[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Šiomis dienomis žodžiai “švietimas”, “mokymas”, “pedagogika”, “mokymo(si) metodai” dažnai sutinkami ir vartojami ne tik darželiuose, mokyklose, universitetuose, tačiau ir organizacijose, kurios yra neabejingos, veikiančios ir norinčios pokyčių ne tik savo mokslo organizacijos mastu, tačiau ir visos Lietuvos švietimo sistemos mastu. Sutiksime tikriausiai visi, kad efektyviausia pradėti nuo savęs.
Todėl ir pradėkime….
Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykla dar šį pavasarį surizikavo ir pateikė paraišką į Suomijos nacionalinę agentūrą Erasmus plius programai, kartu su organizacijomis iš Rumunijos, Slovėnijos, Slovakijos, Graikijos, Portugalijos, Italijos, Vengrijos, Bulgarijos ir Danijos. Sunku atsakyti, kas lėmė sėkmę, pokyčių troškimas, pradedančiųjų sėkmė, o gal suvokimas ir tarptautiniu mastu, kad tema aktuali ir svarbi kiekvienam švietimo sistemos dalyviui, tačiau projektas “Circus pedagogy – a tool for youth work development” buvo patvirtintas. Klausimas, visai ne retorinis, ar gali būti, kad cirko elementai, cirko pedagogika – gali tapti įrankiu, skirtu darbui su jaunimu, jaunais žmonėmis?
Tuo įsitikino spalio 12 – 19 dienomis Hamina miestelyje Suomijoje, mokyklos projektų vadovė Neringa Lenčiauskaitė ir psichologas Tomas Vasiliauskas, kurie gilinosi į cirko pedagogikos subtilybes. Sužinojo ne tik, kad cirko pedagogika egzistuoja vis tik kaip neformalaus švietimo įrankis, bet susipažino praktiškai su žongliravimu, akrobatika, lėkštučių sukimu, balionų lankstymu. Žinoma teigti, kad išmoko – toli gražu negalima, nes tam reikia daug kantrybės, laiko, užsispyrimo ir energijos. Vis iš rankų krentantys kamuoliukai, kūno balanso trūkumas, reakcijos greitis, lėkštučių neišsilaikymas ant atraminio pagaliuko, susipainiojantys kaspinai ir žinoma (ne)pasitikėjimas kolegomis, esančiais greta yra didelis iššūkis, ypač, kai vieni kitus žinome vos kelias dienas. Nepaisant trumpo laiko, rezultatai buvo akivaizdūs, nustebinę ne tik mus pačius, tačiau ir mokymų trenerius. Mokymo kursų pabaigoje visi 26 dalyviai parengė ir atliko cirko programą, skirtą Hamina miestelio bendruomenei.
“Tai įkvepia ir motyvuoja, kai matai spindinčias vaikų akis ir šypsenas, dingsta visas nugaros skausmas, baimė, nerimas ar iki tol buvęs nepasitikėjimas,” – tik po pasirodymo vienas kitam antrino dalyviai. Momentinėms emocijoms nurimus, visi iki vieno paniro į gilesnius apmąstymus ir vieningai sutarė, kad kiekvienas iš čia esančių visa tai gali pritaikyti savo organizacijose, grįžus į gimtąją šalį, kaip papildomo užimtumo priemonę jaunimui. Tai skatina ne tik fizinį aktyvumą, kūno balansą, bendradarbiavimą vienam su kitu, stiprina pasitikėjimą savimi, savo bendraklasiu ar draugu, žinoma ugdomos komunikacijos ir socialinės savybės. Mokomąją dalimi rūpinosi cirko pedagogai Anja Mikič ir Denis Crovella, atstovaujantys asociaciją CIK ir Cirkus La Bulle, įsikūrusia Slovėnijoje.
Pagalvokime apie šio projekto tęstinumą. Tai galėtų tapti kūno kultūros pamokos dalimi, tai galėtų tapti neformalaus švietimo veiklomis ne tik projektą įgyvendinančioje mokykloje, tačiau ir platesniu mastu, pradedant nuo darželių ir baigiant universitetais. Juk visa tai tik pradžia… Pradėkime nuo savęs ir pradės keistis viskas aplink mus.
Projekto koordinatorius – Haminan Teisisirkus.
Projekto trukmė – 12 mėn.
Projektas Nr. 2016-2FI01-KA105-022789 buvo finansuotas 2014-2020 Erasmus plus programos lėšomis bei patvirtintas nacionalinės agentūros Suomijoje.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery type=”image_grid” images=”1348,1349,1350,1351,1352,1353,1354,1355,1356,1357,1358,1359,1360,1361,1362,1363,1346″][/vc_column][/vc_row]