Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė infrastruktūros įmonė „LTG infra“ ir europinio geležinkelio „Rail Baltica“ atšakos Kaunas-Palemonas statybos projektą įgyvendinusios rangovės susitarė nutraukti teisminius ginčus ir visas šešias bylas teismuose baigė taikos sutartimis.
Tai BNS patvirtino „LTG Infra“ atstovas Gediminas Petrauskas.
„Po daugiau kaip šešis mėnesius trukusių derybų šalys, siekdamos sėkmingai užbaigti svarbų projekto etapą minėtoje atkarpoje, susitarė baigti visas bylas taikos sutartimis. Dalis jų jau patvirtinta teismuose, o kita dalis bus patvirtinta teismo artimiausiu metu“, – BNS sakė „LTG Infra“ atstovas.
Pasak G. Petrausko, trijose bylose pretenzijas rangovams reiškė užsakovė, kitose rangovės skundė valstybės įmonę.
„Šešių taikos sutarčių pagrindu rangovai sumoka „LTG Infra“ kompensaciją, o rangovai atsisako savo teisminių reikalavimų trijose bylose“, – sakė G. Petrauskas.
Motyvuodamas konfidencialumu jis neatskleidė nei kompensacijos dydžio, nei taikos sutarčių turinio.
„LTG Infra“ ir projektą įgyvendinusio konsorciumo įmonės – bankrutavusi „Hidrostatyba“, „Autokausta“ ir Vokietijos kapitalo Estijos įmonė „Leonhard Weiss RTE“ – kovo 17 dieną pasirašė taikos sutartį, kurią balandžio 25 dieną patvirtino Kauno apygardos teismas, nutraukęs bylą dėl 8,5 mln. eurų delspinigių išieškojimo.
„Teismas nutarė nutraukti civilinę bylą pagal „LTG Infra“ patikslintą ieškinį atsakovėms dėl delspinigių priteisimo, nes patvirtinta taikos sutartis“, – BNS informavo teismo atstovė Milda Kryžė.
Pasak M. Kryžės, pirminiu beveik 6,4 mln. eurų vertės ieškiniu „LTG Infra“ siekė atgauti delspinigius dėl vėlavimo baigti darbus už 2021 metų sausio-kovo mėnesius, tačiau 2021 metų liepą įmonė patikslino ieškinį ir jį padidino dar 2,2 mln. eurų, įtraukdama ir 2021 metų balandį – esą įmonės neketino mokėti ankstesnių netesybų.
„LTG infra“ teismui teigė, jog projektas turėjo būti užbaigtas 2020 metų spalį, tačiau dėl dalies nepadarytų darbų galutinis terminas buvo pratęstas iki metų pabaigos, bet ir jam pasibaigus rangovės vėlavo. Rangovės teismui aiškino, jog užsakovė negali reikalauti delspinigių, nes už darbų vėlavimą atsakinga pati – esą darbai buvo faktiškai baigti, tačiau dėl užsakovės veiksmų negalima buvo jų perduoti.
Pagal 2018 metų birželį pasirašytą 54,8 mln. eurų vertės sutartį konsorciumas rekonstravo apie 15 kilometrų geležinkelio Kaunas–Palemonas, sujungusio Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“. Pagrindiniai statybos darbai baigti 2020 metų spalį, tačiau iškart prasidėjo teisminiai ginčai dėl šio sutarties įgyvendinimo.
Autorius Remigijus Bielinskas
Redaktorė Roma Pakėnienė
BNS, Verslo naujienų skyrius