1954 metų vasario pradžioje Niujorko tarptautinėje automobilių parodoje debiutavo „Mercedes-Benz 300 SL“ dar žinomas „Gullwing“ t,y. „Žuvėdros sparno“ vardu. Šį neoficialų vardą šis „Mercedes’as“ gavo dėl charakteringos viršun pakeliamų durų formos.
Kaip skelbia „Žinių radijo” laidoje „Piko minutės”, tai buvo vienas ikoniškiausių automobilių istorijoje, turintis milžinišką reikšmę ne tik „Mercedes-Benz“ markei, bet ir visai pokario Vokietijos automobilių pramonei.
Po Antrojo pasaulinio karo Vokietijos automobilių pramonė buvo sugriauta ir fiziškai, ir ekonomiškai ir netgi dvasiškai. Tad 300SL tapo savotišku simboliu, kad Vokietija gali sugrįžti į aukščiausią inžinerijos lygį. Šis „Meercedes’as“ buvo ne tik technologinių proveržių įsikūnijimas, bet ir marketingo šedevras – veržlus kupe buvo sukurtas remiantis lenktyninio W194 serijos bolido konstrukciniais sprendimais adaptavus šio automobilio pagrindą bendrojo naudojimo keliams. Idėją gaminti tokią draugiškiau valdomą lenktyninio modelio evuoliuciją turtingiems mirtingiesiems pasiūlė JAV importuotojas Maxas Hoffmanas. Jis įtikino vokiečius, kad be vargo už Atlanto parduos bent 1000 tokių automobilių, o tai galarantavo, kad kūrybinės kančios bei gamybos kaštai atsipirks.
Išties, šio automobilio pasirodymas 1954 m. Niujorko automobilių parodoje tapo didžiule sensacija – Amerikos rinka jį sutiko itin palankiai. Sėkmė padėjo „Mercedes-Benz“ stiprinti prabangaus ir sportiško prekių ženklo įvaizdį
Nepakartojama estetika, trys litrai darbo tūrio, tiesioginis benzino įpurškimas, 215 a.g. kaimenė ir net 260 kilometrų per valandą maksimalus greitis – sunkiai pamirštamas kokteilis. Šis modelis neabejotinai yra vienas svarbiausių pokario sportiškų automobilių, pademonstravęs Vokietijos inžinerijos pranašumą ir padėjęs „Mercedes-Benz“ tapti viena dominuojančių jėgų automobilių rinkoje. Jo pažangios technologijos ir įspūdingas dizainas pavertė jį automobilių kultūros ikona. Beje tokius automobilius vairavo tokios pirmo ryškumo tų laikų žvaigždės kaip Sophia Loren ar Pablo Picasso. Na o šiandien šis modelis yra vienas brangiausių ir geidžiamiausių kolekcionierių pasaulyje.