Kauno rajono savivaldybėje vyko pasitarimas, kurio metu buvo ieškoma infrastruktūrinių sprendimų, kaip pagerinti pėsčiųjų susisiekimą A1 kelyje (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) ties Biruliškių gyvenviete.
Susitikimą inicijavusi Susisiekimo ministerija prie diskusijų stalo pakvietė Kauno rajono ir Kauno miesto savivaldybių vadovus, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), Kauno laisvosios ekonomikos zonos (LEZ) bei „SBA Urban“ atstovus.
A1 kelyje ties Biruliškių gyvenviete panaikintos ir viešojo transporto stotelės, ir galimybė pereiti magistralę, todėl gyventojai jaučiasi atkirsti nuo miesto.
Susitikimo metu buvo aptartos trys alternatyvos šiame kelio ruože: įrengti pėsčiųjų viaduką arba tunelinį praėjimą iš „SBA Urban“ teritorijos į Partizanų g. (Kaunas), arba viaduką nuo Kauno kogeneracinės elektrinės į Kauno miesto pusę, Garažų g.
„Girdime gyventojų nuogąstavimus, todėl norime kartu su suinteresuotomis pusėmis ieškoti ir rasti geriausią sprendimą. Infrastruktūros projektai įgyvendinami ilgai, o valstybės biudžetas ribotas. Jeigu visos pusės finansiškai prisidėtų, procesas būtų spartesnis“, – teigė susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
LAKD generalinio direktoriaus patarėjas Remigijus Lipkevičius patvirtino viceministro žodžius, kad artimiausius kelerius metus direkcija finansavimą skirs tiltų ties MEGA statyboms, tik pabaigus darbus, bus rengiami techniniai projektai dėl A1 kelio link Biruliškių.
„Skaičiavome, kad pėsčiųjų viaduko įrengimas A1 kelyje šiuo metu kainuotų apie 4 mln. eurų. Projektavimo darbai užtruktų metus, statybos – dar 12-14 mėn. Planuojame įvertinti ir paskaičiuoti, kiek galėtų kainuoti tunelinio praėjimo įrengimas“, – aiškino R. Lipkevičius.
Šalia Biruliškių gyvenvietės „SBA Urban“ vysto komercijos miestelio projektą „Urban HUB“, kuris duris atvers jau kitąmet. Gerinant susisiekimą verslas taip pat atliks milijonines investicijas į aplinkinę infrastruktūrą.
„Tai bus multifunkcinis centras, skirtas augantiems verslams. Mums rūpi gyventojų saugumas, siekiame, kad būtų patogu atvykti į miestelį, todėl į infrastruktūrą per kelerius metus investuosime 5 mln. eurų, nuovažoms iš A6 kelio bei nuovažai iš A1 magistralės. Šioje teritorijoje judumo klausimai ypač aktualūs, todėl reikalauja integruotų atsakingų institucijų, investuotojų ir bendruomenių sprendimų“, – pasakojo „SBA Urban“ generalinis direktorius Andrius Mikalauskas.
Kauno rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas siūlė tokiam svarbiam infrastruktūros objektui, kuris pagerintų susisiekimą, ieškot lėšų per Europos sąjungos finansavimo šaltinius, skirtus regionų problemoms spręsti, taip pat tartis su Ekonomikos ir inovacijų ministerija.
„Naujasis komercijos miestelis bus traukos taškas: išaugs ne tik transporto, bet ir pėsčiųjų srautai. Turime kartu ieškoti kelių, kaip bendradarbiaujant užtikrinti gyventojų saugumą“, – pabrėžė meras.
Visos institucijos sutarė įvertinti galimybes ir ieškoti būdų, kaip problemą spręsti kartu.