„DataCenter“ duomenimis, pernai Lietuvoje kas antras parduotas naujas automobilis buvo SUV. Įvairių formų miesto visureigiai tapo ne tik praktiškiausios, bet ir geidžiamiausios transporto priemonės sinonimu. Nenuostabu, kad ši mada kone iš karto atkeliavo į elektromobilių pasaulį, tačiau jame gamintojams vis dar yra daugybė neištyrinėtų teritorijų. Viena tokių – dideli šeimyniniai krosoveriai, tinkami tiek kasdienos maršrutams, tiek ilgoms išvykoms.
Atkreipė ekspertų dėmesį
Vidaus degimo varikliais varomų, didelių šeimų poreikius atliepiančių modelių yra ne vienas. Pasirinktinai 5 ar 7 sėdėjimo vietas kartu su solidžia doze komforto ir moderniomis saugos sistemomis gali užtikrinti tokie Lietuvoje parduodami SUV modeliai kaip „Peugeot 5008“, „Hyundai Santa Fe“, „Ford Explorer“, „Toyota Highlander“ ar „Kia Sorento“ ir t.t.
Tačiau, panūdus įsigyti tokį automobilį su elektrine pavara, pasiūla smarkiai susitraukia. Pasirinktinai didelę bagažo erdvę kelionėms ar septynias sėdimąsias vietas galima sukonfigūruoti tokiuose elektriniuose krosoveriuose kaip „Volvo EX90“, „Mercedes EQS SUV“ ar „Mercedes EQB“. Tikėtina, kad tokias galimybes suteiks ir netrukus debiutuosiantis „Range Rover“ elektromobilis. Tačiau visi jie yra „premium“ segmento modeliai, reikalaujantys itin plačiai atverti piniginę.
Trina ribas
Akivaizdu, kad ankstesnę automobilių pramonės struktūrą norintys atliepti gamintojai pamažu elektriniais modeliais pildo tradicines nišas. Rinkoje yra tiek elektrinių miesto mažylių, tiek įvairaus dydžio SUV, tiek elektrinių klasikinių sedanų, kuriuos pristato tradicinių prekių ženklų atstovai: nuo „BMW i5“ iki „Mercedes-EQE“.
„Opel“, „Peugeot“ ir „Citroën“ trijulė siūlo elektrinius vienatūrius tiek darbui, tiek pramogoms, JAV kelius jau raižo elektriniai pikapai „Tesla Cybertruck“, o dabar atsiranda ir didesnėms šeimoms skirtų visiškai elektrinių modelių. Gamintojams elektrifikuojant kiekvieną asortimento segmentą, apžvalgininkai pastebi ryškėjančią įdomią naują tendenciją.
Vis dažniau pasigirsta nuomonių, kad elektromobiliai sėkmingai trina nusistovėjusias ribas tarp tradicinių vidutinės klasės automobilių gamintojų ir prašmatnesnių prekių ženklų atstovų. Gamintojai supranta, jog aukštesnė elektrinių transporto priemonių kaina neretai juos skatina įkelti koją į „premium“ modelių zoną. O čia tenka žaisti pagal atitinkamas taisykles: naudoti kokybiškesnes medžiagas, diegti moderniausias turimas sistemas ir pasiūlyti kažką daugiau, kad atkreiptų dėmesį tų vairuotojų, kurie be „Audi“, „Mercedes-Benz“ ir panašių markių daugiau nieko neregėjo.