Skip to content
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Menu
Kauniečiams kasdienės naujienos
  • Redakcija
  • Kaunas, Kauno rajonas
  • Lietuva
  • Pasaulis
  • Politika
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Video
  • Renginiai
  • Grupės
  • Apklausos
  • Horoskopai
Menu Close
  • Naujienos 
    • Redakcija
    • Kaunas, Kauno rajonas
    • Lietuva
    • Pasaulis
    • Politika
    • Kriminalai
    • Sportas
    • Video
  • Sportas
  • Horoskopai
  • Renginiai
  • Apklausos
  • Grupės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Išsikalbėk
Search for:

Prisijungti

Priminti slaptažodį

Neturite paskyros? Užsiregistruoti

Recover Password

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Registruotis

Jau turite paskyrą? Prisijungti

Ar atsisakysime rusiškos geležinkelio vėžės Vakarų–Rytų ašimi?“

  • 2022-11-29
  • kaunieciams.lt
  • Kaunas, Kauno rajonas, Lietuva, Pasaulis, Politika, Verslas
Dalinkitės

Seimo Ateities komitetas kelia klausimą – ar vystant projektą “Rail Baltica” reiktų apskritai atsisakyti rusiškos geležinkelio vėžės.

“Vienas ambicingiausių pastarųjų dešimtmečių Europos infrastruktūros projektų „Rail Baltica“ siekia europinės vėžės bėgiais sujungti Baltijos šalis ir dalį Lenkijos, taip pat Suomiją su likusia Europos Sąjungos dalimi,”- sakoma komiteto pranešime spaudai.

Projekto reikšmė užtikrinant greitą ir patikimą Baltijos regiono jungtį su Vakarų Europa susidarius naujoms geopolitinėms sąlygoms yra ypač didelė. Privalome persiorientuoti iš Vakarai–Rytai į Šiaurę–Pietus, bendrame uždarame kartu su Audito komitetu posėdyje kalbėjo Seimo Ateities komiteto pirmininkas prof. Raimundas Lopata.

Posėdyje dalyvavęs susisiekimo ministras Marius Skuodis parlamentarus informavo apie „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo eigą ir naujos geopolitinės situacijos keliamus iššūkius.

„Lietuva padarė didelę pažangą įgyvendindama „Rail Baltica“, ir naujomis geopolitinėmis sąlygomis būtina ypač intensyviai dirbti, kad būtų užtikrinta tolesnė projekto eiga ir greitas, patogus ir saugus Baltijos regiono susisiekimas su Vakarų Europa“, – sakė jis.

Jam pritarė ir susisiekimo viceministrė Loreta Maskoliavienė ir pabrėžė, kad Lietuvos strateginis interesas yra Klaipėdos prijungimas prie europinės vėžės. Uostamiesčio europinės vėžės nutiesimas leistų Lietuvai tapti konkurencinga tarptautinėje jūrų pervežimų rinkoje, o kalbant apie projekto plėtrą, reikia neužmiršti, kad perėjimas nuo kelių transporto prie geležinkelių transporto yra vienas iš pagrindinių darnaus vystymosi tikslų, kurie turi būti užtikrinti iki 2030 metų, teigė viceministrė.

Pasak Europos Komisijos (EK) Šiaurės–Baltijos transporto koridoriaus koordinatorės Katerinos Trotman (Catherine Trautmann), Europos Parlamentas taip pat labai vertina šį projektą, todėl svarbu matyti ne tik nacionalinę, bet ir trijų valstybių viziją, kadangi „Rail Baltica“ – tai ir susisiekimas, ir ekonomika, ir saugumas, ir apskritai naujų technologijų atėjimas į regioną.

***

„Rail Baltica” – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica” trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

Bendras „Rail Baltica” geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

Lietuvoje už projekto įgyvendinimą atsakinga LR Susisiekimo ministerija, o už projekto vykdymą – „LTG Infra“.

(rail-baltica.lt duomenys).

 

Užsiprenumeruok naujienas tiesiai į savo el. paštą

Taip nepraleisi svarbiausių naujienų!


Panašūs straipsniai:

Vasario 1 d. startuoja žiemos priėmimas į profesines mokyklas

2023-02-01

KTU profesorius apie įtampą JAV Kongrese: tai gali paveikti pasaulio ekonomiką

2023-02-01

Eurolygos krepšinio turnyre klubai su lietuviais žaidė permainingai

2023-02-01

Atsidarė: pirmoji panevėžiečių pergalė Europos taurės krepšinio turnyre išvykoje

2023-01-31

“Hegelmann FC” futbolo klubas atsisveikino su kapitonu

2023-01-31

Dominavęs Fosteris ištempė „Rytą“ į pirmąją pergalę Čempionų lygos krepšinio turnyro „Top 16“ etape

2023-01-31

Erginas Atamanas išskyrė tris pavojingus žalgiriečius

2023-01-31

Ministras G. Landsbergis Rygoje: Baltijos jūros regione gimsta nauja Europos saugumo architektūra

2023-01-31

Išparduoti visi bilietai į už dviejų mėnesių vyksiantį mačą su Valensijos ekipa

2023-01-31

Pernai metų „Tele2“ rezultatams įtakos turėjo duomenų suvartojimas ir atsigavęs keliavimas

2023-01-31

Kaune apdovanoti 2022-ųjų Lietuvos futbolo geriausieji

2023-01-31

Kol vyks geležinkelio ruožo elektrifikacijos darbai, tarpmiestiniai autobusai važiuos dažniau

2023-01-31

Sunkias traumas patyrusiems pacientams – reabilitacijos galimybės Kauno klinikose

2023-01-31

A. Dulkys: būtina didinti gydymo įstaigų bendradarbiavimą, kad pacientai nebūtų varinėjami iš kabineto į kabinetą

2023-01-31

Kaune rasti lavonai

2023-01-31
Europos Humanitarinio Universiteto profesorė Rasa Čepaitienė

Aukojimas

2023-01-31

Gražulis kreipėsi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją dėl neteisėto Seimo Pirmininkės V. Čmilytės-Nielsen spaudimo Seimo nariui A. Bagdonui

2023-01-31

R. Budbergytės siūlymas: valstybė žmonėms galėtų suteikti mokestinį kreditą

2023-01-31

Vaikų darželis, formuojantis asmenybes

2023-01-31

Antklodės prisitaikančios prie individualių poreikių

2023-01-31

Konstitucinis Teismas imasi teisinio reguliavimo, susijusio su leidimais nešiotis ir laikyti ginklus

2023-01-31

Penktasis „Kauno Žalgirio“ futbolo klubo naujokas – Prancūzijoje žaidęs puolėjas

2023-01-31

Prezidentas lankėsi parodoje Lietuvos ir Japonijos diplomatinių santykių šimtmečiui paminėti

2023-01-31

Nepalankios pasaulinės tendencijos pasivijo ir Lietuvos ekonomiką

2023-01-31

Savo klaidas Atėnuose pripažinęs Maksvytis – apie blogą metą žaisti prieš čempionus ir pastabą komandai (VIDEO)

2023-01-31

Tarp įdomiausių KTU saugomų knygų – ir seniausia knyga Kauno bibliotekose

2023-01-31

Lietuvos futbolo teisėjams pristatyti VAR technologijos ypatumai

2023-01-31

Galingai NBA rungtynėse žaidęs D. Sabonis dėl pražangų susitikimo pabaigą stebėjo nuo suoliuko

2023-01-31
Avarijos

Savaitgalį daliai vairuotojų nerūpėjo nei jų pačių, nei kitų saugumas

2023-01-31

Premjerė pasveikino rašytoją Saulių Tomą Kondrotą jubiliejaus proga

2023-01-31




Pamatėte ar nugirdote kažką įdomaus ar šokiruojančio?
Pasidalinkite šia žinia su portalo skaitytojais.


Pasidalinti žinia

Rekvizitai

UAB “Informacinis centras”
Įmonės kodas: 305930633
PVM mokėtojo kodas: LT100014557711
Banko sąskaita: LT897044090102522014

info@kaunieciams.lt
Privatumo politika

Copyright © 2023 Kauniečiams kasdienės naujienos

wpDiscuz