Koncernas „Stellantis“ atšaukė ankstesnį planą investuoti 1,5 mlrd. eurų į „Maserati“ įmonę. Kaip pranešama „Žinių radijo” laidoje „Piko minutės”, tai kelia pavojų tolesniam modelių gamos modernizavimui ir netgi leidžia spėti, kad italai turės įšaldyti kelerius metus kurtą elektrinio superautomobilio MC20 Folgore projektą. Sprendimas priimtas italams labai blogu laiku. Praėjusiais metais „Maserati“ automobilių pardavimai sumažėjo daugiau nei perpus – nuo 26 600 iki 11 300 automobilių.
Kalbėdamas neseniai paskelbtame interviu, „Stellantis“ vyriausiasis finansininkas Dougas Ostermannas patvirtino, kad 1,5 mlrd. eurų vertės investicijos į „Maserati“ buvo nubrauktos. Finansiniuose dokumentuose atskleista, kad dėl to bus, cituojame „atšaukti tam tikri projektai prieš pradedant juos įgyvendinti“, ir nors išsami informacija apie šiuos projektus nebuvo pateikta, manoma, kad tarp jų bus ir ilgai žadėtas elektrinis MC20 Folgore.
“Stelantis” vyeiausias finansistas pripažino, kad kompanija galimai prašovė su prognozėmis. Cituojame: „Turime pripažinti, kad neįvertinome šio verslo dinamikos, ypač Kinijos rinkoje, Kitokie buvo ir mūsų lūkesčiai, susiję su tuo, kaip greitai ši prabangos rinka pereis prie elektrifikacijos“, – pažymėjo jis.
Jei „Maserati“ nori išlikti, jai reikia ir pinigų, ir patrauklių naujų modelių. Praėjusiais metais kompanija patyrė 260 mln. eurų nuostolį, o pasauliniai pardavimai, kaip jau minėjome, smuko. Nutraukus šį finansavimą, ne tik elektrifikuotų, bet ir tieisiog atnaujintų „Quattroporte“ ir „Levante“ ateitis, atrodo labai miglotai.
Tiesa, “Stellatis” spaudžia įtakingos profesinės sąjungos. Galinga Italijos profesinė sąjunga FIM netruko pareikalauti iš „Stellantis“ atsakymų. Profsąjunga nori, kad kovo 11 d. numatytame posėdyje būtų užtikrinta „Maserati“ ateitis. „Maserati“ padėtis yra viena kritiškiausių, – sakė FIM generalinis sekretorius Ferdinando Uliano. „Nepaisant kokybės ir didelio našumo modelių, prekės ženklas kenčia nuo klaidų ir nerūpestingumo rinkodaros srityje. Daugiau nebegalime gaišti laiko.“ – Sakė profesinių sąjungų atstovas. Tad “Maserati” ateitis aiškesnį turi būti jau kitą savaitę.