Tarptautinė kompanija „Fazer“, kuriai Lietuvoje atstovauja kepykla „Fazer Lietuva“, paskelbė, jog iki 2024 metų įsipareigoja visiškai atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių. Šio įsipareigojimo bus laikomasi visose „Fazer“ veiklos srityse ir šalyse, kuriuose kompanija vykdo veiklą, tačiau pirmiausia veiksmų bus imtasi Šiaurės ir Baltijos šalyse, o nuo 2019 metų detalesnis planas bus parengtas ir Rusijai.
Planuojama iki 2020 metų narvuose laikomų vištų kiaušinių sunaudojimą sumažinti 30 proc., 2022 metais – 70 proc., o iki 2024 – visai jų atsisakyti.
Šis įsipareigojimas buvo priimtas ilgai diskutuojant su tiekėjais, gyvūnų apsaugos teisių organizacijomis ir kitais maisto gamintojais. Šis grupės įsipareigojimas yra tiesiogiai susijęs su kompanijos pagrindiniu strateginiu tikslu savo produkcijoje naudoti tik tvarius ir patikrintus produktus.
„Mums buvo labai svarbu išgirsti tiekėjų ir gyvūnų teisių apsaugos organizacijų nuomonę šiuo klausimu. Todėl mes tikimės ir toliau tęsti šį abiem šalims naudingą dialogą ir esame pasirengę ieškoti naujų būdų, kaip savo gamyboje atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių“ – sako Nina Elomaa, „Fazer“ grupės tvarumo (angl. sustainability) direktorė.
Šiuo „Fazer“ grupės sprendimu džiaugėsi ir „Fazer Bakery Baltic“ generalinis direktorius Klavs Berzins: „Fazer“ yra svarbi kompanija maisto pramonės sektoriuje, todėl natūralu, jog ji turi rodyti pavyzdį ir kelti aukštesnius standartus rinkose, kuriose veikia. Socialinė atsakomybė ir tvarumas yra vieni iš mūsų verslo pagrindų, todėl mes didžiuojamės, jog užsibrėžiame vis naujų tikslų einant šio tikslo link visose Baltijos šalyse, taip pat ir Lietuvoje,“ – teigia K. Berzins.
Šis „Fazer“ grupės sprendimas buvo priimtas diskusijų metu su tarptautine sąjunga „Open Wing Alliance“, kurią Lietuvoje atstovauja organizacija „Tušti narvai“.
„Paukščiai, laikomi narvuose dėl kiaušinių, yra žiauriai išnaudojami. Narve vienai vištai yra skiriama vos A4 formato lapo vietos plotas. Viskas, kas natūralu, gyvūnui yra atimta: saulė, grynas oras ir žemė. Vištos, auginamos narvuose, nemato saulės šviesos, yra nualinamos, dažnai serga, dalis jų miršta. Tokia yra kasdieną mūsų valgomų kiaušinių kaina. Todėl mes labai sveikiname „Fazer“ grupę, kuri veikia ir Lietuvoje, žengus svarbų bei socialiai atsakingą žingsnį dėl gyvūnų gerovės. Džiaugiamės, kad šiuo sprendimu viena lyderiaujančių maisto pramonės atstovių prisideda prie gyvūnų gerovės standartų kėlimo ir rodo pavyzdį kitoms įmonėms,“ – teigia organizacijos „Tušti narvai“ atstovas Tomas Byčkovas.
Liuksemburgas ir Austrija jau uždraudė laikyti vištas narvuose. Vokietija ir Prancūzija juda šia kryptimi. JAV įmonės, perkančios 95% JAV kiaušinių, jau yra įsipareigojusios atsisakyti narvuose laikomų kiaušinių.
2016 m. liepos mėn. „Vilmorus“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa parodė, kad 75 proc. lietuvių nepritaria vištų laikymui narvuose. Atsižvelgdami į tai, atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių nusprendė ir didieji Lietuvos prekybos tinklai, populiarūs Lietuvos restoranai, kavinės bei viešbučiai. Taip pat prie iniciatyvos jungiasi ir maisto pramonės atstovai. Šiuo metu Lietuvoje yra virš 20 įmonių, kurios jau dabar nenaudoja narvuose laikomų vištų kiaušinių.
Apie „Fazer“
„Fazer“ yra tarptautinė šeimai priklausanti kompanija, siūlanti duonos, saldumynų (šokoladas, saldainiai, sausainiai) produktus, taip pat teikianti maitinimo, restoranų ir kavinių paslaugas. „Fazer“ veiklą vykdo aštuoniose šalyse, o savo produkciją eksportuoja į daugiau nei 40. Grupės grynieji pardavimai 2018 m. sudarė daugiau 1,618 milijardų eurų, bendrovėje dirba beveik 15,7 tūkst. darbuotojų.
Lietuvoje „Fazer“ atstovauja UAB „Fazer Lietuva“ – viena pirmaujančių kepyklų šalyje, prekiaujanti duonos gaminiais, pažymėtais „Gardėsio“ prekės ženklu. Kaune esančioje kepykloje šiuo metu dirba beveik 270 darbuotojų. Populiariausi duonos prekių ženklai – „Jorė“, „Sėklų duona“, „Skrudink ir ragauk“, „Daržovinės duonos“. Žinomiausi „Fazer“ saldumynų prekių ženklai Lietuvoje yra „Karl Fazer“ ir „Geisha“. Bendrovės apyvarta 2018 metais buvo 17,92 mln. EUR.