„Facebooko“ įkūrėjo Marko Zuckerbergo vadovaujama „Meta“ parengė konkurentą Elono Musko valdomam „Twitter“ – jau rytoj bus pristatyta „Twitter“ analogija „Threads“. Pirmiausia „Twitterio“ žudiku krikštijamas socialinis tinklas bus pristatytas JAV gyventojams ir į Lietuvą turėtų ateiti gerokai pavėlavęs. Vis tik toks „Meta“ elgesys nebestebina – bendrovė seniai skolinasi idėjas iš konkurentų, tad ko tikėtis iš naujojo socialinio tinklo?
„Panašu, kad M. Zuckergas kiek atsiplėšė nuo jį užvaldžiusios nesėkme pasibaigusios metavisatos idėjos ir atsigręžė į tai, kas svarbu socialinių tinklų rinkoje. O situacija tokia, jog „Twitter“ išgyvena ne pačius geriausius laikus. Kai „Twitter“ įsigijo ir radikalių permainų ėmėsi E. Muskas, nemažai pasipiktinusių ėmė dairytis alternatyvių platformų, tad M. Zuckerbergas į traukinį įšoko pačiu laiku“, – pranešime žiniasklaidai sako išmaniųjų galimybių žinovas „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
„Meta“ bando pasinaudoti „Twitter“ problemomis
Kurdama „Threads“, „Meta“ siekia pasinaudoti „Twitter“ problemomis, piktinančiomis vartotojus. Tai ir reikalavimas mokėti mėnesinį abonentinį mokestį, turinio moderavimo politika, svetainės patikimumo problemos.
„Praėjusią savaitę E. Muskas paskelbė, kad „Twitter“ ribos per dieną perskaitomų įrašų skaičių, o už prenumeratą nemokantiems naudotojams, sudarantiems didžiąją daugumą, bus leidžiama perskaityti ne daugiau kaip 1000 įrašų per dieną. Natūralu, jog tai sukėlė didžiulį žmonių nepasitenkinimą“, – sako M. Vrubliauskas.
„Twitter“ konkurentai, tokios platformos kaip „Mastodon“ ar „Bluesky“, dar tik kuriasi ir augina raumenis, kad galėtų tapti stipriomis „Twitter“ alternatyvomis.
„Tuo tarpu daugybę platformų valdančiai „Meta“ įsitvirtinti rinkoje yra daug lengviau. Pavyzdžiui, naujo socialinio tinklo reklamai pasitarnavo „Meta“ priklausantis „Instagram“. Čia, pasitelkus influencerius, jau kelis mėnesius sukosi „Threads“ reklama“, – teigia išmaniųjų galimybių žinovas.
Storiai ir reelsai – sėkmingų kopijų pavyzdžiai
„Meta“ jau seniai „skolinasi“ idėjas iš konkurentų. „Kai kopijuojami produktai pasiteisina, jie greitai pritampa ir dauguma naudotojų netgi pamiršta, kas buvo jų pirmtakas. Pavyzdžiui, 2016-aisiais iš „Snapchat“ buvo nukopijuoti storiai – trumpi, po 24 valandų išnykstantys įrašai“, – teigia M. Vrubliauskas.
Kitas sėkmingos kopijos pavyzdys – reelsai, kuriuos „Meta“ nusižiūrėjo nuo kiniškojo „TikTok“.
„Reelsai atlieka milijardinį vaidmenį kompanijos augime ir stiprina raumenis varžybose su „Snapchat“ ir „TikTok“. Žmonės kasdien jais dalijasi daugiau nei 2 milijardus kartų, be to, jie didina bendrą naudotojų įsitraukimą“, – pastebi „Bitės Profas“.
Iš „Instagram“ peršokti į „Threads“ bus juokų darbas
Programėlė „Threads“ veiks panašiai kaip ir „Twitter“ – joje bus galima skelbti tekstinius įrašus, žmonės galės sekti paskyras, kurias seka „Instagram“, bei išlaikyti tą patį vartotojo vardą.
„Kitaip tariant, turint „Instagram“ paskyrą, susikurti paskyrą naujame socialiniame tinkle bus itin paprasta, kelių minučių reikalas“, – sako M. Vrubliauskas.
„Threads“ programėlių parduotuvėse „App Store“ ir „Google Play“ tikimasi sulaukti jau ketvirtadienį. Tiesa, programėlė kol kas veiks tik JAV ir Jungtinės Karalystės rinkose, dar neiaišku, kada veiks Europoje.
„Meta“ skelbia, kad pirmąjį šių metų ketvirtį daugiau kaip 3 mlrd. žmonių kasdien naudojosi bent viena iš kompanijos valdomų programėlių – „Facebook“, „Instagram“ ir „WhatsApp“.