Lietuvoje labai populiaru pigiai įsigyti daužtą transporto priemonę Jungtinių Amerikos Valstijų aukcionuose. Tuomet jie parplukdomi į Lietuvą, suremontuojami ir eksploatuojami sau arba parduodami. Tai – puikus būdas turėti naują automobilį už gerokai mažesnę kainą arba net užsiimti verslu. Jeigu ir jūs apie tai galvojate, tuomet šiame straipsnyje apžvelgsime techninę remonto pusę ir pateiksime bendrus pasiūlymus, ką verta įsigyti ir kuo reikės daugiausiai rūpintis tam, kad patys susiremontuotumėte daužtą automobilį iš JAV.
Atsuktuvai ir raktai
Bet kuris komponentas, ko gero yra priveržtas ar pritvirtintas specialiomis detalėmis. Norint nors truputį pasistūmėti į priekį su važiuoklės, motorinės dalies ar kėbulo remontu, jums būtina turėti atsuktuvų ir raktų komplektus, kurie tinka darbui su šiais automobiliais. Problema ta, kad kone kiekvienos markės ir automobilių gamintojo grupės tvirtinimo detalių specifika – vis kitokia. Prieš pradėdami remontą, įsigykite reikiamus įrankius. Jų kainos gali būti labai įvairios, tačiau čia tinka ir ne pirmo naujumo, naudoti įrankiai. Svarbu, kad jie atliktų savo darbą.
Dažų purkštuvai – pulverizatoriai
Nors ne kiekvienas žmogus ryžtasi automobilio detales dažyti pats, tačiau, jeigu turite vietos ir nors truputėlį įgūdžių, tai daryti tikrai apsimoka. Eilės pas kėbulininkus (kėbulo remonto ir tvarkymo darbų specialistus) dažniausiai yra bent kelių savaičių ilgumo, o ir pats tvarkymo darbas užims gana nemažai laiko. Skaitykite prekių specifikaciją ir ieškokite, kurie dažų purkštuvai tinka geriausiai. Labiausiai darbui su automobiliais tinka tokia įranga, kuri dengia ploną, bet labai tolygų dažų sluoksnį. Dauguma geriausios įrangos yra pneumatinė, tad jums reikės ir kompresoriaus, jeigu jo dar neturite.
Kompresorius
Kalbant apie kompresorius, tai šis įrenginys yra be galo naudingas bet kokiam auto remonto ir tvarkymo darbui. Yra tikrai ne vienas pneumatinis įtaisas, kuris naudojamas automobilio tvarkymo darbams atlikti. Dažymo purkštuvas, pneumatinis suktuvas ir kompresorinė pompa yra tie įrankiai, kurie padeda dažyti ir tvarkyti ratus, atitinkamai. Ką jau kalbėti apie labiau specifinę techniką, kuri leidžia aptarnauti įvairius kitus automobilio mazgus.
Nešiojamas kompiuteris su diagnostikos įranga
Šiuolaikinių transporto priemonių remontas dažnai vyksta ne tik išorėje, remontuojant mechaninius pažeidimus. Dažnai daug daugiau darbo yra nematomo ir neapčiuopiamo. Labai daug automobilio dalių ir beveik visas jo funkcionalumas priklauso nuo elektrinių sistemų darbo ir nuo kompiuterinių parametrų. Jų korekcija ir tvarkymas užima nemažai laiko, tačiau laimei yra ne vienas ir mėgėjams arba neprofesionalams tinkantis OBD (angl. On-Board-Diagnostics) įrenginys, kurį prijungiate prie automobilio ir jis jums parodo visas klaidas.
Neskubant galima pasigooglinti visas esančias klaidas ir rasti jų sprendimus. Kadangi TP yra daužta, gali būti pažeisti arba sutrikdyti įvairūs davikliai (sensoriai), smulkiai pažeistos tos dalys, kurių plika akimi nepamatysi ir užvedus variklį neišgirsi. Kai kurias klaidas galima pašalinti jas ištrynus per kompiuterį, tačiau kita informacija jums parodys ar nereikia specialistų pagalbos bei, kokias dalis reikėtų užsisakyti ir pakeisti. Tokiu būdu geriau pažinsite transporto priemonę ir sutaupysite laiko bei pinigų, kadangi diagnostika irgi kainuoja.
Žibintuvėlis ant galvos
Dirbant prie automobilio ne visada turime laisvas rankas. Be abejonės galima mažą žibintuvėlį ir įsikąsti, tačiau daug patogiau jį užsidėti ant galvos. Taip galėsite drąsiau lįsti po dugnu, pamatyti problemas po variklio gaubtu, įžvelgti smulkmeniškas problemas, kurios taip lengvai nesimato plika akimi.
Respiratoriai ir akių apsaugos
Respiratorius yra būtinas, jeigu dirbate viduje arba dažote transporto priemonę. Nuodingų ir kenksmingų garų bei dūmų visada reikia saugotis, kadangi būnant su jais uždaroje patalpoje, galima jų prikvėpuoti ir labai pakenkti savo sveikatai. Taip pat reikia apsaugų akims, kadangi visi skysčiai, garai ir kitos priemonės yra toksiškos ir net nedideliam jų kiekiui patekus į akis galima sulaukti labai nemalonios reakcijos. Dirbti geriausia su apsauginiais akiniais. Savaime tai suprantama, kai viriname, bet net ir dažant tokios priemonės reikėtų.