Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Video
  • Renginiai
  • Grupės
  • Apklausos
  • Horoskopai
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Kriminalai
    • Sportas
    • Video
  • Sportas
  • Horoskopai
  • Renginiai
  • Apklausos
  • Grupės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Ateitis jau čia – robotai po truputį keičia mokymosi procesą

  • 2018-10-16
  • Arturas Slepkovas
  • Naujienos
Dalinkitės

Naujausių technologijų plėtra bei gamyba šiandien yra pasiekusi aukščiausią tašką bei palietusi pačias įvairiausias sritis, tarp kurių ne išimtis ir švietimas. Viena didžiausių sensacijų – robotai, kuriuos vis dažniau sutinkame savo kasdieniame gyvenime. Ekspertai vienareikšmiškai tvirtina, jog jie iš esmės pakeis ir mokymosi procesus. Jau dabar galime pastebėti, kad edukacija tampa vis labiau personalizuota, o dalį mokytojo funkcijų gali atlikti technologijos. Tad koks mokytojo vaidmuo besikeičiančioje mokykloje?

Švietimas – viena pagrindinių sričių, negalinti ignoruoti naujausių technologijų. Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesai stipriai kis dėl robotų bei įvairių išmaniųjų sistemų integracijos mokyklose.

Dėl šios priežasties vis daugiau mokytojų stengiasi kelti savo skaitmenines kompetencijas, o dalis jų šiemet tai daro projekte „Samsung Mokykla ateičiai“. Kauno technologijos universiteto, šio projekto partnerio, socialinių mokslų ir edukologijos docentė Nida Ambrasė teigia, jog ugdyti tokias kompetencijas dabartiniams mokytojams būtina, juk po truputį siekdamos pagerinti mokymosi patirtį mokyklos užsienyje jaukinasi net ir tokias naujoves, kaip dirbtinis intelektas.

Integruoti robotus vis dar baiminasi

Robotų panaudojimo mokyklose galimybės – itin plačios. Jie gali padėti mokyti vaikus tiksliųjų mokslų – matematikos, fizikos ar net programavimo. Tačiau atlikti tyrimai rodo, jog nors moksleiviai su malonumu mokosi padedami robotų, mokytojai kol kas į šį dalyką žiūri skeptiškai ir juos naudoti vengia.

„Mokytojai neturėtų galvoti, jog robotai pakeis jų profesiją ar komplikuos jų darbą – pasaulinė praktika rodo, kad robotai iš esmės yra kuriami kaip pagalbinė, o ne autonominė mokymosi priemonė mokyklose. Nors robotai geba atlikti konkrečias užduotis, mokslininkams vis dar nepavyko sukurti tokio, kuris galėtų atsakyti į kompleksiškus klausimus ar reaguoti į netikėtas situacijas, kurias geri mokytojai yra visuomet pasiruošę spręsti. Šiandienos robotams taip pat trūksta empatijos, jie neturi gebėjimų įkvėpti moksleivius“, – teigia N. Ambrasė

Dėl šios bei kitų priežasčių – didėjančio nedarbo lygio bei techninių gedimų vakarų valstybės ne itin veržiasi integruoti robotus mokyklose. Tačiau ekspertai teigia, kad išvengti pokyčių yra tiesiog neįmanoma. Tikimasi, kad tobulėjantys robotai padės individualizuoti kiekvieno mokinio mokymosi procesą, padėdami parinkti tinkamiausią mokymosi programą, kuri geriausiai atitiks moksleivio tempą.

„Pasauliui vis greičiau modernėjant, dabartinių mokinių karta turi didesnius lūkesčius, todėl mokyklos turi būti labiau pasirengusios technologiniams pokyčiams nei anksčiau. Išmaniosios technologijos, o taip pat ir robotai padeda mokymąsi padaryti įdomesnį, o patį mokymosi procesą – kūrybiškesnį, bei lavina skirtingus mokinių įgūdžius“, – „Samsung Mokykla ateičiai“ programos vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.

Mokytojai dirbs kartu su robotais

Diskutuojant ar ateityje robotai galės visiškai pakeisti mokytojus, specialistai skuba nuraminti: mokytojo profesija tikrai bus reikalinga ir toliau. Žinoma, visa pedagogų darbo specifika neišvengiamai pakis, kadangi jie, greičiausiai, atliks stebėtojų bei sprendimų priėmėjų rolę.

Manoma, kad robotas klasėje galėtų veikti kaip antra rankų pora, pirmiausia padedanti atlikti technines funkcijas – pavyzdžiui, žymėti lankomumą. Jis taip pat galėtų padėti kurti pamokų programą. Atsižvelgdamas į turimą informaciją apie moksleivius, robotas galėtų autonomiškai naršyti internetinius mokymo išteklius tam, kad surastų pamokų planus, geriausiai tinkančius tam tikroms moksleivių grupėms. Tai leistų sumažinti krūvį, kuris dabar tenka mokytojams, o mokytojo specialybę padaryti patrauklesnę.

Neatmetama, kad robotai galėtų atlikti ir kitas funkcijas – suteikti mokytojams daugiau žinių apie mokinius bei jų poreikius. Mokyklų klasėse galėtų būti įrengtos kalbos ir gestų atpažinimo technologijos, akių judesių stebėjimo bei kiti fiziologiniai jutikliai, kurie rinktų ir analizuotų informaciją apie kiekvieną mokinį. Mokytojai informaciją gautų realiu laiku – nebereikėtų laukti pakeltos mokinio rankos ar testų, kad mokytojai pamatytų, kaip mokiniui sekasi įsisavinti dėstomą informaciją.

„Daugelyje skirtingų šalių mokytojai jau dabar pradeda naudoti robotus, kad pagerintų mokymosi kokybę. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje autistams vaikams ir jaunuoliams mokykloje buvo naudojamas interaktyvus robotas humanoidas, kuris padėjo jiems tobulinti socialinius įgūdžius. Daugeliui autizmu sergančių vaikų lengviau bendrauti su robotu nei mokytoju, nes jis neturi skirtingų veido išraiškų ir nekeičia balso tono. Norvegijoje robotai padeda vaikams dėl ligos negalintiems lankyti mokyklos, o JAV ir Singapūro mokyklose egzistuoja speciali platforma, leidžianti vaikams kurti ir programuoti savo robotą. Manau, kad netolimoje ateityje panašios praktikos bus integruotos ir į Lietuvos švietimo sistemą“, – apie robotų vaidmenį švietime kalba N. Ambrasė.

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

Antradienį Eurolygoje pergales šventė visi trys klubai su lietuviais

2023-03-29

Kauno rajonas ir Pietų Moravija plėtos turizmą

2023-03-28

Prestižiniame turnyre Danijoje – imtynininko Manto Knystauto triumfas!

2023-03-28

Ar galima politikai išnaudoti ligonius?

2023-03-28

R. Kurtinaitį „Wolves“ trenerių štabe keičia K. Kemzūra

2023-03-28

Kertinę savaitę pradedantis K. Maksvytis apie M. Jameso situaciją: „Nepavydžiu jų treneriui“

2023-03-28

E. Zubas: „Kai žaidi už Lietuvą – emocijos yra visai kitokios nei žaidžiant klube“

2023-03-28

Prokurorai V. Matijošaičio šeimos sklypų nelies

2023-03-28

D. Sabonis išsiliejo ant R. Goberto, bet „Kings“ dar nepasiekė išsvajoto rezultato

2023-03-28

NBA rungtynėse Portlande – įspūdinga J. Valančiūno kova

2023-03-28

Bendra Kauno mokslininkų ir verslo inovacija – odontologinė įranga, naikinanti virusus

2023-03-28

E. Jankauskas: „Sunkiais momentais komanda parodė charakterį ir pasiaukojimą“

2023-03-28

Būsimieji Lietuvos futbolininkų Europos čempionato atrankoje varžovai patyrė antrą nesėkmę

2023-03-28
VDU nuotr.

Žygiu iš Šiaulių į Kauną įprasmino prof. Stasio Šalkauskio atminimą

2023-03-27

Lemiamą aštuntfinalio serijos dvikovą laimėję “Atleto” krepšininkai pateko į ketvirtfinalį

2023-03-27

Lietuvos vyrų futbolo rinktinė Atėnuose su graikais sužaidė lygiosiomis

2023-03-27

LKL pirmenybėse – dvi šeimininkų pergalės

2023-03-27

Septyniolikmečių merginų futbolo rinktinė neprilygo bendraamžėms iš Graikijos

2023-03-27

Devyniolikmečių merginų krepšinio rinktinė sužinojo varžoves pasaulio čempionate

2023-03-27

Turi idėją kaip išgelbėti pasaulį? Laikas sužinoti kaip tai padaryti!

2023-03-27

Antrąja TOP SPORT Lietuvos vyrų tinklinio čempionato finalo dalyve tapo Gargždų „Amber-Arlanga“

2023-03-27

Pypliai: belaukiant paukščių pakaunėje (foto)

2023-03-27

„Žalgiris“ kviečia išbandyti jėgas dėjimų konkurse: nugalėtojas gaus „Samsung“ telefoną

2023-03-27

A. Sysas: išvaduoti iš II pensijų pakopos, žmonės galėtų kaupti profesiniuose fonduose

2023-03-27

Lietuvos šešiolikmečiai tapo UEFA Development turnyro nugalėtojais

2023-03-27

Mažajame ir didžiajame Futsal A lygos finaluose – sunkios šeimininkų pergalės

2023-03-27

Plaukų ir galvos odos problemos: kaip jas spręsti?

2023-03-27

KTU alumnas A. Kriščiūnas: tėvai sakė, kad inžinierius gyvenime niekada neprapuls

2023-03-26

E. Jankauskas prieš kontrolinę dvikovą Atėnuose: „Visada žaidžiame dėl pergalės ir kitaip būti negali“

2023-03-26

Penktas kartas nemelavo – „Neptūnas“ pirmą kartą šį sezoną palaužė „CBet“ krepšininkų pasipriešinimą

2023-03-26




Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.


Pasidalinti žinia

Rekvizitai

UAB “Informacinis centras”
Įmonės kodas: 305930633
PVM mokėtojo kodas: LT100014557711
Banko sąskaita: LT897044090102522014

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Copyright © 2023 Kauniečiams kasdienės naujienos