Nors Lietuvoje gyventojų skaičius ir nuolat mažėja, vis atsidaro naujų prekybos vietų – prekybos centrų, parduotuvių, turgaviečių. Verslo konsultacijų bendrovės „AG Consulting“ atstovas Andrius Ščerbavičius sako, kad labai svarbu, kur tos investicijos yra daromos. Anot jo, pavyzdžiu galima laikyti Kauną, kuriame jau keletą pastarųjų metų jaučiamas ekonominis pakilimas, suteikiantis ir daugiau optimizmo ateičiai.
„Nors statistika rodo, kad gyventojų skaičius mažėja net ir didžiuosiuose miestuose, išskyrus Vilnių, realiai yra truputį kitaip. Didmiesčiuose gyventojų skaičius mažėja ne tik dėl emigracijos ir mirtingumo, bet ir dėl to, kad daug gyventojų keliasi į rajonui priklausančius priemiesčius. Be to, kalbant apie apsipirkimą, didieji miestai išlieka regioninio ar net nacionalinio masto traukos centrais ir čia pirkėjų trūkumo neturėtų labai jaustis. Priešingai, jų gali net ir daugėti“, – pastebėjo pašnekovas.
„Atnaujinama miesto infrastruktūra, statomi biurų pastatai, ateinantys investuotojai reiškia, kad mieste bus tik daugiau didesnes pajamas turinčių vartotojų, net jei jie oficialiai gyvens už miesto ribos“, – sakė A. Ščerbavičius.
Kita vertus, esant tokiai situacijai, ir prekybos srityje didėja konkurencija, auga pirkėjų poreikiai ir lūkesčiai. „Tokioje padėtyje pirmiausia laimės tie, kurie imsis įdomių, nestandartinių sprendimų, pasiūlys pirkėjui kažką naujo“, – teigė bendrovės „AG Consulting“ bendrovės atstovas.
Kaune įsikūręs prekybos miestelis „Urmas“ nuolat investuoja į prekybos ploto plėtrą ir atnaujinimą.
Prieš metus prekybos miestelis už beveik 1 mln. Eur baigė atnaujinti 3 000 kv. m ploto prekybos salę, kurioje įsikūrė apie 100 prekybininkų. „Urmo“ marketingo vadovas Jonas Plenta sako, kad atnaujinimas pasiteisino – prekybininkai jaučiasi patogiau, o pirkėjų srautas išaugo.
„Ši, Vakarinės galerijos 5 salė, jau buvo tapusi legendine, nes liko paskutinė neatnaujinta apie 20 metų. Žmonės buvo pripratę, netgi specialiai čia atvažiuodavo dėl tos savotiškos auros, kuri čia tvyrojo. Vis tik ryžomės atnaujinimui, tačiau nutarėme išlaikyti pagrindinius čia vyravusios prekybos principus. Mugę pakeitė panaši miestelio koncepcija. Vietoj turgui artimesnių prekybos vietų atsirado daug modernių krautuvėlių, kurias, kaip senoviškame tradiciniame miestelyje skiria „gatvelės“, „aikštės“, pavadinimai užrašyti ant charakteringų iškabų.
Žmonėms įdomu pasivaikščioti tokiame „miestelyje“, atrasti skirtingų prekių, nors asortimentas čia liko įvairus. Kita vertus skubantiems čia irgi labai patogu, nes beveik viską ko reikia galima rasti vienoje vietoje – nuo maisto iki drabužių ir buitinės technikos bei gėlių. Prekybininkai patenkinti, kad turi savo tikrai atskiras, erdvesnes parduotuves ir gali pasiūlyti pirkėjams didesnį asortimentą bei geriau jį pristatyti“, – apie pasiteisinusią investiciją pasakojo J. Plenta.
kaunoaleja.lt informacija