2022 03 21
Per pirmus du 2022 m. mėnesius Klaipėdos uoste krova siekė beveik 7 milijonus tonų, o krovinių konteineriuose (TEU) krovos rezultatas, palyginti jų krovą su kitais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, – pirmas.
„Klaipėdos uoste jau matyti pirmieji persiorientavimo ženklai, krovinius iš Rytų kompensuoja kroviniai iš Vakarų, tikimės, kad priklausymas nuo vieno ar kito regiono Klaipėdos uoste mažės, o krovinių srautai tiek geografiniu, tiek klientų, tiek vežamų krovinių atžvilgiu bus dar labiau diversifikuoti. Kartu tai kelia ir iššūkių priimant naujus krovinius ir išlaikant jų srautus Klaipėdos uoste“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Generalinių krovinių, kuriems priskiriami kroviniai konteineriuose, mediena, geležies ir plieno gaminiai bei metalo konstrukcijos, šaldytieji bei ro-ro kroviniai, Klaipėdos uoste šių metų pirmus du mėnesius krauta beveik 13 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Biriųjų krovinių, kuriuos daugiausia sudaro trąšos, cukraus žaliava, durpės, segmento krova 2022 m. sausį–vasarį Klaipėdos uoste krito 23 proc., palyginti jų krovą su 2021 m. sausio–vasario mėnesiais.
Skystųjų krovinių, t. y. naftos produktų, trąšų, aliejų, suskystintų gamtinių dujų, šių metų sausį–vasarį krauta 16 procentų mažiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Jų krova sudarė kiek daugiau nei vieną milijoną tonų.
Klaipėdos uostas, žvelgiant į 2022 m. sausio–vasario mėnesių krovos statistiką ir palyginus ją su aplinkiniais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, išlieka įsitvirtinęs 4-oje vietoje.
Šių metų sausio–vasario mėnesiais Klaipėdos uoste fiksuoti 867 laivai (sausakrūviai, skystakrūviai, keltai, mažieji ir kt.), apsilankė 21 021 keleivis.