Tapnendamas pajūrio pėsčiųjų taku ties Giruliais mačiau daug sraigių, mat pralyta buvo. Ir suvokiau asociaciją. Man tas negreitas šliužas primena „LTG LINK“. Tik jis tyli, bet jei tik kalbos dovaną gautų prikurti galėtų pasakų. Juk sraigei nedraudžiama, ropojant takeliu, tauzyti, kad po daugelio metų ji tikrai tikrai greičiausiai pasaulyje įveiks 100 metrų ir be jokio dopingo. Galima tai daryti ir „LTG LINK“.
Štai ką mums žada geležinkelio šulai, savo pasakaites skleisdami nacionalinio propagandos centro, t.y. LRT kanalais.
„Ateityje iš Vilniaus į Klaipėdą kelionė traukiniu gali trukti vos porą valandų ar net ir dar trumpiau. Tokias galimybes turėtų sudaryti Klaipėdą su likusia Lietuvos dalimi sujungsianti europinė geležinkelio vėžė. Šiuo metu jau pradedama kalbėti apie galimas vėžės kryptis,“ – pasakoja LRT, „LTG LINK“ vardu .
Nuoširdžiai giriu. Nei geriau, nei blogiau už sraigės pažadus tapti ateities sprintere. Jei dar abu pažadus aprobuos Seimo Ateities komitetas, kurio nariai tam dar paskraidys po Urugvajus ar toliau, tai jau galima bus šauti šampaną.
Primintina, kad Europos Sąjungos geležinkelio transporto projektas, priimtas dar 2004 m. balandį Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr.884/2004/EK. Juo remiantis, „Rail Baltica“ geležinkelis pripažintas transeuropinio transporto tinklo prioritetiniu projektu
Žinia, neseniai Valstybės kontrolė paskelbė, kad Estijos, Latvijos ir Lietuvos aukščiausiųjų audito institucijų atlikto bendro vertinimo duomenimis „Rail Baltica“ projekto pažangai kyla rizika, nes per septynerius metus numatoma jo kaina išaugo keturis kartus ir, atsižvelgiant į projekto apimtį, gali susidaryti 10–19 mlrd. eurų biudžeto deficitas. Smulkmena ar ne?
Tai visai nesvarbu – svarbu nutaisytas optimistinis susisiekimo ministro veidas ir pranešimai spaudai bei spaudos konferencijos. Ministras „ateityje“, kuri gali ateiti ir po dešimties ir po dviejų arba penkių šimtų metų, bus kitas, Ateities komiteto pranašai irgi bus atsimenami rečiau nei vangos, nostradamai ar kašpirovskiai, tad niekas už pezalus neatsakys.
Juk kiek kartų jau tikrai pastatytas Nacionalinis stadionas? Manau, kad bukmekeriai laisvai gali priimti statymus – kas bus greičiau: stadionas ar iki Klaipėdos per dvi valandas?
Apskritai sunku suvokti tuos reklaminius straipsnius, vaizdo klipus ir pasigyrimus, kurie šiaip ar anaip kainuoja. Ar tokiam projektui suvis reikalinga kokia nors reklama? Na, nebent pinigams „įsisavinti” ar pasisavinti. Tai taip pat juokinga, kaip kad praeito amžiaus pabaigos pokštas, kuomet dar buvo leidžiami popieriniai įmonių katalogai, kuriuose reklamas jame pirko Ignalinos atominė elektrinė. Reikia juk valdiškoms monopolijoms rinkoje varžytis su gausiais konkurentais… . Tiesa, tada teko girdėti ir vienos, dėsningai bankrutavusios staklių gamyklos reklamą radijo stoties eteryje – kokia rinkodara, toks ir įmonės likimas. “LTG LINK” niekas bankrutuoti neleis, tad maivytis ir niekus paistyti galima visuose eteriuose.
Geležinkelių kontoros herbe, matant „spartų“ „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą, žinant kiek realiai trunka kelionė į Rygą ir per kiek laiko siekiamas pajūris išreklamuotu „ekspresu“, sraigė vienareikšmiškai turėtų puikuotis.
Tomas Čyvas