Kauno rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas kreipėsi į LR Susisiekimo ministeriją dėl bendradarbiavimo sprendžiant pėsčiųjų infrastruktūros klausimus valstybiniuose keliuose ties Ramučių, Narėpų ir Biruliškių kaimais.
Prieš trejus metus įrengus viaduką į Kauno LEZ, valstybiniame kelyje A6 (Kaunas-Jonava-Zarasai) ties Ramučių ir Narėpų kaimais buvo panaikintas apsisukimas ir įrengti vientisi atitvarai. Taip minėtose gyvenvietėse įsikūrusiems žmonėms tapo kur kas sunkiau pasiekti autobusų stoteles. Jiems tenka rinktis: arba eiti 2.5 km ratą tam nepritaikytais judraus kelio kelkraščiais, arba kirsti pavojingą plentą tiesiai (230m) pažeidžiant kelių eismo taisykles ir rizikuojant gyvybe.
„Suprantame, kad svarbiausia – žmonių saugumas, o kelias A6 išties yra pavojingas per jį einantiems žmonėms. Viešuoju transportu daugiausiai naudojasi vyresnio amžiaus gyventojai ir vaikai, keliaujantys į mokyklas, todėl 2.5 km atstumas iki stotelės – nėra patogus sprendimas. Jie renkasi eiti tiesiai per kelią, sukeldami dar pavojingesnę situaciją“ – problemą Ministerijos vadovams pristatė meras.
A6 kelias – valstybinės reikšmės, Savivaldybė negali jame vykdyti jokių darbų. Rekonstrukcijos, tiltai, perėjos, šviesoforai ir pan. – Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) žinioje.
Ir gyventojai, ir Savivaldybė ne kartą kreipėsi į LAKD ir Susisiekimo ministeriją prašydami svarstyti pėsčiųjų tilto, požeminio praėjimo arba bent jau perėjos įrengimą ties stotelėmis. Paskutinį kartą prašymą spręsti šią problemą pasirašė beveik 300 Narėpų gyventojų, tačiau iki šiol jokių sprendimų priimta nebuvo.
„Problema Ministerijai žinoma ir esame nusiteikę bendradarbiauti su Savivaldybe siekiant didesnio gyventojų saugumo“, – susitikime tikino Susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
LAKD generalinis direktorius Remigijus Lipkevičius pastebėjo, kad šiuo metu pėsčiųjų tiltui ar požeminei perėjai šioje vietoje lėšų nenumatyta. Vis dėlto, ateityje tokių pokyčių galima tikėtis, o kol kas bus svarstoma galimybė ties stotelėmis įrengti šviesoforu reguliuojamą perėją.
„Tai galėtų būti į automobilių srautą reaguojantis šviesoforas, įsijungiantis tik tada, kai reikia žmonėms, kad nesukeltų papildomų eismo spūsčių’ – problemos sprendimo būdus siūlė meras.
R. Lipkevičius patikino, kad artimiausiu metu LAKD išsiaiškins, ar techninės galimybės leis tai įgyvendinti.
Susitikimo metu taip pat aptarta Biruliškių kaimo pėsčiųjų problema. A1 kelyje (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) ties šia gyvenviete panaikintos ir viešojo transporto stotelės, ir galimybė pereiti magistralę. Visgi, šioje zonoje „Kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda ruožo nuo 94 iki 107 km rekonstravimo specialiajame plane“ buvo suplanuotas pėsčiųjų viadukas. Kelių direkcija sako, kad galimybė įrengti pėsčiųjų tiltą vis dar svarstoma, bus analizuojamos techninės galimybės.