Vilniaus dailės akademijos išleistame straipsnyje „Vertės kūrimas paslaugų dizaino metodais“(aut. Deividas Juozulynas) rašoma, jog pastaruoju metu verslo žvilgsniai nukrypo nuo gamintojo į klientą, o dėmesys – nuo apčiuopiamų dalykų prie neapčiuopiamų, tokių kaip įgūdžiai, informacija ir žinios, bendravimasir ryšiai.
Atsižvelgus į šiuos faktorius, klientai tampa pagrindiniu atspirties tašku organizacijų strategijose. Tokiu atveju tiesioginė konkurencija netenka svarbos. Inovatyvių verslo modelių akstinu tampa vertės suteikimas žmonėms, o vienas iš būdų tai padaryti – paslaugų dizainas.
Beje, turbūt verta paminėti kas yra ir dažnai kartu su paslaugų dizainu minima – „dizaineriška mąstysena“ (angl. – design thinking). Šio mąstymo vienas didžiausių šalininkų Timas Brownas (Tim Brown) sako, kad tai – „disciplina, kuri naudoja dizainerio jautrumą ir metodus tam, kad suderintų žmonių poreikius su tuo, kas technologiškai įvykdoma ir tai ką perspektyvi verslo strategija gali paversti į vertes klientams ir rinkos galimybes“.
Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų priemonė „Dizainas LT“ skatino verslininkus inicijuoti projektus, kurių tikslas paskatinti įmones investuoti į gaminių ar paslaugų dizaino sprendimus, siekiant padidinti įmonės produktų ar paslaugų patrauklumą, o kartu ir paklausą bei įmonės produktyvumą. Paslaugų dizainas gana nauja kryptis, todėl tik nedaugelis įmonių ryžosi mąstyti „dizaineriškai“ ir pergalvoti savo teikiamų paslaugų schemas.
VšĮ „Lithuanian Psychologists Press“ viena įmonių, nusprendusių imtis paslaugų dizaino. Įstaiga inicijavo du projektus – „Paslaugų, paremtų asmenybės tipologija teikimo schema“ ir „Paslaugų, paremtų psichometriniais instrumentais, teikimo schema“.
Pasak „Lithuanian Psychologists Press“, šiuo metu tinklalapyje pateikiama tik informacija apie paslaugas bei produktus, tačiau internetu įsigyti paslaugas galimybės nėra, nors tokį poreikį iš savo klientų įmonė jaučia. Įvairiais mokymais užsiimanti įmonė pastebėjo, kad šiuo metu Lietuvoje užsisakyti psichometrinių instrumentų (MBTI) įvertinimus nuotoliniu būdu taip pat nėra galimybės. Projekto metu planuojama sukurti dizainą paslaugų teikimui internetu, sukurti dizainą leidybiniam turiniui – metodinei medžiagai, metodiniams leidiniams ir kitiems mokymų dalyviams teikiamiems spausdintiems produktams bei paslaugos, kaip produkto, elementams.
UAB „UNO Parks“ jau septynerius metus dirba pramogų parkų kūrimo ir administravimo srityje. Įmonės veiklai plečiantis, paslaugos pradėtos sėkmingai eksportuoti į JAV, Kiniją ir kitas Europos šalis. Įmonės atstovai, patys dalyvaudami tarptautinėje rinkoje pastebi, kaip kasmet pramogų parkų sektorius darosi vis konkurencingesnis, tarptautiškesnis ir interaktyvesnis. Norint išlikti konkurencingiems tokioje veikloje, nuolat turi būti diegiamos technologinės bei paslaugų teikimo inovacijos, sprendimai, leidžiantys suteikti paslaugas ir specialius poreikius turinčioms klientų grupėms. „UNO Parks“ įmonėje buvo atlikti atskirų paslaugos prototipo elementų testai skirtingose vartotojų grupėse. Taip nuspręsta, jog inovatyviems ir konkurencingiems paslaugų sprendimams įdiegti reikalingas naujas pramogų parko paslaugų dizainas.
Tai tik kelios įmonės iš investuojančių lėšas iš ES struktūrinių fondų į 61 projektą pagal priemonę „Dizainas LT“, kurių metu kuriamas paslaugų dizainas. Iš viso teigiamai įvertinta 169 paraiška.
Priemonės „Dizainas LT“ paraiškų skaičius paslaugų dizaino projektams, parodė nedrąsius įmonių žingsnius diegiant naujas verslo metodikų kryptis, tačiau sparčiai keičiantis verslo aplinkai tikėtina ateityje vis daugiau įmonių supras kūrybinių sprendimų, „dizaineriško mąstymo“ svarbą verslo procesuose.
Šaltinis: esinvesticijos.lt