Tampa tradicija, kad pasibaigus lietuviško automobilių sporto sezonui, beveik iš karto prasideda preliudija į naują sezoną – atranka į realybės šou “Aš ralistas”. Šiemet šou pradeda jau ketvirtą savo sezoną. Kiekvienais metais dalyvių, norinčių išbandyti savo jėgas, randasi vis daugiau. Šiais metais dalyvauti užsiregistravo daugiau kaip penki šimtai kandidatų!
527 dalyviai, iš kurių net 26 moterys ir merginos, bandys įgyvendinti savo svajonę – tapti profesionaliais lenktynininkais. Būtent toks pagrindinis prizas laukia nugalėjusio. Tik vienas kandidatas laimės itin garbingą ir brangų prizą – taps profesionaliu ralio lenktynininku. Vienas iš daugiau kaip pusės tūkstančio jaunuolių gaus savo dispozicijon visą „Nordis racing team“ ralio komandą – ne tik raliui paruoštą automobilį, bet ir mechanikus, inžinierius, net pilną lenktynių aprangą.
Viso prizo vertė viršija 30 tūkstančių eurų. Kadangi šiemet kaip niekada gausiai dalyvauti norą išreiškė ir merginos, galvojama steigti atskirą moterų įskaitą.
Šio sezono atranka susidarys iš penkių etapų, kurių pirmasis vyko vienu metu net penkiuose miestuose. Vilniuje, Kaune, Šiauliuose ir Klaipėdoje. „Simuliatorių akademijos“ patalpose daugiau kaip pusė tūkstančio ralio entuziastų pirmiausia susikovė virtualioje erdvėje – ralio simuliatoriuose. Visi dalyviai važiavo vieną ir tą patį ralio greičio ruožą tokiu pačiu automobiliu.
„Ralio simuliatorius seniai nėra tik žaidimas – mūsų simuliatoriais tiek sezono metu, tiek ir ruošdamiesi atskiroms varžyboms, važiuoja ir treniruojasi didžioji dauguma profesionalių lenktynininkų. Ir tai galioja ne tik Lietuvai – sakyčiau visi profesionalūs lenktynininkai, siekiantys aukščiausių rezultatų turi treniruotis simuliatoriais – tai ne tik efektyvus, bet ir gerokai pigesnis būdas negu treniruotis lenktyniniu automobiliu,“ – apie simuliatorių svarbą pasakojo lenktynininkas ir simuliatorių instruktorius Karolis Jovaiša.
Jam antrina šio realybės šou organizatorius ir vienas jo sumanytojų Tomas Žekonis.
„Lenktynės virtualioje trasoje parodo ne tik tai, ką sugeba būsimas lenktynininkas. Tokį atrankos būdą pasirinkome dar ir dėl to, kad pažiūrėtumėm, kaip rimtai dalyviai žiūri į šią atranką. Būtent dėl to iš anksto paskelbėme koks bus pirmasis atrankos etapas. Net tie, kurie visiškai nesinaudojo simuliatoriais, turėjo galimybę pasiruošti,“ – sako Tomas Žekonis.
Šio realybės šou organizatoriai iš anksto, kone prieš mėnesį paskelbė koks bus pirmasis atrankos etapas, norėdami patikrinti tai, kaip dalyviai ruošiasi ir nori laimėti. Mat praėjusių metų patirtis parodė, kad nemaža dalis pretendentų nesiruošia šioms atrankoms.
„Jeigu nesiruoši, reiškia nenori nugalėti. O tokių, kurie nenori būti geriausiais, mes neieškome,“ – sako T. Žekonis.
Kol kas pirmojo etapo rezultatai dar nesuvesti, tačiau organizatoriai jau iš anksto praneša dalyvaujantiems, kad antrasis atrankos etapas bus lenktynės kartingais. Vėliau likusius tris etapus pretendentai jau važiuos automobiliais. Juose su patekusiais į kitus etapus pradės dirbti ir profesionalūs ralio lenktynininkai, kurie padės atrinkti talentingiausius dalyvius.
„Mes esame šiek tiek priklausomi nuo to, ar turėsime žiemą Lietuvoje. Tačiau galiu patikinti, kad nuo trečio etapo visuose tolesniuose pretendentai į nugalėtojus nemažai turės pravažiuoti automobiliu,“ – pasakoja Tomas Žekonis.
Ketvirtojo realybės šou „Aš ralistas“ nugalėtojas ir naujasis profesionalus „Nordis racing team“ komandos ralio lenktynininkas paaiškės Suomijoje kitų metų sausio pabaigoje. Superfinalas vyks Suomijos šiaurėje esančiame ralio lenktynininkų rengimo centre.