Dar rudenį „Volkswagen“ paskelbė apie taupymo priemones. Pirmiausia tai reiškė kelių gamyklų Vokietijoje uždarymą (pirmą kartą įmonės istorijoje!) ir masinį darbuotojų atleidimą. Reaguodamos į tai sukilo profesinės sąjungos: po kelių bevaisių bandymų derėtis jos pradėjo „įspėjamuosius“ streikus ir net pagrasino, kad naujaisiais metais prasidės ilgalaikiai streikai.
Dėl to visą praėjusią savaitę vyko įtemptos derybos tarp įmonės vadovybės ir darbuotojų. Pabaigoje agentūra „Bloomberg“, remdamasi keliais vidiniais šaltiniais, suskubo paskelbti derybų rezultatus. Buvo teigiama, kad šalys pasiekė kompromisą, „Volkswagen“ atsisakė masinių atleidimų ir gamyklų uždarymo, tačiau mainais sumažino premijas ir priedus, taip pat inicijavo esminį gamybos restruktūrizavimą savo Vokietijos gamyklose. Dabar bendrovė išplatino oficialų pareiškimą šiuo klausimu, o ankstesnė informacija pasitvirtino tik pusiau.
Susitarimui netgi buvo suteiktas savas pavadinimas “Zukunft Volkswagen”, kuris verčiamas kaip „Volkswagen ateitis“, ir ši ateitis anaiptol neatrodo giedra. Taip, koncernas tikrai neketina uždaryti savo gamyklų Vokietijoje – bent jau kol kas. Be to, „Volkswagen“ susilaikys nuo žadėto atlyginimų mažinimo, tačiau maždaug 10 proc. sumažins premijas ir priedus. O svarbiausia, jis sumažins automobilių gamybą šalyje iki 734 000 per metus. Tai yra daugiau nei du kartus: pernai koncerno „Volkswagen“ gamyklose Vokietijoje buvo pagaminta 1,9 mln. automobilių. Vidaus degimo varikliais aprūpintų „Volkswagen Golf“ gamyba iš Vokietijos (kur ji vykdoma jau 50 metų) persikels į Meksiką.
Be to, „Volkswagen“ iki 2030 m. dar sumažins darbuotojų skaičių 35 tūkst. žmonių. Tiesa, tai bus ne tiesioginiai atleidimai, o naujų darbuotojų įdarbinimo ir senųjų išėjimo į pensiją mažinimas. Mažės ne tik darbuotojų: bus atleista ir 4 000 vadovų. Taip bendrovė tikisi kasmet sutaupyti 1,5 mlrd. eurų. Dar 4 mlrd. eurų per metus automobilių gamintojas tikisi sutaupyti peržiūrėdamas savo gamybos politiką.
Elektromobilių gamyba bus sutelkta Volfsburgo ir Emdeno gamyklose. Kartu labiausiai nukentės Osnabriuko ir Cvikau gamyklos, nes jose bus atsisakyta „Volkswagen“ elektromobilių (ID.3, ID.4, ID.5) ir „Cupra Born“ gamybos. Be to, Osnabriukas neteks T-Roc kabrioleto: šiuo metu „nagrinėjamos“ šios gamyklos „kitokio panaudojimo galimybės“. Garsioje Drezdeno stiklo manufaktūroje, specialiai pertvarkytoje elektromobilių gamybai, gamyba bus nutraukta. Siekdama ją išsaugoti, „Volkswagen“ svarsto galimybę pritraukti trečiąją šalį.
Dėl to Vokietijos koncernas tikisi vidutinės trukmės laikotarpiu sutaupyti 15 mlrd. eurų per metus. Pasak vadovų, tai leis pasiekti pardavimų pelningumą, o iki 2030 m. bendrovė tikisi susigrąžinti pirmavimą pramonėje ir tapti technologine lydere.