Verslas yra dinamiškas darbas, kuris ne tik kasdien kelia naujus iššūkius, tačiau taip pat ir skatina būti lankstesniais ir tuo pačiu nebeturint idėjų kaip jį plėtoti – parduoti tiems, kurie gali net ir pilkas mintis paversti spalvotomis. Apie ką mes? Apie tai, jog verslas reikalauja ne tik dėmesio bei laiko, tačiau ir kūrybiškumo, tad kai nekyla minčių – verslo pardavimas yra pats geriausias žingsnis, kurio vertas imtis.
Skelbimų jog „Parduodu verslą“ yra gana daug, tačiau tol gražu ne visi sulaukia tiek dėmesio, kiek norėtų pardavėjai. Tai lemia ne vienas faktorius. Nuo paties verslo idėjos iki skelbimo, kuris ne visada pateiktas taip patraukliai kaip norėtųsi. Štai todėl pabandysime susisteminti pagrindinę info ir pateikti faktus, kurie pagreitins verslo pardavimo darbus.
Kodėl verslas Jums nebereikalingas?
Dažniausiai nekilnojamo turto arba mašinos pardavimas yra kur kas paprastesnis bei greitesnis žingsnis ne kad verslo. Žinoma, pirkėjai visada nori tiksliai žinoti – kokia yra vieno arba kito objekto priežastis. Tačiau dažniausiai verslo priežastis yra kur kas reikšmingesnė, kadangi natūralu, pirkėjai bijo, kad jis gali būti ne toks pelningas kaip kad dažniausiai pardavėjai teigia, kad jis yra.
Taigi, reikia skelbime nurodyti – kodėl planuojate verslą parduoti. Tai yra visiškai natūralu ir tikrai pirkėjai to klaus. Geriausia iškart sugalvoti labai tikslų atsakymą, kuris padės žmogui įsivertinti – ar tai jam nekelia problemų. Žinoma, dažniausiai verslininkai teigia, kad parduoda dėl laiko stokos bei kūrybinių idėjų krizės. Tokie pasisakymai toli gražu ne visada patenkina būsimus pirkėjus, kurie nori atsargiau įsivertinti visas galimas rizikas.
Tinkamas vertės nustatymas
Verslo pardavimas taip pat neatsiejamas ir nuo tikslaus vertės nustatymo, kuris tikrai sudėtingesnis nei gali atrodyti. Žinoma, verslininkas visada tikisi parduoti už kuo daugiau, tačiau reikia taupyti ir savo bei kitų laikų ir bandyti kuo tiksliau įsivertinti sumas.
Geriausiai tai padaryti padeda vertintojai, kurie dažniausiai analizuoja ne tik gautus dokumentus, tačiau taip pat ir paralelius verslus, konkurentus. Jais remiantis galima kur kas paprasčiau nustatyti verslo kainą ir tuo pačiu ribas, kurios paliekamos derėjimuisi. O palikti tikrai reikia, kadangi perkant verslą beveik visi stengiasi nors minimaliai sumažinti kainą.
Dokumentacijos tvarkymo darbai
Nors dažniausiai dokumentų tvarkymo etapas paliekamas tada, kai būsimas pirkėjas jau rastas, tačiau siūlome nedaryti šios klaidos. Paprasčiausiai dažnai būsimieji Jūsų verslo pirkėjai nori kuo greičiau į savo rankas paimti veiklą ir tuo pačiu pradėti ją puoselėti tokiais žingsniais, tokia kryptimi, kokia jiems atrodo geriausia.
Kadangi dokumentų tvarkymas ir ruošimas dažnai reikalauja nemažai laiko – tai apsunkina padavimą ir net gali atgrasyti galimą pirkėją. Štai todėl siūlome susitvarkyti visus reikalingus dokumentus. Juk verslui laiko taupymas yra labai svarbus, kadangi kiekviena diena – kainuoja ir norisi, kad pelno būtų kuo daugiau, o išlaidų – kuo mažiau.
Gautų pinigų generavimas
Taip pat reikia nepamiršti, kad vienu metu gavus gana didelę pinigų sumą – nebus taip paprasta su ja susitvarkyti kaip gali atrodyti. Daugeliui žmonių tik atrodo, kad gavę daug pinigų tiksliai žinos – kur juos dėti. Tačiau praktikoje didelės sumos, kurios yra sąskaitose, galiausiai leidžiasi ir žmogus supranta, kad gautos pajamos už verslą – dingo. Žinoma, ne į vandenį, tačiau nieko labai apčiaupiamo nėra. Geriausia dar prieš parduodant tiksliai nuspręsti – kur pinigai bus toliau investuojami. Tokiu atveju galėsite kur kas paprasčiau planuoti gaunamas pajamas ir tuo pačiu galvoti – kaip su gautais pinigais bus galima uždirbti daugiau ir toliau.
Pirkėjo ieškojimas
Šiuo metu svarbiausia kuo detaliau aprašyti skelbimą, kadangi tai yra pats svarbiausias žingsnis, kuris padeda rasti ir pirkėją. Kur talpinti skelbimus? Žinoma, labiausiai apsimoka tokiuose specialiuose puslapiuose, kuriuose verslininkai ir pateikia pasiūlymus, o galimi patogiai juos peržiūri (juos rasti galima naršyklėje naudojant raktinius žodžius: „parduoda verslą“). Svarbiausia, kaip jau minėjome – kuo detalesnis aprašas. Tokiu atveju galėsite išvengti skambučių su klausimais, kurie iš Jūsų reikalauja nemažai laiko ir tai dažniausiai vargina. Reikalingas ne tik gražus aprašymas, tačiau ir detalios ataskaitos, skaičiai, kurie padės galima pirkėjui įsivertinti – ar tam tikras pasiūlymas atitinka jo poreikius.
Ar verta rinktis pagalbą?
Kai kurie ne tik kad patys kelia skelimus, tačiau taip pat ir ieško brokerių, kurie padeda kuo greičiau parduoti verslus. Ar tai yra geras pasirinkimas? Atsakyti sunku. Jų paslaugos kainuoja ir toli gražu ne labai apsimoka. Juk tinkamame puslapyje skoningai pateiktas skelbimas – pats iš savęs yra puikus pardavimo pavyzdys. O kadangi tik jūs geriausiai išmanote savo verslo subtilybes – galite ir išsamiausiai atsakyti į kylančius klausimus.
Ar man parduoti verslą?
Niekas negali atsakyti, ar verslo pardavimas Jūsų atveju yra geras žingsnis. Reikia įsivertinti savo lūkesčius ir net laiką, kuris labai dažnai lemia poreikius. Taip, vieni parduoda todėl, kad neturi laiko, kai tuo tarpu kiti mato, kad pelnui pasiekti reikia daug jėgų ir tuo pačiu papildų investicijų, kurių žmogus neturi.
Visada galima tartis su verslo konsultantais, kurių darbas yra padėti geriau suprasti savus poreikius ir tuo pačiu kur link Jūsų verslas juda. Galbūt tik paprasčiausias pokalbis padės geriau suvokti – ar Jums apskritai verslo turėjimas yra kelias, kuris labiausiai tinka. Galiausiai, juk dažniausiai tik pačioje pradžioje viskas atrodo labai paprasta. O praktikoje – tai varginantis darbas, kad ir koks verslas bus puoselėjamas.