… nuomonė jau pakuždėta.”
„„Spinter tyrimai“ analitikai nurodo, kad G. Nausėda yra vienodai populiarus tarp visų socialinių – demografinių grupių atstovų. I. Vėgėlė daugiau simpatikų turi tarp žemesnio ir vidutinio išsimokslinimo, mažesnių ir vidutinių pajamų, rajonų centrų ir kaimo gyventojų. I. Šimonytė – priešingai – tarp didmiesčių gyventojų, aukštesnio išsimokslinimo ir didesnių pajamų respondentų.
Įdomu būtų sužinoti kaip Spinter analitikai nustato koks yra žmogaus išsilavinimas, kiek jis gauna pajamų ir iš kur jis yra. Jie tiesiogiai jo klausia? Ar jie patys nusprendžia pažiūrėję jam į akis? Jei skambina telefonu, tai pagal kalbą, išsireiškimus, emocijas?
Taip pat įdomu būtų sužinoti kokie yra Spinter analitikų pasirinkti kriterijai. Pavyzdžiui nuo kuriuos sumos didesnės pajamos tampa vidutinėmis ir žemesnėmis. Arba kas yra žemesnis, vidutinis ir aukštesnis išsilavinimas. Kaip jie nusprendžia. Pagal baigtos mokslo institucijos lygį?
Kodėl Spinter analitikai išskiria didmiesčio ir rajono centrų bei kaimo gyventojus. Pagal juos kaimo ir rajono centrų gyventojai, matyt, yra kvailesni, senų pažiūrų, kaip sakant, tamsuma. Kaip jie sužino kur nuolat žmogus gyvena? Jie klausinėja apie jo gyvenimą? Juk gali būti, kad žmogus visą savo darbingą gyvenimą pragyveno Vilniuje, o dabar gyvena Varėnoje ar Druskininkuose. Juk gali būti taip, kad žmogus gyvena kaime, o dirba Kaune. Kuo skiriasi kaimo žmogus nuo miesto žmogaus, pagal Spinter analitikus.
Būtų gerai, kad jie paaiškintų iš kur šiuos duomenis gauna ir kaip daro išvadas. Jeigu jie tokias išvadas teikia be paaiškinimo, tai yra vadinama manipuliacija. Žaidžiama kažkokio vieno kandidato naudai.”