Kauno kolegijos Humanitarinių studijų centro Socialinės pedagogikos studijų programos trečio kurso studentė Erika Bytautaitė kovo-balandžio mėnesiais vykdė projektą „Gerumo spindulėliai“.
Projekte dalyvavo Kauno lopšelio-darželio „Giliukas“ „Bitučių“ grupės 3-5 metų amžiaus 20 ugdytinių. Projekto idėja – mokyti vaikus gerumo, pagarbos kitiems, motyvuoti juos daryti gerus darbus, skatinti draugiškumą, rūpestingumą ir bendradarbiavimą.
Kiekvienas žmogus yra geras ir rūpestingas. Paprastai vaikai stengiasi elgtis tinkamai, o kuo skiriasi „geras“ elgesys nuo „blogo“, supranta tik per asmeninę patirtį. Norėdami, kad vaikas gražiai elgtųsi, būtų empatiškas bei rūpestingas, turime šių savybių iš jo tikėtis, jas formuoti ir svarbiausia – rodyti tinkamą pavyzdį. Todėl projekto metu vaikai buvo skatinami elgtis draugiškai, pagarbiai, rūpestingai, taip pat mokyti bendradarbiauti bei padėti vienas kitam. Pasak grupės auklėtojos ir darželio socialinės pedagogės, vaikai žinojo „gero“ elgesio taisykles, tačiau jiems trūko gebėjimo pritaikyti žinias bendraujant su suaugusiais ir bendraujant tarpusavyje.
Projekto metu vaikai sužinojo, kokie yra geri darbai bei ką reikia daryti, kad būtum geras, vaikai gamino atvirukus, sveikino vaikus su negalia, darė grupės papuošimus Šv. Velykų šventei, kepė sausainius ir dovanojo kitiems. Taip pat vaikai aiškinosi, kodėl reikia tvarkytis ir palaikyti švarią aplinką, sužinojo, kaip elgtis su gyvūnais ir kaip jiems padėti. Baigiamojoje projekto veikloje tėvai ir vaikai gamino papuošimus grupės pavėsinei, vėliau vaikai pasakojo apie atliktus gerus darbus.
Grupės auklėtojos ir darželio socialinė pedagogė pastebėjo, kad vaikai tapo rūpestingesni, draugiškesni, išmoko paaiškinti, kokie gali būti geri darbai, ką reikia daryti, kad būtum geras ir kaip padėti vienas kitam bei gyvūnam.
Straipsnį parengė Erika Bytautaitė, Socialinės pedagogikos studijų programos trečio kurso studentė
Šaltinis: http://hsc.kaunokolegija.lt